دیپلماسی❜ اقتصادی/ هم سیستم اطلاع رسانی اتاق بازرگانی کشور فشله و هم رسانه های اقتصادی استان ضعیفند! یک سرمایه گذار چطور می تونه طی شش روز، برای شرکت در یک همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی آماده بشه؟

  • بازدید: ۶۱۲
اقتصادی/ هم سیستم اطلاع رسانی اتاق بازرگانی کشور فشله و هم رسانه های اقتصادی استان ضعیفند! یک سرمایه گذار چطور می تونه طی شش روز، برای شرکت در یک همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی آماده بشه؟

سلام، هم سیستم اطلاع رسانی اتاق بازرگانی کشور فشله و هم رسانه های اقتصادی استان ضعیف عمل می کنند! یک سرمایه گذار چطور می تونه طی شش روز، برای شرکت در یک همایش بین المللی سرمایه گذاری در تاجیکستان آماده بشه؟ اگه به سایت اتاق بازرگانی خراسان رضوی مراجعه کنید می بینید که 15 تیرماه اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران طی نامه ای به اتاق بازرگانی های کشور خبر میده و ازشون میخواد که به فعالان اقتصادی استان ها برای شرکت در این همایش اطلاع رسانی کنند در حالی که تاریخ برگزاری اون، 21 تا 26 تیر ماه 1400 هست! یعنی 6 روز قبل! این یعنی چی؟ چطور میشه در این زمان کم اطلاع رسانی مفید و مؤثر صورت بگیره و بر فرض اطلاع رسانی سریع، چطور یه سرمایه گذار ایرانی و خراسانی برای شرکت در این رویداد اقتصادی مهم در منطقه، می تونه طی این زمان کم، هم کسب اطلاعات کنه و هم تصمیم گیری و دست آخر هم بخواد تو این اوضاع کرونایی بلیت هواپیما و هتل رزرو کنه برای اقامت خودش و دستیارانش در حالی که آزمایش تست کرونا خودش یکی دو روز وقت می بره! این واقعاً مسخره نیست؟! اونوقت گله داریم که چرا پس از فروپاشی شوروی سابق، کشورهای مشترک المنافع رو یکی پس از دیگری به کشورهای رقیب از جمله ترکیه و چین و... واگذار کردیم چون ما در همین قدم اول که اطلاع رسانی درست باشه ضعف داریم! نکته دیگه اینکه حالا اتاق بازرگانی کشور ضعیفه ولی رسانه های ملی ما مانند خبرگزاری صدا و سیما یا خبرگزاری ایرنا که در دوشنبه یا در کشورهای مجاورش دفتر منطقه ای دارند مضافاً بخش اقتصادی این همه رسانه های مکتوب و الکترونیکی شهر و استان چرا این طور اخبار اقتصادی رو رصد و منتشر نمی کنند؟! حالا که اینها اینقدر ضعیف عمل می کنند، بهتر نیست خود تجار و مؤثران اقتصادی استان که از طریق کارکنان یا همکاران و یا شرکاء خارجی و یا ارتباطات منطقه ای و داخلی و خارجی شون به محض اطلاع از این رویدادهای اقتصادی منطقه، از مدت ها قبل و به انحاء مختلف به دیگران اطلاع رسانی کنند تا فرصت کافی برای تصمیم گیری و مشارکت برای همه علاقمندان به سرمایه گذاری وجود داشته باشه؟! در حالی که الان تقریباً برعکس شده! بخش اقتصادی این رسانه ها فقط منتظرند اتفاقی در کشور بیفته مثل کم آبی سیستان یا خوزستان و یا کارخانه ای افتتاح بشه و بعد خبرهاشو منتشر کنند! این که نشد کار رسانه ای مؤثر!

این هم لینک اصل خبر

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8025


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو