دیپلماسی❜ فرهنگی/ رشد ۶۵٪ آثار جشنواره بین‌المللی و رسانه‌ای امام رضا(ع)؛ ۳۶۰ اثر از عراق، ترکیه، سوریه و انگلستان

  • بازدید: ۴۴۴
فرهنگی/ رشد ۶۵٪ آثار جشنواره بین‌المللی و رسانه‌ای امام رضا(ع)؛ ۳۶۰ اثر از عراق، ترکیه، سوریه و انگلستان
آستان قدس رضوی

مشهد ایرنا- دبیر اجرایی دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: سه هزار و ۱۲۷ اثر به این دبیرخانه ارسال شده است که نسبت به دوره قبل ۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۷۷۳ اثر در بخش خبرگزاری‌ها و مطبوعات، ۸۵۰ اثر در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری، ۴۸۴ اثر در بخش رسانه‌های مجازی، ۵۹۳ اثر در بخش عکس و گرافیک، ۵۴ اثر در بخش پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و ۳۷۳ اثر در بخش بین‌الملل بوده است.

وی ادامه داد: ۴۴۳ نفر از این آثار مربوط به بانوان و ۵۵۸ نفر مرتبط به مردان است.

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با بیان اینکه از تمام استان‌ها در این جشنواره شرکت کرده‌اند، افزود: خراسان رضوی با ۸۲۹ اثر، تهران با ۴۷۵ اثر و اصفهان با ۴۴۵ اثر بیشترین آثار ارسالی را داشته‌اند.

هوشمند بیان کرد: همچنین آثاری از کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، ترکیه، سوریه و انگلستان به دبیرخانه ارسال شده که در بخش بین‌الملل شرکت داده خواهد شد.

وی گفت: در بخش بین‌الملل جشنواره، ۴۰ گزارش خبری، ۲۹ مستند، ۲۵ اثر پویانمایی و موشن گرافیک، ۴۱ نماهنگ، ۱۴۹ عکس، ۳۲ برنامه رادیو و تلویزیونی و ۳۴ محتوای شبکه‌های اجتماعی دریافت شده است.

وی اظهار داشت: شناسایی و شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به ویژه رسانه‌های نوین، شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی از جمله اهداف این جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: فراخوان این جشنواره مردادماه پارسال منتشر شد و تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال ادامه داشت. مراسم پایانی و معرفی آثار برتر نیز همزمان با دهه ولایت برگزار خواهد شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8443


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها