دیپلماسی❜ مقاومت/ تقویم فرهیخت: اول و دوم مهر ۱۴۰۲، برپایی هشتمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت با حضور ۳۶ کشور در مشهد

  • بازدید: ۷۰۴
مقاومت/ تقویم فرهیخت: اول و دوم مهر ۱۴۰۲، برپایی هشتمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت با حضور ۳۶ کشور در مشهد
آستان قدس رضوی

تازه های خبری: هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان و مشهد مقدس برگزار می شود - جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲

سمنان - هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور چهره‌های شاخص گروه‌های مقاومت و همچنین نمایندگان و روسای پارلمان‌های کشوره‌های حوزه مقاومت، علما، فضلا و جمع کثیری از فرماندهان ارشد حزب‌الله و تاثیرگذران عرصه مقاومت ۲۴ شهریور در دامغان و اول و دوم مهرماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رضوی سمنان، نشست ستاد اجرایی هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت استان سمنان به ریاست سیدمحمد رضا هاشمی استاندار و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی استان سمنان برگزار شد.

استاندار سمنان در این نشست گفت: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت برنامه فاخر و ارزشمندی است که هر سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود و در استان سمنان به عنوان میزبان این اجلاسیه باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا برنامه‌ای در خور شان میهمانان و مدعوین اجلاسیه و مجاهدان در غربت برگزار شود.

هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان و مشهد مقدس برگزار می شود

هاشمی با اشاره به اینکه تجلیل از آیت‌الله سید عیسی طباطبائی نماینده مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) به عنوان مدعو ویژه هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت از برنامه‌های ویژه این اجلاسیه است، گفت: آیت الله طباطبائی فرزند استان سمنان و متولد شهرستان دامغان است و برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت فرصت بسیار مغتنمی است تا از این چهره فاخر و ارزشمند تجلیل به عمل بیاید.

سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز به برگزاری جلسات ستاد اجرایی اجلاسیه مجاهدان در غربت در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: شورای اجلاسیه مجاهدان در غربت از سال گذشته تا کنون جلسات متعددی را برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر برگزاری هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با چهره‌های کارآمد علمی و فرهنگی کشور برگزار کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

محمد سالاریان زاده دبیر اجرایی هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت نیز در این نشست به بیان اقدامات صورت گرفته در بخش‌های فرهنگی و تبلیغاتی، کمیته مدعوین، پشتیبانی و تشریفات و کمیته علمی اجلاسیه پرداخت و تصریح کرد: امسال فرصتی فراهم شد تا هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت ۲۴ شهریور و در شب شهادت امام رضا (ع) در دامغان و اول و دوم مهرماه در مشهد مقدس و در مجموعه آستان قدس رضوی برگزار شود.

وی گفت: با برگزاری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت به عنوان حلقه وصل استان سمنان و مشهد مقدس فرصت ارزشمندی فراهم شده که در مسیر برنامه‌های از پیش تعیین شده حرکت کنیم.

تجلیل از مدافعان گفتمان مقاومت ۳۶ کشور در جوار حرم امام رضا (ع)

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در ایام شهادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری معاون امور بین‌الملل سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی و عضو شورای عالی اجلاسیه مجاهدان در غربت بیان داشت: مهم‌ترین هدف از برگزاری اجلاسیه  مجاهدان در غربت  قدردانی و تجلیل از مجاهدانی است که با اتکا و با قدرت ایمان و با نگاه به اسوه‌های همچون حضرت رضا (ع) دست از مجاهدت در این دنیای وسیع برنداشتند و تمام تلاش و کوشش خود را  انجام دادند که بتوانند خدمتی به مکتب ارزشمند اسلامی داشته باشند.

وی افزود: در واقع این اجلاسیه به دنبال حق‌شناسی از مجاهدانی است که با توجه به  سیره حضرت رضا (ع) در جای جای دنیا  برای اعتلای مکتب اهل بیت (ع) و جبهه مقاومت مجاهدت می‌کنند و زحمت می‌کشند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری درباره مهم‌ترین فعالیت‌های هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت گفت: ما تکلیف خودمان می‌دانیم که  این گفتمان مجاهدت، فداکاری و ایثار در راه مکتب اهل بیت (ع) را تبدیل به یک انگاره ذهنی ثابت برای مؤمنان کنیم و آن را جزء یکی از دغدغه‌های مسائل ذهنی ثابت برای آن‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین برنامه‌های متنوعی در سالیان گذشته داشتیم و در نظر داریم که امسال برگزاری دوره‌های آموزشی را هم داشته باشیم. تولید محتواهای مختلف به زبان‌های گوناگون و همچنین اعزام مبلغان و سخنرانان به مراکز علمی و فرهنگی برای تبیین این نگاه و گفتمان از دیگر فعالیت‌های این اجلاسیه در گام هفتم خود است.

حضور میهمانان خارجی از ۳۶ کشور

عضو شورای عالی اجلاسیه مجاهدان در غربت خاطرنشان کرد: ترجمه‌های مختلف از کتاب‌های مرجعی که در این حوزه  وجود دارد، بخشی از برنامه‌های هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت است. همچنین حضور میهمانان خارجی از ۳۶ کشور جهان و فرماندهان گروه‌های جهادی در این اجلاسیه با پیام رسمی تولیت آستان قدس رضوی و حضور دربانان و هیأت رسمی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاسیه از دیگر برنامه‌های آستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقالات اجلاسیه به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی چاپ و منتشر خواهد شد، گفت: تشرف میهمان اجلاسیه هفتم به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) در برنامه‌های ما برای اجلاسیه خواهد بود.

تجلیل گفتمان مقاومت در جوار حرم امام رضا (ع)

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه ترویج و تجلیل گفتمان مقاومت از دستاوردهای مهم و فراگیر این اجلاسیه است، افزود: علی بن موسی‌الرضا (ع) مأمن و پناه همه مجاهدان در غربت است، چون خودش عالم آل محمد و مجاهد در غربت بود.

وی با اشاره به اینکه تولید سرود به پنج زبان برای مجاهدان در غربت و این اجلاسیه از دیگر کارهای آستان قدس است، گفت: با تصویب شورایعالی اجلاسیه مجاهدان در غربت و طرح آن در جلسه با تولیت محترم آستان قدس رضوی مقرر شد اجلاسیه هشتم در سال آینده در مشهد مقدس برگزار شود.

به گزارش فارس، این مراسم هر ساله با همکاری آستان قدس رضوی که با همراهی مجموعه‌های مخلتف آستان قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت‌ سازمان‌ها و نهادهای مرتبط هر سال در ایام شهادت غریبا الغربا حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود.

مشهد میزبان اجلاس بین‌المللی "مجاهدان در غربت" شد

خبر تکمیلی: مشهد میزبان اجلاس بین‌المللی "مجاهدان در غربت" شد

مشهد-ایرنا- دبیر اجرایی اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت گفت: مشهد به عنوان میزبان هشتمین دوره این اجلاس که با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور برگزار می‌شود انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، سید عمادالدین موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: این اجلاس اول و دوم مهر برگزار می‌شود و یک بخش دیگر این اجلاس نیز ۲۴ شهریور ماه جاری در دامغان برگزار شد.

وی ادامه داد: لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، بحرین، عراق، موریتانی، نیجریه و پاکستان برخی از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس هستند.

دبیر اجرایی اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت گفت: هدف این اجلاس، شناساندن مجاهدان در غربت به نسل جوان با هدف الگوسازی برای آنهاست و هشتمین اجلاس به معرفی شخصیت و خدمات آیت الله سید عیسی طباطبایی نماینده حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در لبنان اختصاص دارد.

دبیرکل اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت نیز در این نشست گفت: تاکنون اجلاس اول تا چهارم در دامغان و سه اجلاس اخیر در تهران برگزار شده است.

سردار محمد تهرانی مقدم افزود: امنیت امروز ما مرهون خون شهدا و تلاش رزمندگان و مجاهدان است.

مشهد میزبان اجلاس بین‌المللی "مجاهدان در غربت" شد

خبر تکمیلی: هشتمین اجلاس بین المللی "مجاهدان در غربت" با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور و مسوولان کشوری و استانی، ۱ مهر ماه۱۴۰۲ در تالار قدس حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

>>> مشاهده ی گزارش تصویری ...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/546


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها