دیپلماسی❜ هنری/ اسامی داوران «جشنواره‌ بین المللی هنرهای شهری مشهد» - بدون انتخاب هیچ داور خارجی - اعلام شد + گلایه ی فرهیخت

  • بازدید: ۵۲۲
هنری/ اسامی داوران «جشنواره‌ بین المللی هنرهای شهری مشهد» - بدون انتخاب هیچ داور خارجی - اعلام شد + گلایه ی فرهیخت

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره‌ بین المللی هنرهای شهری مشهد، اسامی هیات داوران بخش نوروزگان این جشنواره جهت آشنایی هنرمندان از سوی دبیرخانه جشنواره معرفی شد. در بخش یادمان‌های نوروزی؛ امیر خالقی، محمد درویشی و احسان مهدوی به داوری آثار رسیده و بررسی ماکت های ارسالی از سوی هنرمندان خواهند پرداخت همچنین فهیمه نوری، محمدتقی باقری و سید محمدرضا میری آثار دریافتی بخش تزئینات نوروزی را زیر ذره بین خواهند برد.

در بخش هنرهای نمایشی از تجربه امیر بشیری، عباس جان‌فدا و مهدی سیم‌ریز در امر داوری استفاده خواهد شد و در مورد بخش دیوارنگاری هنوز اسامی نهایی داوران به نتیجه نهایی نرسیده و به زودی اسامی اعلام خواهد شد.

خبرگزاری شبستان 

گلایه های فرهیخت: 

به «فرهیخت» حق بدهید که از دست اندرکاران برپایی چهاردهمین جشنواره ی بین المللی هنرهای شهری همین ابتدای کار گله مند باشد. جشنواره ای که سیزده دوره از آن با رویکرد «ملی» برگزار شد و هیچ گلایه ای نبود که چرا هیچ اسم و رسمی از رویکرد «بین المللی» در این جشنواره نیست، اما از چهاردهمین دوره که عنوان «بین الملل» بر تارک آن نهاده شد و تصریح گردید که وجه تمایز خاص این جشنواره، تأکید بر وجهه ی بین المللی آن است، بدیهی است که مسئولان جشنواره باید به الزامات حداقلی رویکرد بین المللی آن گردن بنهند.

بنابراین توقع داشتیم که از همین ابتدا، دست کم یک نفر از هیئت داوران، از میان داوران خارجی و غیر ایرانی انتخاب می شد تا هم حرف و قول دست اندرکاران با عمل شان منطبق می بود و هم این که از همین گام اول اثبات می شد که حرفه ای عمل نموده و بلدند رویدادهای توسعه ی روابط خارجی جهان شهر معنوی مشهد و به تعبیری ایده آل، «آرمان شهر رضوی» را در حد و اندازه های بین المللی و در سطح و اشل «جهان اسلام» برگزار کنند.

امیدواریم تا دیر نشده، مسئولان امر در این تصمیم خود تجدید نظر کرده و در هر رشته، دست کم یک نفر از هیئت داوران را ، از میان داوران غیر ایرانی انتخاب و معرفی نمایند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8224


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها