دیپلماسی❜ سیاسی/ در دیدار سفیر آفریقای جنوبی با صلاحی تاکید شد: توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان خراسان رضوی و آفریقای جنوبی

  • بازدید: ۲۸۰

سفیر آفریقای جنوبی ایران عصر دیروز با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد و خواستار توسعه روابط با این استان شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در این دیدار ضمن بیان برخی توانمندی های استان در حوزه های مختلف گفت: آماده تبادل هیات های اقتصادی میان خراسان رضوی و آفریقای جنوبی هستیم....

وی با اشاره به انگیزه بالای دولت و ملت ایران برای گسترش روابط همه جانبه با آفریقای جنوبی افزود: تا کنون 10 کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی برگزار و 80 توافق نامه به امضا رسیده است که این موضوع نشان دهده اراده دولت ایران به توسعه روابط می باشد.

استاندار خراسان رضوی به مصوبات آخرین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در آن کمیسیون بر توسعه همکاری های میان خراسان رضوی و کیپ شرقی تاکید شده است و با جدیت این موضوع را پیگیری می کنیم.

ابراهیم سالی سفیر آفریقای جنوبی که برای نخستین بار به مشهد سفر کرده بود، ضمن ابراز تعجب از تفاوت ایران با آنچه رسانه های دیگر کشورها از ایران ترسیم کرده اند، گفت: در ابتدای ورود به مشهد تحت تاثیر معنویت امام رضا (ع) و سپس صمیمیت مردم و پاکیزگی شهر مشهد قرار گرفتیم.

وی مسیر توسعه همکاری های دو جانبه برای روابط تجاری و اقتصادی را فراهم دانست و افزود: روابط سیاسی دو کشور ایران و آفریقای جنوبی بسیار خوب است و باید از این بستر برای توسعه روابط تجاری بهره ببریم.

سفیر آفریقای جنوبی بر لزوم تبادل هیات های تجاری و توسعه صنعت توریسم میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران برای مردم آفریقای جنوبی ناشناخته است.

ابراهیم سالی همچنین از سرمایه گذاران و تجار و بازرگانان ایران برای فعالیت در آفریقای جنوبی دعوت کرد و افزود: امیدواریم این دیدار نقطه عطفی در روابط تجاری و اقتصادی میان آفریقای جنوبی و خراسان رضوی باشد./ح.د/4476- 3896/

منبع خبر: روابط عمومی استانداری خراسان رضوی


خبر دیگر در همین زمینه از خبرگزاری فارس حاکی است:


استاندار خراسان رضوی در دیدار سفیر آفریقای جنوبی:انگیزه بالایی میان ایران و آفریقای جنوبی برای افزایش روابط استخبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: انگیزه بالایی میان دو دولت ایران و آفریقای جنوبی برای افزایش روابط وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی امشب در دیدار با ابراهیم سالی با ابراز خرسندی از دیدار با وی، ادامه داد: روابط بین دو کشور هم‌اکنون از سطح و عمق بسیار بالا و مناسبی برخوردار است. وی همچنین با اشاره به فعالیت 10 کمیسیون مشترک و تبادل 80 موافقت‌نامه همکاری در این کمیسیون‌ها گفت: خراسان رضوی آمادگی تبادل هیئت‌های تجاری فرهنگی با آفریقای جنوبی را دارد. وی با بیان اینکه ایران در همه عرصه‌ها حامی ملت و دولت آفریقای جنوبی است، افزود: در راستای افزایش سطح همکاری‌ها فعالان دولتی و بخش خصوصی حوزه بازرگانی استان خراسان رضوی به ویژه روسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون را به سفر و بررسی فرصت‌های تجاری را به سفر به آفریقای جنوبی تشویق می‌کنیم. استاندار خراسان رضوی نسبت به میزبانی دیگر مسئولان آفریقای جنوبی در مشهد ابراز تمایل کرده، از نخست وزیر بومیان آفریقای جنوبی برای سفر به خراسان رضوی دعوت به عمل آورد. همچنین در این دیدار سفیر آفریقای جنوبی در ایران از حضور در مشهد مقدس و دیدار بارگاه رضوی(ع) اظهار خرسندی کرد و گفت: ملاقات‌های بسیار پرباری با مسئولان استانی و شهر مشهد داشتیم. ابراهیم سالی با بیان اینکه آفریقای جنوبی با فعالیت پنج پروژه عظیم تجاری بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در خاورمیانه را در ایران به انجام رسانده است، تصریح کرد: امیدواریم با کمک استاندار خراسان رضوی شاهد گسترش این همکاری ها باشیم. وی نیز با ابراز تمایل نسبت به افزایش آمد و رفت‌ها میان مسئولان دو کشور، گفت: دیدار مردم آفریقای جنوبی از ایران مطمئنا باعث تغییر نگرش آنان نسبت ایران خواهد شد. 

انتهای پیام

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7325


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها