دیپلماسی❜ علمی/ تقویم فرهیخت: ۱۵ آذر ۱۴۰۰، برگزاری مجازی هشتمین سمپوزیوم آسیا- اقیانوسیه پروبیوتیک‌ها در استرالیا با همکاری مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد

  • بازدید: ۸۸۷
علمی/ تقویم فرهیخت: ۱۵ آذر ۱۴۰۰، برگزاری مجازی هشتمین سمپوزیوم آسیا- اقیانوسیه پروبیوتیک‌ها در استرالیا با همکاری مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد

رییس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از برگزاری مجازی هشتمین سمپوزیوم آسیا- اقیانوسیه پروبیوتیک‌ها توسط انستیتوی متخصصان علوم صنایع غذایی آسیااقیانوسیه (APIFP) و با همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ۶ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۵ آذر ۱۴۰۰) در استرالیا خبر داد.  به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی موسسه پژوهشی علومو صنایع غذایی، مستقر در مشهد، دکتر مرضیه حسینی نژاد افزود: موضوعات محوری این سمپوزیوم شامل پروبیوتیک‌ها و اثرات مفید آن بر سلامت، خواص پروبیوتیک‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن، فعالیت‌های ضد ویروسی و نقش آنها در مدیریت عفونت کووید ۱۹ خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه پروبیوتیک آسیا-اقیانوسیه یک رویداد علمی، صنعتی است که بطور سالانه توسط موسسه APIFP و به میزبانی موسسات پژوهشی یکی از کشورهای آسیا-اقیانوسیه برگزار شده و پیشرفت های علمی و فنی در زمینه پروبیوتیک ها را مورد بحث قرار می‌دهد. 

حسینی نژاد افزود: کشورهای میزبان برگزاری این رویداد در دوره های پیشین نیوزلند در سال ۲۰۱۴، چین در سال ۲۰۱۵، ایران- مشهد در سال ۲۰۱۶، ویتنام در سال ۲۰۱۷، مالزی در سال ۲۰۱۸ و تایلند در سال ۲۰۱۹ بوده اند و پس از شیوع اپیدمی کرونا هفتمین دوره به صورت مجازی در سال ۲۰۲۰ توسط موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد برگزار شد.

وی گفت: نظر به استقبال گسترده متخصصان این حوزه از برگزاری مجازی این رویداد، دوره هشتم این سمپوزیوم بین المللی، به میزبانی مجازی کشور استرالیا و با همکاری موسسه و انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران برگزار خواهد شد.

مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز مهم پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور از سال ۱۳۸۵ به عنوان "پژوهشکده مستقل ملی" و دارای مصوبه قطعی از شورای گسترش آموزش عالی فصل نوینی از فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

سابقه فعالیت این پژوهشکده به سال ۱۳۶۰ باز می گردد که در ابتدا با نام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان فعالیت خود را آغاز کرد و در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ با تبدیل مراکز استانی سازمان به پارک‌های علم و فناوری با نام پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری فعالیت خود را ادامه داده است.

ایرنا 

خبر تکمیلی: 

برنامه های هشتمین سمپوزیوم آسیا- اقیانوسیه پروبیوتیک ها که بصورت مجازی توسط انیستیتو متخصصین علوم صنایع غذایی آسیا اقیانوسیه (APIFP) و با همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی 6 دسامبر 2021 (15 آذر 1400) برگزار می شود اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، موضوعات محوری این سمپوزیوم شامل پروبیوتیک ها؛ بهداشت و بیماری، پروبیوتیک ها؛ خواص تقویت کننده سیستم ایمنی و پروبیوتیک ها؛ فعالیت های ضد ویروسی، می باشد.

در این همایش که با همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزار می شود، متخصصین برجسته حوزه پروبیوتیک ها از کشورهای استرالیا، مالزی، مصر، یونان، ایران و تایلند به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

همچنین در زمینه فعالیت های ضد ویروسی پروبیوتیک ها «دکتر حمید آهنچیان»، فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ارائه سخنرانی با عنوان «فعالیت های ضد ویروسی میکروارگانیسم های پروبیوتیک» می پردازند. 

علاقه مندان به حضور در این سمپوزیوم می توانند جهت ثبت نام با آدرس ایمیل info.apifp@gmail.com مکاتبه فرمایید.

تاریخ درج خبر: 30 آبان 1400

برنامه های هشتمین سمپوزیوم آسیا - اقیانوسیه پروبیوتیک ها اعلام شد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8143


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها