دیپلماسی❜ رسانه/ عکس و مکث: چرا صفحه اول سایت بازارچه های مرزی استانداری، ۱۹ ماه خالی است؟ اینطوری که آبروی استان می رود!

  • بازدید: ۹۱۹
رسانه/ عکس و مکث: چرا صفحه اول سایت بازارچه های مرزی استانداری، ۱۹ ماه خالی است؟ اینطوری که آبروی استان می رود!
بازارچه های مرزی استان

گلایه ها و یادداشت فرهیخت: عکس و مکث: چرا صفحه اول سایت بازارچه های مرزی استان که زیرمجموعه پرتال استانداری خراسان رضوی است، ۱۹ ماه! به روزرسانی نشده و هم اکنون خالی بوده و فقط یک صفحه ی سفید را نشان می دهد؟ اینطوری که آبروی استان نزد همه بویژه سرمایه گذاران خارجی می رود! 

به نام خدا، برای یک استان مرزی، بسیار استراتژیک و زائر پذیر آن هم با آمار میلیونی زائران داخلی و غیرایرانی اش بویژه کلان شهری که دومین اقتصاد بزرگ کشور را پس از پایتخت با بیشترین گردش مالی دارد، رونق و تعالی دیپلماسی اقتصادی آن بیشتر از هر مؤلفه ای، در سایه سار جذب و حفظ سرمایه گذاری با منشأ خارجی محقق می شود. 

بدیهی است برای این استان مرزی، بازارچه های مرزی آن مانند باجگیران، دوغارون، خواف و...، نقش قلب تپنده و حکم موتور شتاب دهنده را دارد. 

نیم نگاهی کوتاه به اهم سیاست ها و راهبردهای عملیاتی سازمان بازارچه های مرزی استان، میزان اهمیت این تشکل اقتصادی حامی را بیشتر روشن می کند.

  • توسعه تجارت استان و صادرات بازارچه های مرزی
  • ارتقاء سطح کیفی و کمی صادرات بازارچه های مرزی
  • ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی بازارچه ها
  • ارتقاء ‌سطح خدمات ارائه شده به غرفه داران و تجّار
  • اعزام هیأتهای بازاریابی، تحقیقاتی و مطالعاتی به کشورهای همسایه و سایر بازارچه های فعال کشور
  • آموزش و ارتقاء ‌سطح دانش تجاری غرفه داران
  • عضویت غرفه داران در تشکّلهای صادراتی به منظور استفاده ایشان از تسهیلات مربوط به صادرات
  • توسعه ارتباط بین غرفه داران و تولید کنندگان داخلی
  • تشویق غرفه داران نمونه
  • تلاش در جهت جهش تولید و رونق کسب و کار های تولیدی در استان
  • ایجاد طرحهای اشتغال زا در بازارچه ها و اشتغال پایدار در مناطق مرزی

«سرمایه فرّار است!»

همه با این اصطلاح مهم در ادبیات سرمایه گذاران خارجی در گوشه کنار این گیتی پهناور آشنا هستیم: «سرمایه فرّار است!» بدین معنی که با کوچکترین نشانه ها و علائمی از بی ثباتی در قوانین بویژه سیاست های مالی و پولی، عدم حمایت های مکفی از سوی دولت و حاکمیت، عدم وجود امنیت اقتصادی و مالی، سیاسی و اجتماعی، بی اعتمادی، ناکارآمدی و سوء مدیریت مسئولان و...، این سرمایه ها سریعاً از کشور میزبان خارج شده و در مقاصد دیگری جا خوش می کنند.

اهمیت وجود تارنماها و نقش اثرگذار وبگاه ها و شبکه های اجتماعی فعال در رونق دیپلماسی اقتصادی:

ناگفته پیداست وضعیت تارنماها، وبگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی یک سازمان هدفمند و تشکیلات محور، همچون آئینه ای تمام نما، عیار و وضعیت درون و برون آن سازمان را نمایش می دهد و مصداق بارزی است برای این بیت که «رنگ رخساره خبر می دهد از سِرّ درون» بدین شرح که اگر آن سایت، به روز، زیبا و پرمحتوا باشد، باعث افزایش اعتماد، امید و نشاط است.

و متقابلاً اگر این تارنما، قدیمی، نازیبا و از همه بدتر، سالها به روزرسانی نشده باشد و یا مثل وضعیت کنونی این وبگاه مهم، سایت موجود اما صفحه ی اول آن سفید و خالی از هرگونه اطلاعاتی باشد، حکایت از بی تدبیری، ناکارآمدی و دست کم سهل انگاری دارد که اصلاً نشانه های خوبی نیست!

سخن آخر، مروری بر یک تاریخچه:

در پایان، یادآور می شود اطلاعات و اخبار وبگاه بازارچه های مرزی استانداری خراسان رضوی  از ۱۹ ماه پیش یعنی اردیبهشت ۱۴۰۰ به روز نشده بود و اطلاعات آن هم بسیار قدیمی بود. پس از بازتاب و درج تذکرات دلسوزان و دغدغه داران تعالی دیپلماسی اقتصادی شهر و استان در تارنمای فرهیخت. متأسفانه به جای آن که این نقص جبران شود، کلاً محتویات صفحه ی اول وبگاه از چند ماه گذشته، حذف شد! به گونه ای که هم اکنون جز یک صفحه ی سفید و خالی! هیچ محتوایی در آن وجود ندارد.  

به عبارت دیگر، به جای بروزرسانی اخبار و درج گزارش عملکرد و اصطلاحاً به جای حل مسأله، کلاً صورت مسئله پاک شد، به گونه ای که صفحه ی اول این تارنمای مهم، تاکنون خالی از هرگونه اطلاعات و مستندات است.

وضعیت نابسامانی که البته چندان تفاوتی هم با دوران طولانی گذشته - یعنی زمانی که به روزرسانی هم نمی شد - ندارد. 

امید که مسئولان بازارچه های مرزی استانداری خراسان رضوی، هر چه سریعتر نسبت به اصلاح این نقص مهم رسانه ای اقدام کرده و اجازه ندهند که آبروی دستگاه های اجرایی استان و شهر امام مهربانی ها بیشتر از این برود که فناوری ها هم مانند ریزگردها، بدون اجازه وارد می شوند و از هر گوشه ی دنیا می توانند این وضعیت نامطلوب را به عالم و آدم نشان دهند. لطفاً سریعتر چاره جویی کنید.

برای مشاهده ی این وبگاه، اینجا را کلیک فرمایید.



🅰️   مطالب مرتبط:
  • دیپلماسی❜ رسانه/ استانداری معظم: «فخر موحدی» ۱۴ ماه پیش کوچ کرده به استانداری خراسان شمالی! مدعی احیای ۳۵۰ واحد راکد استان هستید، اما دو سال سایت خودتان هنوز که هنوزه راکد است! چرا؟
  • دیپلماسی سیاسی/ یادداشت فرهیخت: آیا چین، اجازه ی گشایش کنسولگری اش را در مشهدی که اخبار اقتصادی استانداری اش یک سال! بروز نشده، خواهد داد؟!
  • دیپلماسی❜ رسانه/ گلایه های فرهیخت: چرا در جهان شهر مشهد، ۹۹.۹ درصد سایت های رسانه های خبری و تحلیلی و دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی، یا فاقد منوی «بین الملل» هستند یا حتی «بروز» هم نمی شوند؟
  • :: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1635


    Share
    • دوستان گلایه کردین چرا صفحه اول سایت بازارچه مرکزی استانداری خالیه؟ دیگه زحمت نکشین چون دیگر سایتش کلاً پاک شد یعنی غیرفعال شد! علی برکت الله :-)
    • پژمان
      واقعاً باعث تأسفه که یک سازمان اقتصادی بزرگ با این همه کارمند همینقدر عرضه نداره تا سایتش رو بروز کنه تا آبروی استان رو نبره، اگه لینک نمی گذاشتید و خودم به چشم نمی دیدم باورم نمی شد! واقعاً متأسفم . افزون بر این دیگر چه میشود گفت؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


    تارنمای فرهیخت

    آمارها و بازدیدها