دیپلماسی" نمایشگاهی/ تقویم فرهیخت: اول تا چهارم آبان ۱۴۰۳، برپایی نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در مشهد

  • بازدید: ۲۳
نمایشگاهی/ تقویم فرهیخت: اول تا چهارم آبان ۱۴۰۳، برپایی نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در مشهد
نمایشگاه بین المللی مشهد

حضور ۸۴ شرکت در اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات مشهد

مدیرعامل شرکت برگزارکننده اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان گفت: ۸۴ شرکت تولیدی و خدماتی در این نمایشگاه حضور دارند که برخی از آن‌ها دارای تجربه فعالیت در بازارهای بین‌المللی هستند.

احمد ابراهیمی، ۲۸ مهرماه در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در خصوص جزئیات برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برگزار می‌شود و هدف آن کاهش هزینه‌های سنگین شرکت‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای شرکت در نمایشگاه‌های کشورهای همسایه مانند ترکمنستان و افغانستان گفت: هزینه هر متر مربع غرفه در این کشورها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار است و هر شرکت برای حضور در این نمایشگاه‌ها باید هزینه‌هایی بالغ بر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای اقامت و سایر مخارج پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت برگزارکننده اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان اضافه کرد: این ارقام می‌تواند برای یک شرکت کوچک تا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه به همراه داشته باشد؛ اما در نمایشگاه صادرات  که در ایران برگزار می‌شود، این هزینه‌ها به حدود یک دهم کاهش یافته است.

ابراهیمی عنوان کرد: هزینه یک غرفه ۲۴ متری در این نمایشگاه تنها حدود ۴۰ میلیون تومان است که به دلیل کاهش هزینه‌های اقامت و پروازهای داخلی، برای شرکت‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ نفر از افغانستان، ۸۰ نفر از ترکمنستان و ۲۰ نفر از تاجیکستان برای حضور در این نمایشگاه و مهمانانی از کشورهای دیگر نیز به این رویداد دعوت شده‌اند. ضمن اینکه به دلیل برگزاری اولین دوره با برخی چالش‌ها روبرو بودیم اما امیدواریم که این نمایشگاه به موفقیت برسد و در آینده گسترده‌تر شود.

مدیرعامل شرکت برگزارکننده اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در بخشی از سخنان خود به اهداف نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این رویداد فرصتی برای ایجاد بازارهای جدید، شبکه‌سازی بین‌المللی و ارتقای رقابت‌پذیری محصولات ایرانی است. علاوه بر آن، نمایشگاه به تقویت گردشگری تجاری و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها کمک می‌کند. ۸۴ شرکت تولیدی و خدماتی در این نمایشگاه حضور دارند که برخی از آن‌ها دارای تجربه فعالیت در بازارهای بین‌المللی هستند. ایسنا/خراسان رضوی 

مشهد میزبان نخستین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان است

خبر تکمیلی

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان خبرداد: سیاست های اقتصادی در افغانستان نوید نمایشگاه موفق در مشهد را میدهد

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان ازحضور بیش از ۱۵۰ تاجر هویت دار در نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان در مشهد خبر داد.

سیاست های اقتصادی در افغانستان نوید نمایشگاه موفق در مشهد را می دهد

محمود سیادت، در این خصوص اظهارداشت: این نمایشگاه از اول تا چهارم آبان ماه سالجاری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد .

وی گفت : از آنجایی که بسیاری از تجار افغانستانی در ایران هستند از حضور تجار افغانستانی داخل ایران و افغانستان  برای شرکت در این نمایشگاه  دعوت شده است وچشم انداز خوبی را برای شرکت تجار افغانستانی در این نمایشگاه متصور هستیم زیرا با باتوجه به تغییر سیاست های اقتصادی دراین کشور می‌توان امیدوار به برگزاری نمایشگاهی موفق در مشهد بود.

سیادت اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ تاجر افغانستانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت  اما به نظر من بعد از اتفاقاتی که در افغانستان رخ داده است ،بخش زیادی از تجار افغانستانی چون به ایران آمده انداین تعدادافزایش خواهد یافت.  از این رو به آن ها اطلاع رسانی کرده ایم اگر چه  بسیاری از آن ها از اعضای ما هستند و تلاش مان این است که با یک نظم مشخصی دیدار از غرفه‌ها و بازدیدها انجام  شود و درحد توان مان نیز در داخل افغانستان اطلاع رسانی لازم را انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد:  از این رو به تجار افغانستانی از طرق مختلف  برگزاری نمایشگاه رااطلاع رسانی کرده ایم وبر اساس میزان مشارکت غرفه داران در بخش های مختلف  تلاش داریم که تجار افغانستانی را در یک سیستم منظم برای حضور در نمایشگاه طبقه بندی کنیم .

وی یادآورشد: طی دو سفری که بتازگی من و اعضای هیئت مدیره به هرات و کابل داشتیم در حاشیه نمایشگاه ابوحنیفه در کابل و همچنین در جمع فعالین اقتصادی هراتی‌ها ، موضوع نمایشگاه را مطرح کردیم و اتاق مشترک افغانستان – ایران  و طرف افغانستانی ما درحال حاضر در بیشتر ولایات افغانستان کسانی که توانمند و خریدار کالای ایرانی هستند را سازماندهی می کند تابصورت گروهی برای بازدید از این نمایشگاه حضور یابند.

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان از برگزاری دو برنامه همزمان با این نمایشگاه خبرداد و افزود : همزمان با این نمایشگاه دو برنامه نیز پیش‌بینی شده است .ابتدا جلسات مذاکره دو طرفه تجاری برای غرفه‌داران تجار افغانستانی و همچنین همایشی که موضوعات افغانستان در آن مطرح می‌شود .

وی تصریح کرد : در مجموع حجم مناسبی از تجار افغانستانی که خریداران کالاهای ایرانی هستند رادر نمایشگاه خواهیم داشت.

محمود سیادت اظهار داشت: بنای استان بر این است که این نمایشگاه در شکل واندازه بسیار خوبی برگزار شود تا در سال‌های بعد همچنین قابل تکرار باشد و کسانی که به هر دلیل امکان آن را ندارند که به داخل افغانستان بروند در  این نمایشگاه‌ها بتوانند از مذاکره مستقیم و ارتباط با تجار افغانستانی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد:  لازم به یادآوریست با توجه به سیاست‌های حکومت سرپرست افغانستان ، این کشور از لحاظ اقتصادی رو به رشد است و همچنین طی چند ماهه اخیر نیز نسبت به سال‌ گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان هستیم.

سیادت تصریح کرد: بنابراین این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی است که با حداقل هزینه و بدون نگرانی در نمایشگاه مشهد شرکت کنند زیرا مخاطبینی از آسیای میانه ، ترکمنستان و تاجیکستان خواهند داشت و همچنین با تعداد زیادی از تجار افغانستانی می توانند ملاقات و ارتباط مستقیم داشته باشند.

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان با اشاره به برگزاری چندی پیش نمایشگاه صنایع غذایی بیان کرد: در این نمایشگاه جلسات مذاکره تجاری و بازدید ازغرفه‌ ها انجام شد و تعدادی از تجار افغانستانی را توانستیم برای آن نمایشگاه دعوت کنیم . خوشبختانه نمایشگاه صنایع غذایی نمایشگاه موفقی بود ومورد رضایت غرفه‌داران قرار گرفت. در این نمایشگاه تلاش بیشتری شده است و امیدوارم دستاوردهای خوبی برای غرفه‌داران به همراه داشته باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین چهار نشست تخصصی در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد که یکی از این نشست‌ها با حضور ۳۱۰ نفر از تولیدکنندگان ایرانی و مهمانان بین‌المللی برگزار می‌شود و جلسات بی‌توبی (B2B) نیز در روزهای نمایشگاه در جریان خواهد بود تا شرکت‌ها بتوانند به طور مستقیم با شرکای تجاری خود ارتباط برقرار کرده و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند.

نخست نیوز، سرورهادیان 

یادآوری فرهیخت:

یادآور می شود این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان نیست! پیشتر در سال 1402، صیفی مدیرعامل وقت نمایشگاه بین المللی مشهد از برپایی نخستین نمایشگاه خبر داده بود.

به همین دلیل، عنوان نخستین از تیتر این خبر در تارنمای فرهیخت حذف شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید اینجا را کلیک فرمایید.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8639


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو