دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، برپایی همایش بین المللی بازخوانی اندیشه‌ها و سیره علمی معنوی علامه شهید مرتضی مطهری

  • بازدید: ۶۵۷
دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، برپایی همایش بین المللی بازخوانی اندیشه‌ها و سیره علمی معنوی علامه شهید مرتضی مطهری

همایش بین المللی بازخوانی اندیشه‌ها و سیره علمی – معنوی شهید بزرگوار مرتضی مطهری فریمانی با حضور چهره‌های علمی و مفاخر اسلامی ایران و جهان در فریمان برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه خراسان به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید مطهری، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در نشست خبری این همایش گفت: همایش بین المللی بزرگداشت علامه شهید مرتضی مطهری فریمانی با مجوز وزارت علوم در حال برنامه ریزی است و فراخوان مقاله آن انجام شده و تاکنون برخی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اعلام آمادگی خود را اعلام کرده اند.

حجت الاسلام دکتر جواد رقوی با بیان این که همایش در بهمن ماه سال جاری با حضور شخصیت‌های علمی جهان اسلام در فریمان برگزار می‌شود و با توجه به ارتباط جامعه المصطفی با جوامع علمی خارج از کشور به صورت زنده پخش خواهد شد گفت: تلاش می‌کنیم با توجه به جایگاه اندیشه‌های استاد و علاقمندان بسیار زیاد به آثار و افکار وی و با توجه به تجربه‌ای که در برگزاری همایش‌های مختلف داشته ایم پیش بینی می شود۳۰۰ مقاله خوب از سوی طلاب، دانشجویان و حوزویان و اساتید به همایش ارسال شود.

امام جمعه شهرستان فریمان هم در این نشست با اشاره به این که همایش بین المللی شهید مطهری همزمان با تولد این استاد بزرگ در ۱۳ بهمن ماه سال جاری برگزار و در ۱۴بهمن ماه پایان خواهد یافت گفت: برای برگزاری این همایش بین المللی ۳نشست در دانشگاه‌های فردوسی، رضوی و جامعه المصطفی پیش بینی شده و پوستر‌ها و مطالب به دو زبان فارسی و انگلیسی بارگذاری می‌شود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به این که در این همایش علمی ابعاد شخصیت شناسی، کتاب شناسی، حوزه جوانان، عفاف و حجاب، معادشناسی، حوزه‌های اخلاقی و عرفانی و… شهید بزرگوار مطهری که یک منظومه فکری کامل و متقن است پرداخته می‌شود گفت: نگاه شهید مطهری و دیدگاه‌های ایشان در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد و به نوعی در صدد بروزرسانی افکار و اندیشه‌های ایشان با اقتضائات و نیاز‌های امروز جامعه خواهیم بود.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به این که اگر ما به جز تشویق به مطالعه کتاب‌های ایشان، ادبیات و بیانی که ایشان با نخبگان عصر خود داشته اند را با جوانان امروز جامعه تطبیق دهیم، قطعاً جذابیتی به وجود خواهد آمد که افرادی که با افکار و آثار ایشان بیگانه هستند نیز جذب شخصیت این علامه شهید شوند گفت: در شرایط کنونی این جذب ناشی از گفتگو است و کشور ما نیز نیازمند گفتگو‌های علمی، فرهنگی برمبنای اخلاق و مدارا است.

وی گفت: شهرستان فریمان شهرستانی فرهنگی با نخبگان فرهنگی زیادی است و این همایش این شهر را به محلی برای گفتمان سازی تبدیل خواهد کرد و لذا با راه اندازی دبیرخانه دائمی موضوعات مختلف به صورت مستمر پیگیری خواهد شد تا چراغ تفکر و اندیشه‌های علامه مطهری ماندگار و روشن بماند.

* یادآوری مهم: تاریخ برپایی این همایش به ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، موکول شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این همایش، اینجا را کلیک فرمایید.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8154


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها