دیپلماسی❜ کشاورزی/ تقویم فرهیخت: برگزار نشده/ خرداد ۱۴۰۰، برپایی نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند در مشهد

  • بازدید: ۷۴۴
کشاورزی/ تقویم فرهیخت: برگزار نشده/ خرداد ۱۴۰۰، برپایی نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند در مشهد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: نخستین اجلاس مشترک مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و هلند، با محوریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و شورای بازرگانی هلند و ایران، خرداد ماه امسال برگزار می شود. در نخستین نشست خبری این اجلاس که صبح امروز برگزار شد، مهندس «ناصر صداقت» گفت: رهبر انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال، بر پشتیبانی و مانع زدایی در تولید تاکید داشتند و به نظر می رسد برای تحقق این شعار در حوزه کشاورزی، «به روز رسانی صنعت کشاورزی ایران» و «آگاه سازی هدفمند مدیران کشاورزی» می بایست مورد توجه قرار بگیرد. 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و دبیرکل اجلاس با اشاره به این که طرح مباحث علمی و آموزش های تخصصی در دستور کار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قرار دارد، افزود: سال گذشته، تفاهم نامه ای میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و شورای بازرگانی هلند و ایران منعقد شد و بر این اساس، تعامل خوبی در بخش ارتقای بخش‌های کشاورزی بین ین دو نهاد شکل گرفت. 

صداقت خاطرنشان کرد: بر اساس همین تفاهم نامه و برای حداکثر استفاده از دانش فنی کشاورزی کشور هلند، در این اجلاس اجرای مشترک، مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و جمعی از اساتید کشاورزی کشور هلند، با هدف تهیه و تدوین نظام جامع آموزش کشاورزی کشور، گرد هم می آیند تا به طرح مسائل تخصصی در این زمینه بئردازند. 

وی تاکید کرد: ارائه تقویم و برنامه آموزشی جامع و هدفمند و همچنین برگزاری کارگاه آموزش روش های نوین مدیریت چابک سازی مدیران در شرایط بحران، از جمله مسائلی است که در این اجلاس مورد نظر قرار دارد. 

صداقت افزود: جامعه هدف ما شامل سازمان های نظام مهندسی کشاورزی سراسر کشور، مدیران ارشد کشاورزی استان ها، مدیران اتحادیه‌ها و نهادهای مرتبط تخصصی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات دولت و به خصوص مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی هستند که در این اجلاس، حضور پیدا می کنند. 

صداقت خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس، دو کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع مدیریت دامداری‌های صنعتی و مدیریت صنعت کشت های گلخانه ای پیش‌بینی شده است. همچنین در اختتامیه اجلاس از پیشکسوتان عرصه کشاورزی استان‌ها که توسط خود آنها معرفی خواهد شد، تجلیل به عمل خواهد آمد. 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در پایان گفت: با توجه به این که این اجلاس، اولین اجلاس تخصصی کشاورزی برای مدیران ارشد کشاورزی کشور است و دبیرخانه دائمی تخصصی آن نیز در استان خراسان رضوی شکل گرفته است، انتظار می رود که رسانه های استان نیز همچون گذشته در حمایت از اینگونه مسائل مهم استان، پیشگام باشند تا این اجلاس نیز به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.

به دنبال به ایجاد نظام ایده‌آل کشاورزی ایران هستیم

مشاور و نماینده شورای بازرگانی هلند و ایران و عضو شورای سیاستگذاری اجلاس نیز با اشاره به این که شورای بازرگانی هلند و ایران (NIBC) متشکل از بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور است، گفت: این شورا از جمله تشکل های های شناخته شده و معتبر در کشور هلند است که با هدف تسهیل گری در ایجاد روابط و کمک به تعمیق و توسعه روابط در سطح اقتصادی، بین فعالان اقتصادی دو کشور ایفای نقش می کند. 

دکتر «مجتبی عباسی» افزود: در تفاهم نامه ای که سال گذشته بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی و شورای بازرگانی هلند و ایران بسته شد، به دنبال این بودیم که ظرفیت‌های موجود در کشور هلند به عنوان یک کشور موفق و پیشرو در بخش کشاورزی، به ایران منتقل شود. 

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه، پنج حوزه شامل آموزش و انتقال تجربیات، انتقال فناوری و تجهیزات، توسعه بازار و سرمایه‌گذاری مشترک و همچنین کشت قراردادی پیش بینی شد. عباسی افزود: برای آن که مفاد این تفاهم نامه در حوزه آموزش و توزیع عادلانه آموزش و دانش روز دنیا در حوزه کشاورزی اجرایی شود، با برگزاری این اجلاس به دنبال معرفی ظرفیت‌های طرف هلندی و بررسی نیازهای بخش کشاورزی ایران مبتنی بر واقعیت های هر استان هستیم. 

وی افزود: برای آن که بتوانیم مسائل آموزشی و انتقال تجربیات را به صورت واقعی و کاربردی و مطابق با نیازهای جغرافیایی تحلیل کنیم و راهکار ارائه کنیم، بعد از برگزاری اجلاس نیز 3 ضرورت را دنبال می کنیم. به این معنی که در گام نخست، مسائل مطرح شده در اجلاس را در قالب ارائه برنامه جامع اجرایی کنیم. 

در ضمن آن، طرح نظام جامع هماهنگ آموزش کشاورزی کشور شود و در نهایت، جامع‌ترین استارتاپ آموزش کشاورزی در کشور ایجاد شود و همه این موارد به ایجاد نظام ایده‌آل کشاورزی ایران منجر شود.

ارائه آموزش های تخصصی برای تمامی سطوح حوزه کشاورزی

مدیر اجرایی اجلاس و مدیر دپارتمان آموزش هلند و ایران نیز گفت: با توجه به ضرورت حضور حداکثری مدیران ارشد و صاحبان صنعت کشاورزی ایران و رسیدن به خروجی قابل قبول، دعوت نامه های خاص برای مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همه استان ها ارسال می شود و همچنین از مدیران، صاحبان صنعت کشاورزی و فعالان اتحادیه ها و انجمن های صنفی مرتبط با بخش کشاورزی در همه استان ها نیز دعوت به عمل می آید. 

دکتر «مجید حاج محمدی» افزود: در قالب فرم های ارسالی به هر استان، نیازهای آموزشی تخصصی استان با توجه به اقلیم آنها مشخص می‌شود و پس از آن، در شورای سیاستگذاری اجلاس، تقویم آموزشی را تدوین و ارائه می کند. 

وی خاطرنشان کرد: در طرح نظام آموزشی هدفمند، ارائه آموزش های تخصصی در 4 سطح ئیش بینی می شود که شامل برگزاری تورهای آموزشی و صنعتی کشاورزی خارج از کشور، برگزاری تورهای آموزشی تخصصی توسط اساتید در جزیره کیش، برگزاری دوره های آموزشی حضوری در مراکز استانها توسط اساتید آموزش دیده و همچنین دوره های آموزشی برای عموم مهندسان و علاقمندان به کشاورزی با آموزش های مجازی و با استفاده از ظرفیت LMS پیش بینی شده است. 

حاج محمدی خاطرنشان کرد: همچنین در زمان برگزاری اجلاس، شرکت های تولیدی توزیعی و خدماتی مرتبط با صنعت کشاورزی ایران، این امکان را دارند توانمندی های خود را در زمان برگزاری این اجلاس ارائه کنند و تقدیر ویژه از پیشکسوتان و نخبگان و چهره‌های ماندگار کشاورزی هر استان نیز از دیگر برنامه های روز پایانی اجلاس است.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان


تجارب کشاورزی ایران و هلند به اشتراک گذاشته می‌شود


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7826


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها