دیپلماسی❜ مقاومت/ تقویم فرهیخت: ۱۱ دی ۱۴۰۱، برپایی همایش بین‌ المللی جان فدا با ۵ کارگروه تخصصی باحضور دانشجویان غیرایرانی در مشهد

  • بازدید: ۳۴۱
مقاومت/ تقویم فرهیخت: ۱۱ دی ۱۴۰۱، برپایی همایش بین‌ المللی جان فدا با ۵ کارگروه تخصصی باحضور دانشجویان غیرایرانی در مشهد
آستان قدس رضوی

باحضور دانشجویان و اندیشمندان بین المللی همایش بین‌ المللی جان فدا به مناسبت سالگرد شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم که در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد گفت؛ برگزاری همایش بین‌ المللی جان فدا در مشهد مقاومت در عرصه‌های تحولات جهانی جایگاهی موثر داشته و نقش بسزایی در تحولات خاورمیانه ایفا کرده است و این عامل زمینه ساز تنش و توطئه‌های پی در پی از سوی استکبار جهانی شده است.

حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری افزود؛ حادثه شهادت سرداران مقاومت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس منجر به افزایش جلوه‌های تمدن سازی از فرهنگ مقاومت، مفهوم ایثار و شهادت و ایجاد همگرایی و وحدت در سال‌های گذشته میان مردم مسلمان و آزادیخواه منطقه و جهان شده است.

وی کفت؛ در این همایش دانشجویان دانشگاه‌های بین الملل مشهد، شخصیت‌های سیاسی از کشور‌های عراق، سوریه، لبنان کشور‌های آفریقایی و اروپایی حضور دارند و پیرامون محور‌هایی همچون سرداران مقاومت و مقابله با تهدیدات استکبار در منطقه و شهادت سرداران مقاومت در همگرایی وحدت ملت‌ها سخنرانی کردند.

برای این همایش یکروزه ۵ کارگروه تخصصی در موضوعات زنان و مقاومت، نقش سرداران شهید در تمدن نوین اسلامی، مقاومت در منطقه و تجربه نگاری مقاومت برگزار شد.

تجلیل از خانواده‌های شهدای مقاومت در همایش بین‌المللی «جان فدا»

خبر تکمیلی: تجلیل از خانواده‌های شهدای مقاومت در همایش بین‌المللی «جان فدا»

همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در همایش بین‌المللی «جان فدا» از دو خانواده معظم شهدای جبهه مقاومت تجلیل شد.

در همایش بین‌المللی «جان فدا» که عصر امروز در آستانه شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با حضور عبدالکریم جاسم کریم، سرکنسول کشور عراق در مشهد، دکتر حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، معاون امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی، در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، از دو خانواده شهید مقاومت تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم از خانواده معظم شهیدان خندون از شهدای حشدالشعبی و نعمت‌الله نجفی از لشکر فاطمیون با اهدای تصاویر شهیدانشان که توسط یکی از هنرمندان نقاش به صورت زنده طی این برنامه طراحی شده بود، همچنین لوح یادبود تجلیل شد.

>>> مشاهده ی گزارش تصویری اول ...

>>> مشاهده ی گزارش تصویری دوم ...

>>> مشاهده ی گزارش خبری همایش در صدا و سیمای استانی 

>>>  مشاهده ی گزارش ویدئویی اول...

>>>  مشاهده ی گزارش ویدئویی دوم...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5935


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها