دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۹ تا ۱۲ آذر ۱۴۰۰، برپایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در مشهد

  • بازدید: ۶۲۱
دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۹ تا ۱۲ آذر ۱۴۰۰، برپایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در مشهد
وبدا - وزارت بهداشت

یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه با حضور برترین‌های مراحل ابتدایی این رویداد در مشهد آغاز شد. دبیر یازدهمین جشنواره گفت: این جشنواره با شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت" تلاش دارد سبک زندگی سالم را که هدف و غایت نهایی بعثت همه انبیا و اولیای الهی است در جامعه ترویج کند. مجید احمدی افزود: مراسم آغازین معرفی آثار برتر امروز با حضور قریب ۳۰۰ نفر از منتخبان مراحل نخستین در مجتمع سپید مشهد برپا شده که آثار و افراد برتر نهایی از میان ۳۸ هزار اثر که در قالب‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، فردا مشخص خواهند شد. 

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب کشوری و بین المللی و دیگر برنامه‌های فرهنگی تفریحی و مذهبی از جمله مواردی است که برای شرکت کنندگان نهایی این جشنواره در نظر گرفته شده است.

دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: فراخوان جشنواره یادشده با موضوع آزاد، بخش ملی با موضوع فرهنگ سلامت، بخش بین الملل با موضوع فرهنگ سلامت و جایزه ویژه حمایت از مدافعان سلامت از مهر تا دیماه پارسال برگزار شده بود و به دلیل شرایط کرونایی مراسم معرفی آثار برتر اکنون با چند ماه تاخیر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در آیین آغازین این جشنواره گفت: هنر را می توان از چهار منظر کلیدی نگاه کرد که منظر اول خالق اثر، منظر دوم هدف، منظر سوم محتوا و منظر چهارم قالب و فرم است و رعایت این چهار اصل در خلق آثار هنری نباید فراموش شود.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور با بیان اینکه مدافعان سلامت، یکی از بزرگترین رسالت‌ها و وظایف انسانی را در بین گروه‌های مختلف جامعه داشته‌اند، افزود: کادر بهداشت و درمان و متولیان حوزه سلامت در طول ۲۲ ماهه کرونایی، کاری کارستان کردند و با حضور جهادگونه‌شان در میدان مبارزه با ویروس کرونا جان خویش را به خطر انداختند تا جان همنوعشان به خطر نیفتد.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت: جشنواره سیمرغ میزبان ۲۵۰ دانشجو از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی است

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت با اشاره به اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در اختتامیه این دوره از جشنواره سیمرغ میزبان ۲۵۰ دانشجوی برگزیده از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی هستیم که منتخبان نهایی در سه بخش فیلم، ادبی و هنرهای تجسمی معرفی می‌شوند.

به گزارش وبدا، مجید احمدی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» را راهی برای گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی و ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌مندی از ابزار هنر و شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان و نخبگان جامعه دانست و گفت: در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، علاقمندان در ۵ بخش «تئاتر، فیلم، موسیقی، ادبی و هنرهای تجسمی» شرکت کردند و محدودیتی برای شرکت متقاضیان در رشته‌های مختلف وجود نداشت اما اکنون به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اختتامیه جشنواره با حضور ۲۵۰ دانشجوی برگزیده از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی در سه بخش فیلم، ادبی و هنرهای تجسمی در مشهد درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: جشنواره یازدهم با شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت" تلاش دارد سبک زندگی سالم را که هدف و غایت نهایی بعثت همه انبیاء و اولیا الهی است در جامعه ترویج کند. به همین منظور این جشنواره با حضور در حرم مطهر رضوی آغاز به کار می‌کند و در ادامه کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

احمدی همچنین بیان کرد: قرار است مراسم اختتامیه با حضور چهره‌های شاخص دانشگاهی، فرهنگی و هنری و منتخبان جشنواره روز پنجشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در همین مکان برگزار شود و منتخبان نهایی این دوره معرفی شوند.

اختتامیه این دوره از جشنواره از سه‌شنبه ۹ آذرماه آغاز و به مدت چهار روز تا جمعه ۱۲ آذرماه ادامه خواهد داشت.

این جشنواره با شعار «هرخانه، یک پایگاه سلامت» در چهار بخش «بخش آزاد» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، «بخش ملی با موضوع فرهنگ سلامت» ویژه عموم مردم، «بخش بین‌الملل با موضوع فرهنگ سلامت» ویژه شرکت‌کنندگان سراسر جهان اقدام به دریافت آثار کرد.

خبر تکمیلی در این زمینه حاکی است: جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در مشهد پایان یافت

یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه شب با معرفی آثار برتر در مشهد به پایان رسید. مدیرکل دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: عرصه‌ای در جامعه موفق است که مقوله فرهنگ و هنر را در کارها و برنامه‌هایش بگنجاند و اگر فرهنگ و هنر در عرصه‌ای نباشد آن عرصه جایگاه واقعی خود را نخواهد یافت. محمد پورحسینی افزود: شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت هنرمندانه زیستند و هنرمندانه جان خویش را با خداوند معامله کردند و به فیض عظیم رسیدند.

وی ادامه داد: واقعیت ما با هنر متبلورتر شد و اوج هنرنمایی ایرانیان را در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ و در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مشاهده کردیم. 

مدیرکل دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تصویرگری فعالیتهای ارزشی مدافعان سلامت و ۲۰۴ شهید این عرصه کار بسیار ارزشمندی است که توسط دانشجویان هنرمند انجام شده گفت: زبان هنر بهترین، گویاترین و جامع‌ترین زبان است و به تصویر کشیدن این سختی‌ها با زبان هنر، کار بسیار ارزشی است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه‌های دائمی دانشجویان هنرمند در مجموعه‌های مختلف از جمله خوابگاه‌های دانشجویی نیز برپا شوند تا نقش کلیدی و اثرگذار مدافعان سلامت برای مردم قدرشناس ایران بیش از پیش به تصویر کشیده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم گفت: هنر در قرآن نیز از جنبه‌های مختلف مورد توجه بوده است و کارهای انجام شده در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ را که در مباحث علمی هم نقش‌آفرین است به فال نیک می‌گیریم.

محمدعلی کیانی افزود: به سهم خود از تمامی دانشجویان رشته‌های پزشکی که با زبان هنر قدردان هنرمندان عرصه سلامت بودند قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: نقش هنر در همه عرصه‌ها از جمله عرصه سلامت بسیار اثربخش بوده و در جشنواره سیمرغ وقتی که خلاقیت هنری دانشجویان هنرمند دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را دیدیم لذت فراوان بردیم و امیدواریم از این پس نیز شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این هنرهای زیبا از سوی تمامی دانشجویان از جمله دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باشیم.

در این مراسم که حدود ۳۰۰ نفر از منتخبان مراحل نخستین این جشنواره حضور داشتند از برگزیدگان ۶ بخش و ۳۰ رشته در قسمت آزاد، فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و ادبی قدردانی شد.

۳۸ هزار اثر در قالب‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8229


Share
  • دانشجو
    ای بابا شما مشهدیها چرا اینطوری اید؟ یه بارگی خبر میدید که فلان جشنواره بین المللی تو مشهد در حال برگزاریه یا برگزار شد؟ این چه وضعشه؟ یه پیش خبری همه جای دنیا از اتفاقات و مراسم میرن تا مردم از قبل مطلع بشن شاید بخوان تو این برنامه شرکت کنن این بار چندمه که میبینم برنامه ها و مراسم مشهد خصوصا بین المللی هاش اینطوری یهویی برگزار میشه خوبه که تو عصر فناوریها داریم زندگی میکنیم و عصر حجر نیس چی میشد لااقل از قبل اطلاع رسانی میکردید؟
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز، ما هم مثل شما گله مندیم از این وضعیت نابسامان اطلاع رسانی رویدادهای مشهد خصوصاً با رویکرد بین المللی و معتقدیم نه چند روز بلکه چند هفته و چند ماه قبل باید پیش خبرهای آن رویداد منتشر بشه تا علاقه مندان به حضور یا دنبال کردن آن رویداد، فرصت کافی برای برنامه ریزی یا برای حضور یا پیگیری های بعدی داشته باشند! در خصوص این رویداد مشخص یعنی «جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت» ما هم مثل شما وقتی خبر برگزاری اش منتشر شد، مطلع شدیم در حالی که یکی از منابع جستجوی خبری ما، سامانه ی جستجوی «خبر فارسی» هست که هزاران سایت خبری فارسی زبان از جمله سایت وزارت بهداشت را پایش می کند. لذا وقتی ما که هر روزه واژه های «مشهد» و «بین المللی» و مشتقات آن را دائم جستجو می کنیم، مطلع نیستیم، یعنی این که چنین پیش خبرهایی اصلاً بر روی خروجی هیچ سایت و خبرگزاری منتشر نشده و گرنه ما مطلع می شدیم و حتماً در «تقویم فرهیخت» با ذکر شمارش معکوس درج می کردیم. امیدواریم این آخرین رویداد بین المللی به قول شما یهویی مشهد باشد. بازم از ارتباط شما با تارنمای اندیشکده سپاسگزاریم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها