دیپلماسی❜ فرهنگی/ ۱۴ دی ۱۴۰۰، برگزاری وبینار عصر شعر «جهان‌مرد» با حضور شاعران بین‌المللی در مشهد

  • بازدید: ۴۴۳
فرهنگی/ ۱۴ دی ۱۴۰۰، برگزاری وبینار عصر شعر «جهان‌مرد» با حضور شاعران بین‌المللی در مشهد
کتابخانه های عمومی

عصر شعر مجازی “جهان‌مرد” به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با حضور شاعران فارسی زبان افغانستانی، پاکستانی و هندی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مشارکت شاعران استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قم و گلستان در مشهد برگزار شد.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی روز سه شنبه در این آیین گفت: همایش جهان‌مرد به همت نهاد کتابخانه های عمومی با همکاری کنگره بین المللی انتقام سخت به میزبانی استان خراسان رضوی برپا شده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: عنوان جهان مرد به واسطه جمعیت بالای علاقه مندان شهید سلیمانی در سراسر جهان است که با هر قوم و مذهبی که به دنبال صلح و آرامش جهانی هستند، بسیار بجا و مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی فردی نظامی با بالاترین درجه است که در وصیت نامه خود قید می کند «بر روی سنگر قبرم بنویسید: سرباز»، فردی که در مقابل استکبار و ظلم بسیار قاطعانه و قدرتمند و در مقابل کودکان و ضعفا بسیار مهربان و رئوف بود. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اضافه کرد: دشمن بداند که با ترور حاج قاسم، تنها جسم فانی و زندگی دنیوی او را به اتمام رساند، حال آنکه سردار سلیمانی تمام شدنی نیست و به این سردار اسلام زندگانی ماندگارتری بخشیدید. 

حجت الاسلام سبزیان افزود: مجموعه کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در پی لبیک گویی به مکتب حاج قاسم و ادای دین به این جهان مرد، بالغ بر هزار و ۴۰۰ رویداد فرهنگی را در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم رقم زدند. 

در ادامه ابوالفضل مبارز، عاطفه سادات موسوی و عاطفه جعفری، شاعران اهل افغانستان به خوانش سروده های خود با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی پرداختند. 

قاسم مهرنیا، شاعر خراسان شمالی، جعفر عباسی شاعری از استان خراسان جنوبی، عباسعلی صباغ زاده از سیستان و بلوچستان، احمد شهریار شاعر پاکستانی و حمزه محمودی، شاعر اهل افغانستان از استان قم و آخوند قره‌جه شاعر ترکمن، محمدنادر امیری و محمداسحاق رسولی شاعران اهل افغانستان از استان گلستان نیز به خوانش سروده های خود پرداختند.

عصر شعر مجازی «جهان مرد» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد


عصر شعر مجازی «جهان مرد» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد


عصر شعر مجازی «جهان مرد» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد


عصر شعر مجازی «جهان مرد» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8302


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها