دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دومین همایش بین المللی علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه فردوسی مشهد برپا شد

  • بازدید: ۴۰۴
دانشگاهی/ دومین همایش بین المللی علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه فردوسی مشهد برپا شد
دانشگاه فردوسی مشهد

افتتاحیه همایش علمی بین ­المللی در حوزه علوم اجتماعی و انسانی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد و با حضوربیش از 100 استاد و پژوهشگر از دانشگاه­های عراق، لبنان و عمان در روزهای سه­ شنبه و چهارشنبه 14 و 15 تیرماه 1401 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. 

در نخستین روز همایش تعداد زیادی از استادان و پژوهشگران از دانشگاه­های بغداد، قادسیه، المثنی و موسسه فراتین از کشور عراق و همچنین کالج الخلیج عمان و دانشگاه سلطنت عمان حضور داشتند.

در ابتدای این همایش دکتر احسان قبول، مدیر همکاریهای علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در حال حاضر پذیرای بیش از 3000 دانشجوی غیر ایرانی است که 50 درصد این فارسی آموزان از کشور عراق هستند. بیشتر این دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف مشغول به تحصیل اند. 

دکتر قبول به جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه های کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: روابط فرهنگی، علمی و اقتصادی بین ایران و عراق از گذشته تا کنون ادامه داشته است. 

وی افزود: بسیاری از شاعران عراقی از مفردات فارسی در اشعارشان بهره برده اند و بعد از اسلام نیز نظامیه های بغداد سهم زیادی در پرورش بزرگانی چون خیام، ابن سینا و ... داشته اند. 

در پایان دکتر قبول ابراز امیدواری کرد روابط میان دانشگاه های ایران و عراق در زمینه های مختلف فرهنگی علمی بیش از پیش شود.

سپس دکتر غلامرضا حسنی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون اهمیت روابط بین دانشگاه­های ایران و عراق سخن گفت و از برگزاری همایش­ها و دوره­های مشترک بین دانشگاه­های دو کشور ابراز خوشنودی کرد. وی هچنین بر تاثیر برگزاری این همایش­ها در ارتقای سطح علمی دانشگاه­ها و ایجاد ارتباط بیشتر بین استادان و پژوهشگران تاکید کرد.

رؤسای دانشکده­های روانشناسی و علوم تربیتی از دانشگاه­های بغداد و قادسیه نیز ضمن تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد برای میزبانی دومین همایش علمی بین­ المللی در حوزه علوم انسانی از ارتباط بین دانشگاه های ایران و عراق اظهار خشنودی کرده و بر اهمیت برگزاری همایش ­های مشترک و تاثیر آن بر روابط بین دو کشور تاکید کردند.

همایش با سخنرانی چند تن از اساتید از دانشگاه­های عراق و لبنان در حوزه اهمیت تکنولوژی در آموزش و یادگیری و پرسش و پاسخ ادامه یافت و پس از استراحت و پذیرایی از مهمانان، برخی از پنل­های تخصصی در حوزه ­های مختلف روانشناسی، علوم تربیتی، آموزش و یادگیری، جغرافیا، اقتصاد و ... برگزار گردید.

لازم به ذکر است این همایش طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 تیرماه 1401 برگزار شد. همچنین مقالات برتر این همایش در مجلات علمی پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد به چاپ می­ رسد.

>>> مشاهده ی تصاویر ...

>>> مشاهده ی وبگاه مؤسسه فراتین عراق ...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها