دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تاسیس دانشگاه بین المللی مخترعان ایران در پارک علم و فن آوری خراسان رضوی

  • بازدید: ۷۰۸

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: دانشگاه بین المللی مخترعان ایران در پارک علم و فن آوری خراسان رضوی تاسیس خواهد شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا عبدالملکی در نشست هم اندیشی مخترعین فعال و برتر عضو کانون مخترعان ایران با اشاره به وجود 250 واحد دانشگاهی، 100هزار نیروی فرهنگی و بیش از 50 هزار استاد دانشگاه و مربی در استان افزود: خراسان رضوی با داشتن سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی و با وجود بزرگان و مشاهیر ادب و هنر، لیاقت و شایستگی تاسیس چنین دانشگاهی را دارد....

وی توجه به پژوهش و پژوهشگر در حوزه فن آوری، توسعه مراکز علمی و دانشگاه ها و توسعه علم و دانش در استان را از نیازهای اساسی خراسان رضوی دانست.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مخترعان، اختراعات را بر اساس مزیت های منطقه ای تعریف کنند و نوعی نیازسنجی در اختراعات لحاظ شود، افزود: اگر اختراعات بر اساس نیاز یا چالش منطقه تعریف شود، قطعا اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

عبدالملکی همچنین از مخترعان خواست که همانگونه که در ثبت اختراع و کار علمی موفق بوده اند در بخش مالی و پشتیبانی هم برنامه ریزی نموده و با تفکر بازرگانی این قسمت کار را هم مدیریت کنند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در این نشست با ایجاد پروتکل ملی اینترنت، ایجاد سرور اختصاصی و همچنین احداث کارگاه اختصاصی جهت پژوهشگران در پارک علم و فن آوری موافقت کرد.

خانم سپهر رییس کانون مخترعان ایران نیز در ابتدای این نشست گفت: کانون مخترعان ایران در خراسان رضوی 7 هزار نفر عضو مخترع و پژوهشگر و 300 عضو حقوقی دارد و کار خود را در سال 86 با دریافت مجوز از سازمان ملی جوانان آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون بیش از یک هزار و 340 اختراع از هزار و 100 نفر مخترع در 547 گروه علمی تخصصی در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

سپهر همچنین در خصوص فعالیت های صورت گرفته در این کانون بیان داشت: کسب 117 مدال از مسابقات گوناگون در اختراعات، کسب عنوان نوآور برتر جشنواره نوآوری و شکوفایی، استعدادیابی یک هزار و 700 نفر از جوانان و نوجوانان و 3 هزار و 800 نفر ساعت برگزاری کلاس در کارگاه های رباتیک از جمله فعالیت های صورت گرفته توسط کانون مخترعان ایران است.

گفتنی است در این دیدار تعدادی از نخبگان به نمایندگی از نخبگان استان خراسان رضوی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند./ک.د/ 5218- 4641 /

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7387


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها