دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ توافق 70 میلیون دلاری در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عمان

  • بازدید: ۳۶۸

به گفته مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، شرکت‌های حاضر در سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران توانستند، 70 میلیون دلار برای جذب سرمایه‌گذاری و صادرات خدمات فنی، مهندسی و صنایع غذایی کشور در این نمایشگاه با طرف‌های عمانی به توافق برسند. سیدمحمد سیدی با اشاره به پایان کار برگزاری سومین نمایشگاه ایران در عمان افزود: در این نمایشگاه 32 شرکت در زمینه‌های، فرش دست‌بافت، پروژه‌های گردشگری و توریستی، صنایع غذایی، زعفران، سیمان، پزشکی، ظروف چینی صنایع و لوازم خانگی حضوری جدی داشتند...

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تجاری میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران عمانی اظهار کرد: شرکت‌های گردشگری حاضر در این نمایشگاه توانستند بیش از 30 میلیون دلار به جذب سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران به توافق برسند و همچنین در بخش صدور خدمات فنی و مهندسی، بیش از 35 میلیون دلار به صادرات غیرنفتی کشور به عمان افزوده شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به این که در بخش صنایع غذایی از جمله زعفران، ماکارونی و همچنین فرآورده های خوراکی، استقبال بیش از پیش بود تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه صرفا برای بررسی بازار و میزان استقبال عمومی کشور عمان، در سومین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بودند که در روزهای پایانی با کمبود نمونه‌های معرفی کالا به مردم و سرمایه‌گذاران عمانی مواجه شدند.

سیدی با اشاره به این که تمام شرکت‌های ایرانی باید نسبت به حضور در اینگونه نمایشگاه‌ها توجه جدی داشته باشند، اضافه کرد: در بررسی و نظرسنجی از تمامی غرفه‌های این نمایشگاه، بیشترین میزان صادرات به سیمان و زعفران تعلق گرفت که در این بین می‌توان به افزایش 75 درصدی صادرات زعفران و افزایش حجم صادرات، فرآورده‌های سیمان ازجمله، کلینکر، سیمان پاکتی و خام را به این کشور ذکر کرد.

وی گفت: در بخش صنایع دستی و معرفی مناطق گردشگری، سرمایه‌گذاران عمانی در این نمایشگاه تنها در مرحله نخست برای سرمایه‌گذاری به میزان 30 میلیون دلار به توافق رسیدند.

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، از 5 تا 9 بهمن‌ماه به مدت پنج روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور عمان در شهر مسقط با همکاری، سازمان توسعه تجارت ایران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، استانداری خراسان رضوی، سازمان بازرگانی استان خراسان رضوی و پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران در شهر مسقط برپا شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7361


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو