دیپلماسی❜ هنری/ تقویم فرهیخت: ۱۶ آذر تا ۶ دی ۱۴۰۱، برپایی نمایش آیینی «نگین شکسته» به همت یک گروه هنری بین المللی در مشهد

  • بازدید: ۱۰۰۸
هنری/ تقویم فرهیخت: ۱۶ آذر تا ۶ دی ۱۴۰۱، برپایی نمایش آیینی «نگین شکسته» به همت یک گروه هنری بین المللی در مشهد
حسینیه آل یاسین مشهد
نهمین دوره سوگواره نمایش آیینی «نگین شکسته» ویژه بزرگداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، شامگاه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱، طی مراسم باشکوهی با حضور جمع کثیری از عزاداران فاطمی، علماء و شخصیت های فرهنگی و مقامات کشوری، همچنین زائران ایرانی و غیر ایرانی بارگاه منور رضوی در مشهد آغاز شد. 
تاکنون هشت دوره از این سلسله نمایش های آیینی به همت یک گروه موفق نمایش های آئینی وابسته به «حسینیه ی آل یاسین مشهد» در جوار مضجع منور رضوی برپا شده و پیشتر نیز در چندین کشور اسلامی از جمله عراق، به اجرای برنامه پرداخته اند.
نمایش های «النجم الثاقب» و «نفس المهموم» از جمله نمایش های خارج ایران این گروه هنری مذهبی است که طی سال های گذشته در کشور عراق، اجرا و با استقبال شیعیان آن کشور مواجه شده است.
بر اساس گزارش های دریافتی، علاوه بر زوار غیر ایرانی رضوی که همیشه ی ایام بویژه در این روزها در مشهدالرضا حضور پرشوری دارند، بسیاری از دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در مراکز دانشگاهی و آکادمیک مشهد از جمله دانشگاه های فردوسی، علوم پزشکی، آزاد اسلامی مشهد، دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام ، جامعه المصطفی العالمیه و... از این نمایش های آئینی استقبال کرده و مورد توجه آنان واقع شده است.
این سوگواره نمایشی هر روز در سه سانس۱۷:۰۰ | ۱۹:۰۰ | ۲۱:۰۰ و در برج آسمان واقع در مشهد‌، میدان ۱۷شهریور، برج‌ آسمان ۱، طبقه۱۲، میزبان عزاداران فاطمی بوده و تا ششم دی‌ ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. سال گذشته، بیش از ۲۵.۰۰۰ مخاطب از این جشنواره استقبال کردند.
همچنین همه ساله در کنار این رویداد هنری مذهبی، یک نمایشگاه و فروشگاه تخصصی شامل یک سری از تولیدات هنری و محصولات مذهبی (شامل پارچه نوشته ها، تابلوها، آثار دیجیتال، لوح فشرده و ...) با محوریت حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها برپا شده که با استقبال خوب بازدیدکنندگان نیز مواجه شده است.
گفتنی است زائران و مجاوران رضوی، می توانند تا ششم دی ماه سال جاری، از طریق سایت www.aleyasin.com نسبت به رزرو بلیت آنلاین و رایگان این نمایش اقدام کرده و به صورت خانوادگی به نمایش این سوگواره بنشینند.
آشنایی بیشتر با نگین شکسته 
نگین شکسته، حکایت رنج ها و اتفاقات مهم تاریخی است که کم تر آن را دیده و شنیده ایم که این بار، در قالب نمایش، مخاطبان با آن روبرو می شوند.
سَدُّالابواب، حمله به خانه ی وحی، خطبه ی فدکیه، کمک گرفتن از انصار و...، از جمله ی رویدادها و وقایع تاریخی مستندی است که نگین شکسته، به خوبی هر چه تمامتر با استفاده از جلوه های هنری زیبا به همراه افکت ها، نورپردازی ها و صداگذاری ها و صحنه آرایی های اثرگذار و جذاب، آن را به تصویر کشیده و ساعت ها اشک را بر گونه های مخاطبان خود جاری ساخته است.
پوستر نگارخانه ی فرهیخت:
پیشتر «نگارخانه ی فرهیخت»، به سهم خود و به پاس قدردانی از تلاش های قابل تقدیر و تحسین این گروه هنری، پوستری را تهیه و در تارنمای فرهیخت قرار داده بود که تاکنون ۳۴۵ بار مورد بازدید قرار گرفته و مشاهده ی مجدد آن در این جا خالی از لطف نیست. 
برای دریافت فایل با کیفیت و بزرگتر پوستر، اینجا را کلیک فرمایید.
همچنین شماره تماس  ۹۱۰۰۱۲۱۲ - ۰۵۱ از سوی ستاد برگزاری این رویداد هنری مذهبی برای پاسخگویی به سئوالات احتمالی مخاطبان تعیین شده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5952


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها