دیپلماسی❜ حمل و نقل/ مدیرعامل هما: پرواز مستقیم مشهد - فرانکفورت بزودی راه اندازی می شود

  • بازدید: ۳۵۱

"فرهاد پرورش" گفت: بخش بازرگانی هما بازاریابی این خط پروازی را انجام داده و پیش بینی هواپیما برای پرواز مشهد – فرانکفورت نیز شده است. وی با بیان اینکه اجازه این پرواز باید از طرف آلمانی گرفته شود، گفت: ساعت پرواز این خط پروازی عاملی مهم است که باید به گونه ای تعیین شود تا بیشترین جذب مسافر صورت گیرد و از آن طرف نیز هواپیما ساعتی به مشهد برسد که اگر مسافری خواست به سایر نقاط کشور سفر کند، این امکان برای او وجود داشته باشد.

پرورش در ادامه دو فرودگاهی بودن شهر تهران را از جمله مشکلات عمده برای جذب مسافران سفرهای بین المللی دانست و گفت: دو فرودگاهی موضوعی است که شاید مسافر به سبب آن کمتر رغبت می کند با شرکت های داخلی پرواز کند ضمن اینکه این موضوع امتیازی را در اختیار شرکت های هواپیمایی خارجی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی خارجی هم اکنون از برخی شهرها به مقاصد خارج از کشور خط پروازی برقرار کرده اند، افزود: مسافر ایرانی از اینکه مثلا از شهر شیراز عازم فرودگاه مهرآباد تهران شود و از آنجا نیز خود را بدون هیچ تسهیلات و صرف هزینه زیاد به فرودگاه امام برساند، ترجیح می دهد صرفنظر از این مشکلات، از شهر خود مستقیما با یکی از شرکت های هواپیمایی خارجی سفر بین المللی خود را انجام دهد.

مدیرعامل هما سپس تصریح کرد: این موضوع یکی از مشکلات و محدودیت های هما و سایرشرکتهای هواپیمایی داخلی است که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود.

پرورش با بیان اینکه برقراری پرواز مشهد – فرانکفورت در راستای حل این مشکل و محدودیت است، اظهار داشت: تلاش براین است تا پرواز بین المللی مشهد در ساعتی برقرار شود تا مسافری که وارد این شهر می شود در صورت تقاضا بتواند از آنجا به سایر شهرهای کشور و حتی تهران، ادامه مسیر دهد. اگر این ساعت را هماهنگ کنیم به نظر می رسد خط پروازی خوبی خواهد بود.

وی به ارزیابی عملکرد هما طی برنامه چهارم توسعه پرداخت و گفت: این شرکت هواپیمایی در بخش گسترش شبکه پروازی خود به آنچه که در این برنامه پیش بینی شده بود، دست یافت.

مدیرعامل هما سپس در خصوص سن ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، افزود: براساس برنامه چهارم توسعه سن ناوگان هما باید به 15 سال کاهش می یافت، اما به سبب محدودیت هایی نظیر کمبود منابع مالی و تحریم، متوسط سن ناوگان هم اکنون به 19 سال رسیده است.

وی گفت: در بخش جابه جایی مسافر در حوزه داخل کشور بصورت 100 درصد به اهداف پیش بینی شده در برنامه چهارم دست یافتیم اما در شبکه بین المللی توفیق زیادی نداشتیم که از دلایل زیادی ناشی می شود.

پرورش حضور زیاد شرکتهای هواپیمایی خارجی در کشور را یکی از دلایل عدم توفیق شرکت های هواپیمایی داخلی در شبکه پروازی بین المللی دانست و گفت: اعطای مجوز فعالیت به شرکتهای خارجی در سنوات اخیر سبب شده تا آنها سهم خود از بازار پروازهای خارجی را افزایش دهند.

مدیرعامل هما اظهار داشت: وجود توانمندی زیاد در کشور، تقاضای بالا و محدودیت های شرکت های داخلی از جمله دلایل عمده تمایل شرکت های هواپیمایی خارجی برای حضور در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در اعطای مجوز فعالیت به شرکت های هواپیمایی خارجی، هماهنگی و آینده نگری بیشتری صورت گیرد، گفت: خواستار محدود شدن فعالیت این شرکت ها در داخل کشور نیستیم اما انتظار این است در قبال اعطای امتیاز، امتیازی از آنها گرفته شود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص واگذاری هتل های هما و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز گفت: هم اکنون براساس آخرین مصوبات هیات دولت این دو مجموعه که 100 درصد متعلق به هما است، در حال واگذاری در بازار سهام هستند.

پرورش افزود: پس از واگذاری هتل‌های هما از طریق مزایده و شرکت ایران ایرتور از طریق بورس، نوبت هما است که لازم است 80 درصد آن با احتساب پنج درصد سهام ترجیحی واگذار شود.

مدیرعامل هما ادامه داد: فرآیند بورس در خصوص واگذاری هما در حال طی شدن است و مقدمات کار با همکاری سازمان بورس انجام شده است.

‌پرورش با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پنج هتل در چهار نقطه ایران دارد، اظهار داشت: گروه هتل‌های هما شامل دو هتل در مشهد، یک هتل در تهران، یک هتل در بندرعباس و یک هتل در شیراز است.

‌وی اظهار داشت: شرکت هواپیمایی هما هم اکنون منتظر است تا سازمان خصوصی‌سازی اقدامات لازم برای واگذاری را انجام دهد اما اجرای این عمل به یک سری فرآیند نیاز دارد و ضرورت انجام ارزشیابی‌ها لازم به نظر می‌رسد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7350


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو