جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگذاری است. بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ افزایش مشارکت هیاتهای خارجی در نمایشگاههای مشهد مشهد

  • بازدید: ۶۲
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: سال 1394 سال چشمگیری در حوزه جلب نظر فعالان و هیاتهای تجاری خارجی برای حضور در نمایشگاههای مختلف در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد بود. افزایش مشارکت هیاتهای خارجی در نمایشگاههای مشهد محمدجواد حمید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد پارسال در شش اتاق مشترک ایران با کشورهای فرانسه، ایتالیا، استرالیا، ترکیه، هند و آلمان عضو شد. وی ادامه داد: همچنین عضویت خود در چهار اتاق دیگر تمدید کرد که از این طریق زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی و تولیدکنندگان در نمایشگاهها و تعامل آنان با کارآفرین داخلی بیشتر از گذشته فراهم شود. مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: در نتیجه این اقدامات، رفت و آمد هیاتهای بازدیدکننده و همچنین حضور مستقیم شرکت کنندگان خارجی، تجار، متخصصان و مسئولان در نمایشگاههای تخصصی در سال گذشته نسبت به سالهای قبل چشمگیر بود.  وی افزود: پارسال 14 هیات خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، ایتالیا، آلمان، هند، ترکمنستان، بلژیک، روسیه، پاکستان، تاجیکستان، اتریش، لهستان و استرالیا برای بازدید از نمایشگاههای تخصصی و گفت و گو با طرفهای تجاری در نمایشگاه بین المللی مشهد حضور یافتند.... حمید ادامه داد: در این مدت در قالب نمایشگاههای بین المللی و تخصصی پزشکی، چاپ و بسته بندی، کشاورزی، یراق آلات، هتلداری، مبلمان، لوازم خانگی، گل وگیاه، صنعت، صنایع غذایی، ساختمان، چرم و خودرو شرکتهای متعددی از آن کشورها حضور یافتند و همچنین برای نخستین بار در نمایشگاه کشاورزی شاهد حضور پاویون ایتالیا در یک سالن اختصاصی بودیم. وی گفت: پارسال نمایشگاه بین المللی مشهد موفق به افزایش فعالیتهای خود در حوزه برگزاری شمار نمایشگاهها و تلاش برای توسعه فضای نمایشگاهی شد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: 54 عنوان نمایشگاهی اعم از داخلی، تخصصی و بین المللی پارسال در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد که مطابق با برنامه سال 94 این شرکت بود. وی ادامه داد: همچنین پارسال پنج نمایشگاه با عناوین جدید در حوزه اقتصادی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد که شامل نخستین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و ترانزیت تجهیزات انبار و گمرک، نخستین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و فناوریهای حفاظتی امنیتی امداد و نجات ایمنی و آتش نشانی، نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان و صنایع وابسته، نمایشگاه مشهد فجرآفرین و نمایشگاه تخصصی مشاغل خانگی بود. حمید گفت: 30 درصد از غرفه های 54 نمایشگاه را شرکت کنندگان استانی و 70 درصد آن را شرکت کنندگان خارج از خراسان رضوی تشکیل دادند. وی افزود: در مجموع سه میلیون و 200 هزار نفر از 54 نمایشگاه داخلی، تخصصی و بین المللی که سال گذشته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد دیدن کردند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد ادامه داد: همچنین پارسال در حاشیه بیشتر نمایشگاههای حوزه اقتصادی همایشها، کارگاههای آموزشی و تخصصی متعدد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد که اقدام مهمی در جهت تحقق اهداف نمایشگاهی و انتقال آموزشهای لازم به فعالان اقتصادی در بخشهای مختلف بود. وی گفت: همچنین در راستای توسعه فضای نمایشگاهی ساخت سالن خلیج فارس در کنار سایر سالنهای دیگر در محل نمایشگاه آغاز شد که با بهره برداری از آن بخش عمده ای از کمبود فضای مسقف برای برپایی موثر نمایشگاههای مختلف در سال جاری برطرف می شود. حمید اضافه کرد: سالن خلیج فارس دارای چهار هزار و 600 مترمربع زیربنا و بیش از هزار مترمربع فضاهای جنبی شامل لابی، سالن همایش، فضای اداری وکافی شاپ، موتور خانه و سرویس بهداشتی است. وی یکی دیگر از دستاوردهای مهم نمایشگاه بین المللی مشهد در عرصه بین المللی طی سال گذشته را کسب مقام دوم در بخش طراحی پوستر بر اساس ارزیابی انجام شده در میان سایتهای نمایشگاهی دنیا ذکر کرد. سالانه 30 نمایشگاه عرضه کالا و خدمات در حوزه های داخلی، تخصصی و بین المللی در خراسان رضوی به ویژه مشهد برگزار می شود. شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد شرکتی سهامی است که بخش عمده سهان آن متعلق به شهرداری می باشد. مجوزهای برگزاری نمایشگاه ای ملی و بین المللی در این مکان از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی و سازمان توسعه تجارت ایران صادر می شود. شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد که در سال 1372 تاسیس شد و از سال 1377 به بهره برداری رسید اکنون فضایی به وسعت 600 هزار مترمربع دارد.  فضای مسقف آن به وسعت 20 هزار مترمربع، فضای باز مفید آن 20 هزار مترمربع و فضای سبز آن به 80 هزار مترمربع است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6184


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو