دیپلماسی❜ حمل و نقل/ کاهش ۳۶ درصدی پروازهای فرودگاه بین المللی مشهد نسبت به سال ۹۸؛ ۲۶% پروازهای بین‌المللی در مسیر مشهد- نجف است

  • بازدید: ۷۷۱
حمل و نقل/ کاهش ۳۶ درصدی پروازهای فرودگاه بین المللی مشهد نسبت به سال ۹۸؛ ۲۶% پروازهای بین‌المللی در مسیر مشهد- نجف است

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد از کاهش ۳۶ درصدی پروازها و ۵۶ درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه مشهد نسبت به وضعیت مشابه در سال ۹۸ خبر داد. حسن جعفری در گفت‎‌وگو با ایسنا در خصوص کاهش میزان جابجایی مسافر و پروازهای فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان رضوی همگام با ستاد مقابله با کرونا در کاهش پروازهای داخلی و خارجی جهت قطع زنجیره‌ شیوع و انتقال بیماری کرونا، مدیریت اعزام و پذیرش مسافران و پروازها را به گونه‌ای پیش برده است که در مقایسه آماری ۵ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به وضعیت مشابه در سال ۹۸، با جابجایی یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۷۹ نفر کاهش ۵۶ درصدی در بخش جابجایی مسافر و در بخش نشست و برخاست ۱۸ هزار و ۹۳۰ پرواز نیز کاهش ۳۶ درصدی در بخش پروازها را تجربه کرده است.

سهم ۴۱ درصدی پروازهای مسیر مشهد- تهران در فرودگاه هاشمی‌نژاد

وی افزود: از ۱۷۱۶ پرواز داخلی انجام شده به ۳۲ مقصد داخلی توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- تهران با ۷۰۸ پرواز و جابجایی ۶۶ هزار و ۷۰۵ مسافر بوده است.

۲۶ درصد پروازهای بین‌المللی فرودگاه هاشمی‌نژاد در مسیر مشهد- نجف انجام شده است

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد خاطرنشان کرد: از ۱۹۰ پرواز خارجی انجام شده به ۱۲ مقصد خارجی که توسط ۸ شرکت هواپیمایی داخلی و ۷ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- نجف با ۵۱ پرواز و ۶۳۵۱ مسافر بوده است.

۱۹ درصد پروازهای مرداد ماه با تاخیر انجام شده است

جعفری بیان کرد: مطابق آمار جمع‌آوری شده از ۱۹۰۶ پرواز خروجی که در مرداد ماه ۱۴۰۰ انجام شده، ۳۵۴ پرواز با ۳۰ دقیقه تاخیر و یا بیشتر  انجام شده که معادل ۱۹ درصد کل پروازهای خروجی در مرداد ماه است و مجموع تاخیر پروازها به ۲۹ هزار و ۸۲۳ دقیقه رسیده است. می‌توان گفت که به طور متوسط پروازهای تأخیردار تقریبا با ۸۴ دقیقه تأخیر انجام شده است.

وی در خصوص علت تاخیر در پروازها ادامه داد: ۵۵ درصد عمده تاخیر پروازها به دلیل تاخیر در ورود پرواز، ۱۹ درصد مربوط به عملکرد شرکت هواپیمایی، ۱۴ درصد به دلیل نقص فنی و ۱۲ درصد باقی‌مانده به دلایل دیگر همانند مشکلات کِرو، هندلینگ کننده‌ها، مسافران و... بوده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص ساعت اوج پروازهای داخلی و خارجی تصریح کرد: ساعت اوج در پروازهای خروجی داخلی بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ با ۱۷۵ پرواز و ساعت اوج در پروازهای خروجی بین‌المللی بین ساعت ۳ تا ۴ بامداد با ۳۰ پرواز بوده است.

جعغری اضافه کرد: بیشترین فراوانی پروازهای داخلی در روز جمعه و بیشترین فراوانی پروازهای خارجی در روزهای شنبه و پنجشنبه بوده است.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8083


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها