دیپلماسی❜ اقتصادی/ عبد الکریم جاسم کریم سرکنسول عراق در مشهد: محصولات ایرانی نیاز به تبلیغ دارند

  • بازدید: ۷۸۶
اقتصادی/ عبد الکریم جاسم کریم سرکنسول عراق در مشهد: محصولات ایرانی نیاز به تبلیغ دارند
نمایشگاه مشهد

سرکنسول عراق در مشهد گفت: محصولات ایرانی به ویژه تولیدات صنعتی این کشور برای فروش و موفقیت بیشتر در بازار عراق، نیاز به تبلیغات و معرفی گسترده‌تری از سوی تولیدکنندگان آن دارند.

عبدالکریم جاسم کریم روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: برپایی نمایشگاه های تخصصی در حوزه صنایع مختلف می تواند به فروش بهتر محصولات و توسعه بازار آنها در کشورهای مختلف کمک کند لذا از این لحاظ باید تولیدکنندگان ایرانی تبلیغات پیرامون محصولات خود را در کشوری مانند عراق افزایش دهند.

وی پیشرفت صنایع بسته بندی در کالاهای مختلف به‌ویژه صنایع غذایی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این بخش از صنعت ایران نیز نیاز به حمایت و تبلیغات بیشتری دارد تا ظرفیت های آنها شکوفا شده و بازار مناسب تری را به دست آورد.

سرکنسول عراق در مشهد با اظهار خرسندی نسبت به حضور فعالانه شرکتهای متعدد تولیدی در ۲ نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و چاپ و بسته بندی مشهد گفت: موفقیت این نمایشگاه ها در برقراری تعاملات بیشتر با تجار داخلی و خارجی است، لذا ضرورت دارد که گروه های بیشتری از تجار عراقی به نمایشگاه دعوت می شدند تا زمینه برقرای ارتباطات بین آنان و تجار ایرانی بیشتر فراهم می شد.

به گزارش ایرنا، کشور عراق با دارا بودن هزار و ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران دومین شریک تجاری کشورمان محسوب شده و دولت ایران همواره به دنبال توسعه تجارت و افزایش مبادلات تجاری با این کشور بوده است، عراق بهترین بازار صادراتی دنیا را دارد و سالی ۸۰ میلیارد دلار انواع کالاها را وارد می‌کند و حدود ۱۲۰ میلیارد دلار هم بابت بازسازی و خدمات فنی و مهندسی هزینه می‌نماید.

ایران به ۱۶۰ کشور صادرات دارد که یک چهارم از کل صادرات آن یعنی ۲۲ درصد در سال گذشته به عراق صادر شده است. این میزان صادرات در سال گذشته به عراق هفت میلیارد دلار بود. 

بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی در فضایی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع  و با حضور ۱۲۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی از ۲۶ تا ۲۹ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر و پذیرای بازدیدکنندگان است. 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8326


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو