دیپلماسی❜ هنری/ برپایی نمایشگاه عکس های ۱۴۶ عکاس داخلی و خارجی با موضوع «مزارات» در نگارخانه رضوان مشهد

  • بازدید: ۳۳۴
هنری/ برپایی نمایشگاه عکس های ۱۴۶ عکاس داخلی و خارجی با موضوع «مزارات» در نگارخانه رضوان مشهد
آستان قدس رضوی

نمایشگاه آثار اولین دوره جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت. 

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی عکس مزارات بعدازظهر روز گذشته در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در نگارخانه رضوان در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: ۱۹۸ اثر پذیرفته شده از ۱۴۶ عکاس داخلی و خارجی در موضوعات «نیایش» و «مزارات» نخستین دوره این جشنواره به چاپ رسیده و در تابلوهایی به ابعاد ۴۰ در ۶۰ سانتی‌متر در نمایشگاه حاضر در معرض دید عموم قرار گرفته است. 

امین ابراهیمی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه، کتاب آثار منتخب نخستین دوره جشنواره مزارات، تندیس جشنواره و بیانیه هیئت داوران آن به نمایش گذاشته شده است. 

وی افزود: نمایشگاه آثار اولین دوره جشنواره بین‌المللی عکس مزارات تا پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه رضوان واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای هنردوستان است. امیدواریم بتوانیم آثار نمایشگاه را در شهرهای دیگر کشور همچون تهران نیز به نمایش عموم بگذاریم.  

دریافت ۸۱۲۷ اثر در دوره نخست جشنواره 

در ادامه دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی عکس مزارات گفت: در مجموع ۸ هزار و ۱۲۷ عکس از هزار و ۱۶۸ عکاس داخلی و خارجی به دبیرخانه نخستین دوره جشنواره رسیده بود که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوران شیوع بیماری کرونا توسط هیئت داوران)رها بیلر از ترکیه، محمد ستاری، سیدعباس میرهاشمی، ابراهیم بهرامی و احمد خطیری (در اسفندماه ۱۳۹۹ در مدت حدود ۲۳ ساعت در دو روز در تهران داوری شد.

وی افزود: دبیرخانه نخستین دوره این جشنواره بین‌المللی عکس، ۶ هزار و ۲۹۴ اثر از ۳۱ استان(تمامی استانها) ایران و یک هزار و ۸۳۳ اثر نیز از ۳۳ کشور جهان به ترتیب از ۹۰۹ عکاس ایرانی و ۲۵۹ عکاس غیرایرانی از کشورهایی همچون اسپانیا، ایتالیا، بحرین، بنگلادش، ترکیه، عراق، عربستان و هند دریافت کرده بود. 

ابراهیمی با اشاره به این‌که شرکت‌کنندگان امکان ارسال ۵ اثر در هر بخش نخستین دوره جشنواره مزارات را داشتند، بیان کرد: در مجموع ۴ هزار و ۱۸۲ عکس در بخش نیایش و ۳ هزار و ۹۴۵ در بخش مزارات به این دوره ارسال شده بود. 

شایان ذکر است، اختتامیه نخستین دوره جشنواره بین‌المللی عکس مزارات در دوران مقابله با بیماری کرونا به صورت محدود و آنلاین(پخش زنده) در سال ۱۴۰۰ برپا شده بود. فراخوان برگزاری دومین دوره آن در سال ۱۴۰۲ نیز با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و معاونت امور بین‌الملل این آستان مقدس همزمان با گشایش این نمایشگاه اعلام شد.

>>> گزارش تصویری نمایشگاه آثار نخستین دوره جشنواره عکس مزارات

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1983


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها