دیپلماسی❜ هنری / تقویم فرهیخت: ۲۹ آبان تا ۴ آذر ۱۴۰۱، برگزاری اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در مشهد

  • بازدید: ۴۰۰
هنری / تقویم فرهیخت: ۲۹ آبان تا ۴ آذر ۱۴۰۱، برگزاری اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در مشهد
جشنواره تئاتر مقاومت
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر رضوی خواهد بود، گفت: بخش پایانی جشنواره طی روزهای ۲۹ آبان تا ۴ آذر با حضور ۳۰۰ هنرمند بخش‌های مختلف اجرا خواهد شد.
به گزارش ایکنا از فارس، وحید فخر موسوی، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت امشب، ۱۶ آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: امسال هجدهمین دوره جشنواره  تئاتر مقاومت در ۶ بخش رادیو تئاتر، نمایشنامه‌نویسی، تله تئاتر، صحنه‌ای، بین‌الملل و تئاتر خیابانی برگزار می‌شود.
وی افزود: ممکن است این سؤال پیش آید که با وجودی که ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما این جشنواره هجدهمین دوره آن است که در پاسخ باید گفت این جشنواره به صورت دوسالانه اجرا می‌شود.
فخر موسوی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بخش بین‌الملل به جشنواره تئاتر مقاومت اضافه شده است، افزود: نخستین بخش این جشنواره یعنی بخش بین‌الملل از ۱۵ شهریورماه سال جاری با پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق اجرا شد که در این بخش ۱۲۰ هنرمند به کشور عراق اعزام شدند و در نقاط مختلف عراق اعم از کربلا، نجف، حله، مسیر پیاده‌روی اربعین و ... به اجرای برنامه پرداختند.
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با تصریح اینکه سیاست سازمان بسیج مستضعفین تمرکززدایی از مرکز است به همین دلیل بخش‌های مختلف این جشنواره را در سال جاری در نقاط مختلف کشور و همچنین کشورهای دیگر برگزار کرده و خواهیم کرد، گفت: تاکنون دو بخش این جشنواره برگزار شده است؛ یکی بخش بین‌الملل در کشور عراق و دیگری بخش تئاتر خیابانی است که در یزد اجرا شد و سومین بخش آن هم در شیراز اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه سه بخش نمایشنامه‌نویسی، تله تئاتر و صحنه‌ای هم از بخش‌های دیگر این جشنواره هستند تا هفته بسیج اجرا خواهند شد، افزود: در حال تلاش هستیم تا بخش بین‌الملل این جشنواره را علاوه بر کشور عراق، در کشورهای دیگری نظیر ترکیه، سوریه، لبنان، بوسنی هرزگوین، افغانستان و پاکستان برگزار کنیم.
فخر موسوی با اشاره به میزبانی شیراز از بخش رادیویی جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت گفت: ۱۲۰ میهمان از نقاط مختلف کشورمان اعم از تهران، همدان، اردبیل، اراک، رشت، تبریز و قزوین در این بخش حضور دارند که این جشنواره طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ آبان‌ماه در شیراز برگزار خواهد شد.
وی از اجرای ۱۱ گروه رادیو تئاتر در این بخش خبر داد و گفت: تمام اجراها بعدازظهر خواهند بود و در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هر کدام ۴ اجرا و در روز پنج‌شنبه ۳ گروه اجرا خواهند کرد که اجراها در سالن‌های غزل و بهار تالار حافظ و سالن فرهنگ کتابخانه ملی فارس از ساعت ۱۵ تا ۲۰ خواهد بود.
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت تصریح کرد: در این جشنواره از اساتید و داورانی نظیر سوهانی، مدیرکل رادیو نمایش صدا و سیما؛ امین رهبر و شهریار کرمی استفاده کرده‌ایم که ۱۱ اثر را داوری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اجراهای این بخش از صدا و سیما و به صورت پخش مستقیم از رادیو فارس و رادیو نمایش تهران است، گفت: در بخش رادیویی جشنواره شاهد میهمانان ویژه‌ای چون داریوش ارجمند و هوشنگ توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون و سردار قریشی و سردار آزادی خواهیم بود.
فخر موسوی در بخش پایانی سخنان خود با تصریح اینکه اختتامیه این جشنواره در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر رضوی خواهد بود، گفت: بخش پایانی جشنواره طی روزهای ۲۹ آبان تا ۴ آذر با حضور ۳۰۰ هنرمند بخش‌های مختلف اجرا خواهد شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6872


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها