دیپلماسی❜ اقتصادی/ تأکید میراجان سلیمان خیل رئیس اتاق بازرگانی مشترک هرات و مشهد بر ضرورت ایجاد توازن تراز تجاری در تعاملات اقتصادی با ایران

  • بازدید: ۷۲۷
اقتصادی/ تأکید میراجان سلیمان خیل رئیس اتاق بازرگانی مشترک هرات و مشهد بر ضرورت ایجاد توازن تراز تجاری در تعاملات اقتصادی با ایران

رئیس اتاق مشترک افغانستان – ایران (شعبه هرات و مشهد) گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات افغانستان بهبود و ایجاد توازن در تراز تجاری با ایران است. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، میراجان سلیمان خیل رئیس اتاق مشترک افغانستان – ایران شعبه هرات و مشهد گفت: ظرفیت‌های تجاری خوبی میان ایران و افغانستان، مبتنی بر مزیت‌های تولیدی و اقتصادی هر کدام از این دو کشور فراهم است و ارتقای تعاملات و تداوم مذاکرات کمک خواهد کرد تا گام به گام به سمت بهبود تراز تجاری دو کشور حرکت کنیم.

 او افزود:در حال حاضر مسائلی در زمینه گمرکات اعم از قرنطینه و بالا بودن تعرفه‌های گمرکی وجود دارد که در صورت رفع این موانع، بسیاری از مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

رئیس اتاق مشترک افغانستان – ایران (شعبه هرات و مشهد) ادامه داد: کشور افغانستان دارای پتانسیل خوبی برای صادرات است، چنان که ۱۲۱ قلم کالا به ویژه در حوزه زراعت برای صادرات دارد، لذا اعمال تعرفه‌های ترجیحی می‌تواند کمک موثری برای تسهیل تجارت با ایران باشد.

سلیمان خیل با بیان اینکه عملکرد و تعامل اتاق‌های بازرگانی مشهد و هرات بسیار رضایت بخش ارزیابی می‌شود، بیان کرد: بررسی و رفع مشکلات موجود بر سر راه تجار در زمینه‌های گمرکی، ترانزیت، سوخت و ... از مطالبات طرفین بوده و امیدواریم با تداوم مذاکرات میان دو کشور و همچنین رشد تعاملات بخش خصوصی ایران و افغانستان، شاهد رفع این مشکلات و بهبود زیرساخت‌ها در هر دو سوی مرز باشیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7672


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها