دیپلماسی❜ سلامت/ ۲۷ تا ۲۹ آبان 99، برپایی سومین کنگره بین‌المللی استراتژی های پیشگیری از عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار

  • بازدید: ۶۱۱
سلامت/ ۲۷ تا ۲۹ آبان 99، برپایی سومین کنگره بین‌المللی استراتژی های پیشگیری از عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار
دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی استاد البرزی و سومین کنگره بین‌المللی استراتژی‌های پیشگیری از عفونت‌های مرتبط با مراقبت از بیمار گفت: ۳۰۰ مقاله پژوهشی به دبیرخانه این ۲ رویداد علمی و پزشکی ارسال شده است. دکتر محمدحسن اعلمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان و سومین کنگره بین‌المللی استراتژی های پیشگیری از عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار ۲۷ تا ۲۹ آبان با همکاری مرکز تحقیقات میکروب‌شناسی استاد البرزی شیراز و مرکز تحقیقات میکروبی ژنو به طور مجازی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: موضوع این ۲ رویداد علمی جدیدترین مطالعات و نتایج در مورد کنترل عفونت، بهداشت دست، واکسیناسیون، مقاومت‌های آنتی‌میکروبی و بیماری‌های عفونی مختلف است و در این کنگره‌های سه روزه ۵۳ پنل تخصصی برگزار خواهد شد که موضوعات گردشگری و کرونا، نقش هنر در بهبود بیماری‌ها و نقش آزمایشگاه در تشخیص کووید ۱۹ جزو شاخص‌ترین‌ها آنها هستند.
دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی استاد البرزی ، تجلیل از پیشکسوتان برگزیده دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از جمله بخش‌های شاخص این ۲ رویداد علمی عنوان کرد و گفت: برنامه ویژه این ۲  کنگره در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه خواهد بود و در این مراسم از خانواده مرحوم دکتر خوارزمی تقدیر به‌ عمل خواهد آمد.
وی افزود: از مجموع ۳۰۰ مقاله دریافتی ۴۲ مقاله به‌ صورت سخنرانی و ۸۲ مقاله به ‌صورت پوستر جهت نمایش پذیرفته شده ضمن اینکه ۱۷۶ مقاله هم در کتابچه این ۲ کنگره به چاپ می‌رسد، این مقالات از کشورهای کانادا، سوئیس، آمریکا، مالت، فرانسه، هندوستان، انگلستان، آلمان، بلژیک، هلند و ترکیه و تمامی مراکز استان‌ها و برخی از شهرستان‌های شاخص کشور در حوزه پزشکی می‌باشند.

اعلمی ادامه داد: همایش علمی در زمینه ویروس عالم‌گیر کرونا با عنوان "چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی" در قالب وبینار مجازی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت مجازی برپا می‌شود و افزون بر ۲۰ میهمان خارجی شامل متخصصان برجسته این حوزه از کشورهای سویس، آلمان، فرانسه، سنگاپور، کانادا و آمریکا در این رویداد علمی مرتبط با ویروس کرونا حضور دارند و علاوه بر سخنرانیهای مختلف در این همایش، ۵۴ میزگرد در حوزه پزشکی به ویژه با محوریت عفونت ویروس کرونا با شرکت این متخصصان برپا می‌شود. 

وی نحوه برخورد با کنترل عفونت در بیمارستان و جامعه، واکسیناسیون و پیشگیری از بیماریها، بهداشت دست، عفونتهای مربوط به مراقبت از بیمار، باکتری شناسی، قارچ شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی بالینی را مهمترین محورهای این ۲ همایش علمی برشمرد.  

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دیگر محور مورد توجه متخصصان و کارشناسان حاضر در کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی شامل عفونتهای خونی، عفونتهای مرتبط با وسایل پزشکی، عفونت در بیماران دچار نقص دستگاه ایمنی بدن و پیوند اعضا، عفونتهای نوزادی و مادرزادی، بیماریهای عفونی، مصرف منطقی آنتی‌بیوتیکها در درمان و پیشگیری از عفونتها و همچنین روشهای تشخیصی بیماریهای عفونی هستند.

وی افزود: این دانشگاه در روزهای ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه میزبان سومین همایش بین‌المللی راهبردهای پیشگیری نیز خواهد بود. 

اعلمی ادامه داد: مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی مبتکر برگزاری همایشهای بین‌المللی در این حوزه تخصصی است، این مرکز از سال ۱۳۸۶ به صورت سالانه همایشهای بین‌المللی میکروب شناسی بالینی را با هدف تبادل نظر علمی استادان، دانشجویان، پژوهشگران بالینی و علوم پایه فعال، به میزبانی دانشگاههای علوم پزشکی در کشور برگزار می‌کند، این مرکز تحقیقاتی با هدف پژوهش در حوزه دانش میکروب شناسی بالینی و حل مشکلات مرتبط با بیماریهای عفونی سال ۱۳۷۱ توسط دکتر "عبدالوهاب البرزی" در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بنیان گذاشته شد و سال ۱۳۷۴ به پاس زحمات استاد البرزی به نام وی نامگذاری شد. 

مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی از مراکز مورد تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که از سال ۱۳۷۸ به عنوان "قطب علمی میکروب شناسی بالینی" در ایران شناخته شده است. 

پژوهشگران متخصص این مرکز علمی تاکنون ۲۰۰ مقاله تخصصی منتشر کرده‌اند که ۱۴۰ مورد آن در مجلات معتبر بین‌المللی در جهان منعکس شده‌ است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/880


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها