دیپلماسی❜ دانشگاهی/ انتشار ۴۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی به همت اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد در سال ۲۰۲۰

  • بازدید: ۴۸۶
دانشگاهی/ انتشار ۴۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی به همت اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد در سال ۲۰۲۰

مدیرکل خدمات پژوهشی و تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از انتشار بیش از ۲۰۰ مقاله با مشارکت دانشمندان سایر کشورها (از جمله کانادا، آمریکا، چین، هند، روسیه، آلمان، برزیل، استرالیا و ...) خبر داد و اضافه کرد: در سال ۲۰۲۰ اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد ۴۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی منتشر کرده‌اند. همچنین مدیرکل خدمات پژوهشی و تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از ثبت بیش از چهار هزار مقاله بین‌المللی اعضای هیئت علمی این دانشگاه در سامانه علم‌سنجی خبر داد.

ثبت 4 هزار مقاله دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سامانه علم‌سنجی | واحد مشهد رتبه سوم تولید علم شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مشهد، رحیم دبیری در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: همزمان با راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، نام واحد مشهد میان سه واحد برتر کشور نمایان شد.

وی با تشریح اطلاعات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: تاکنون اطلاعات علمی یکصد عضو هیئت علمی در سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده و براساس اطلاعات وارد شده در مجموع بیش از ۴ هزار مقاله بین‌المللی از واحد مشهد ثبت و بیش از ۵۰ هزار بار به این مقالات استناد شده و نتیجه کار امتیاز ۸۶ به عنوان اچ ایندکس بوده است.

دبیری بیان کرد: براساس اطلاعات وارد شده در سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشهد با امتیاز اچ ایندکس ۸۶ در رتبه سوم کشور قرار گرفته و واحدهای علوم و تحقیقات با امتیاز اچ ایندکس ۱۲۱ و نجف‌آباد با امتیاز اچ ایندکس ۸۷ به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده‌اند. همچنین چهار نفر از اعضای هیئت علمی واحد مشهد بین ۱۵ نفر نخست این سامانه قرار گرفتند.

نمایش توانمندی علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در سطح بین‌المللی

وی، نمایش توانمندی علمی و ظرفیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای رقابت علمی پژوهشی بین واحدهای دانشگاهی و تشکیل شبکه علمی به‌عنوان یک شبکه فراسیستمی در دانشگاه آزاد اسلامی را از اهداف سامانه علم‌سنجی برشمرد.

مدیرکل خدمات پژوهشی و تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درباره مزایای این سامانه نیز گفت: فراهم‌سازی ابزارهای لازم برای شبکه‌سازی علمی، افزایش دقت و سرعت درباره آمارها و گزارش‌های کیفیت و کمّیت تولید علم، سهولت بررسی پرونده‌های پژوهشی ارتقا، سهولت شناسایی و انتخاب استاد راهنما براساس سوابق و زمینه‌های پژوهشی و سهولت شناسایی سرآمدان علمی در حوزه‌های موضوعی برای جلسات پیش‌دفاع متمرکز و هدایت طرح‌های کلان ازجمله مزایای سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

دبیری از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خواست تا اطلاعات علمی خود را در سامانه ساجد در بخش (اطلاعات تکمیلی اعضای هیئت علمی) وارد کنند که برای سهولت کار فیلم آموزشی در این باره آماده شده که اعضا می‌توانند از مدیران پژوهشی دانشکده یا مدیران گروه‌ها دریافت کنند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8027


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها