دیپلماسی❜ سلامت/ گاف کرونایی خطرناک در فرودگاه بین‌المللی مشهد مسافران پروازهای خارجی رها در شهر پیش از اعلام نتیجه «پی.سی.آر»!

  • بازدید: ۵۲۴
سلامت/ گاف کرونایی خطرناک در فرودگاه بین‌المللی مشهد  مسافران پروازهای خارجی رها در شهر پیش از اعلام نتیجه «پی.سی.آر»!

بررسی‌های قدس نشان می‌دهد مسافرانی که با پروازهای خارجی وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد شده‌اند، پس از تست کرونا و پیش از اعلام نتیجه، در شهر رها شده‌اند! تست کرونا فقط برای پول گرفتن! در چند روز گذشته چند نفر از مسافران پروازهای خارجی که همراه با خانواده در کشورهای اروپایی حضور داشتند و به مشهد بازگشته بودند، از اقدام عجیب مسئولان بهداشتی مشهد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد گلایه داشتند. یکی از آن‌ها که خانم کاظمی نام داشت به خبرنگار ما گفت: چند روز پیش به همراه اعضای خانواده و بنا به دلایلی مجبور شدیم به یکی از کشورهای اروپایی سفر کنیم.

زمان بازگشت ما مساوی با افزایش همه‌گیری کرونا و قرمز شدن رنگ تمامی شهرهای کشور و حتی وخیم شدن وضع کشورهای جهان از نظر شیوع این ویروس شد و نکته جالب این بود وقتی ما وارد کشور شدیم در فرودگاه مشهد تیم‌هایی مستقر بودند که از افراد تست «پی.سی .آر» می‌گرفتند و برای این کار از هر نفر هم چند صدهزارتومان هزینه دریافت می‌کردند.

این فرد ادامه داد: گرفتن تست کار بسیار پسندیده‌ای است اما آنچه عجیب بود افرادی که تست داده بودند به راحتی از فرودگاه خارج شده و به آن‌ها اعلام می‌شد نتیجه تست روز بعد برای آن‌ها ارسال خواهد شد. معنای تست کرونا چیست، اگر تست می‌گیرند چرا افراد پیش از اعلام نتیجه در شهر رها می‌شوند. اگر آن‌ها به ویروس آلوده باشند تا زمانی که متوجه بشوند به راحتی می‌توانند ده‌ها نفر دیگر را آلوده کنند. بیشتر تصور می‌شود این کار برای کسب درآمد است تا پیشگیری از شیوع کرونا، لطفاً ماجرا را از مسئولان پیگیری کنید.

فرد دیگری که علاقه نداشت نامش فاش شود هم همین نظر را داشت و در کنار تمامی گلایه‌ها مدعی بود پول هم داده اما جواب تست هرگز برایش ارسال نشده است.

سکوت معنادار مسئولان فرودگاه مشهد

برای پیگیری این موضوع مهم و بااهمیت که به راحتی می‌تواند ویروس جهش‌یافته کرونا را وارد کشور کند و آمار مرگ ومیر و مبتلاها را به شدت افزایش دهد، ابتدا به سراغ مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد رفتیم که وی پاسخگویی در خصوص این امر را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد محول کرد .

از این مقام مسئول همچنین خواسته شد در مورد تعداد پروازهای خارجی که در این مدت و به این شیوه خطرآفرین وارد شهر مشهد شده  آمار و ارقامی برای روشن شدن اذهان عمومی ارائه کند که وی پس از پیگیری‌های مکرر چندروزه از شفاف‌سازی در این مورد خودداری کرد و هرگز مشخص نشد از چه کشورهایی مسافر وارد شهر مشهد شده است.

نوش‌دارو پس از مرگ سهراب!

پس از مخفی ماندن آمار و ارقام مسافران خارجی وارد شده به مشهد، ماجرا را از دکتر قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری کردیم. وی با بیان اینکه از تمام مسافرانی از مبدأ کشورهای اروپایی و کشورهای آلوده آفریقایی و آسیایی نظیر ترکیه، قطر و عراق که به صورت ترانزیت هوایی وارد شهر مشهد می‌شوند، تست کرونا گرفته می‌شود، گفت:تست «پی. سی. آر» کرونا به منظور شناسایی افراد مبتلا از مسافران پروازهای خارجی، در فرودگاه مشهد گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام تست توسط دو ‌گروه خانم و آقا در محل صورت می‌گیرد که تا زمان اعلام نتیجه باید در منزل بمانند و به محض مثبت شدن نتیجه تست، فرد مبتلا قرنطینه خواهد شد و از اطرافیان او هم تست گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در واکنش به این ماجرا که آیا افرادی که از کشورهای خارجی وارد کشور می‌شوند پس از تست کرونا تا زمان اعلام نتیجه در محلی قرنطینه می‌شوند، بیان کرد: مکانی در خصوص قرنطینه افراد در فرودگاه نداریم.

قدس آنلاین

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7918


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها