دیپلماسی❜ اقتصادی/ تأکید استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی مرز دوغارون به منظور روان سازی مراودات اقتصادی

  • بازدید: ۳۶۲
اقتصادی/ تأکید استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی مرز دوغارون به منظور روان سازی مراودات اقتصادی

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرز دوغارون گفت: مصمم هستیم مرز دوغارون را ساماندهی کنیم تا روان‌سازی لازم صورت بگیرد. محمدصادق معتمدیان صبح امروز در دیدار معاون والی هرات و هیئت  همراه اظهار داشت: انگیزه بالایی بین مسئولین دو کشور در جهت افزایش مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد. وی با بیان اینکه ارتقاء سطح همکاری‌ها یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامات مقتضی در استان، زمینه این ارتقاء را فراهم کنیم.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرز دوغارون گفت: مصمم هستیم مرز دوغارون را ساماندهی کنیم تا روان‌سازی لازم صورت بگیرد.


معتمدیان بیان کرد: اراده‌های فرامنطقه‌ای به دلیل منافع خود به دنبال تخریب روابط بین دو کشور هستند لذا در این راستا باید ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای فعال شوند.


استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب که زمینه‌های گردشگری برای مردم دو کشور باید فراهم شود، ابراز کرد: از افزایش ارتباطات بین دو استان هرات و خراسان رضوی استقبال می‌کنیم.


وی گفت: باید از فرصت‌های لازم استفاده حداکثری بشود چرا که مقامات عالی دو کشور در توسعه روابط مصمم هستند.


معتمدیان بر تقویت مسیرهای ترانزیتی ایران با افغانستان تأکید کرد و افزود: امیدواریم با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و افغانستان شاهد ارتقای مبادلات تجاری باشیم.


تسنیم 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7660


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها