دیپلماسی❜ میزان ورود گردشگران اروپایی پنج‌برابر گردشگران منطقه‌ای است

  • بازدید: ۲۵۸
نماینده ویژه رئیس جمهوری در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: وزن ورود گردشگران اروپایی پنج‌برابر گردشگران منطقه‌ای است.  ابراهیم بای سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه از گذشته‌های دور منطقه شرق کشور همواره مهاجر فرست بوده است، گفت: این امر موجب شده تا روند توسعه این منطقه فرایند مناسبی را طی نکند. وی با بیان اینکه وضع اقلیمی و خشکسالی‌های چند سال اخیر نیز بر مشکلات در این مناطق افزوده است، گفت: با توجه به فضای ایجاد شده در کشور در حال حاضر توسعه صنعت گردشگری از جمله مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت است که در حال برنامه‌ریزی و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه هستیم.  بای سلامی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در زمینه گردشگری را یکی از این اقدامات دانست و تصریح کرد: با بازدیدهایی که صورت گرفته امیدواریم هتل کویر بیرجند نیز در یک برنامه زمان‌بندی مشخص به مرحله بهره‌برداری برسد.  وی با بیان اینکه توسعه واقعی هر منطقه با توسعه صنعت گردشگری اتفاق می‌افتد، گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است تا زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور گردشگران در کشور را به نحو مطلوب و مناسب و مطابق با استانداردهای بین‌المللی ایجاد نماید.... بای سلامی به ظرفیت‌های مناسب خراسان جنوبی در زمینه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: به‌رغم توانمندی‌هایی که وجود دارد، این استان آن‌طور که شایسته است نتوانسته پتانسیل‌های خود را معرفی نماید.نماینده ویژه رئیس جمهوری در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور با بیان اینکه ایجاد خط هوایی بین المللی از جمله اهداف بلندمدت شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری است، گفت: قطعاً در این زمینه با توجه به زیرساختی که در این استان وجود دارد، خراسان جنوبی در اولویت‌های کاری این شورا خواهد بود.بای سلامی با تاکید بر کاستی‌های جدی در زیرساخت‌های گردشگری کشور اظهار کرد: در شرایطی که 70 درصد از گردشگران علاقه‌مند برای ورود به ایران، متقاضی سفر به اصفهان هستند و به‌دلیل نبود هتل‌های پرستاره کافی، تقاضایشان برگشت می‌خورد،وی همچنین افزود: در چنین شرایطی ما گردشگرانی با درآمد بالای 30 هزار دلار در سال را از دست خواهیم داد؛ ‌گردشگرانی که می‌توانند آورده‌های ارزی بسیار خوبی برای کشور ما داشته باشند.بای سلامی با اشاره به  ورودی 200 هزار گردشگر اروپایی به ایران، به 3 میلیون گردشگر عراقی و افغان اشاره کرد و گفت: این امر سود بیشتری را نصیب اقتصاد ایران می‌کند.این استاد دانشگاه اضافه کرد:‌ البته چنین گفته‌هایی به معنای نادیده گرفتن پتانسیل‌های گردشگران با درآمد و توان مالی کمتر نیست؛ بلکه در شرایط ایده‌آل باید به همه گردشگران به چشم یک فرصت ویژه نگریست. بای سلامی ادامه داد:‌ این استراتژی در شرایطی که ما با محدودیت‌های زیرساختی مواجهیم و به دنبال کسب سود حداکثری با امکانات محدود هستیم مورد توجه است؛ بنابراین باید به وزن گردشگران ورودی توجه کنیم که در این برهه، وزن ورود گردشگران اروپایی پنج‌برابر گردشگران منطقه‌ای است و بدیهی است که باید در این خصوص سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم. وی به پتانسیل‌های بالای ایران در جذب گردشگر اشاره کرد و در کنار توجه به ملاحظات فوق در کوتاه‌مدت به ارائه راهکارهایی که در میان‌مدت و بلندمدت می‌تواند صنعت گردشگری کشور را شکوفا کند پرداخت و افزود: ایجاد برند برای ایران و معرفی چهره ایران با این برند به گردشگران، از کارهایی است که انجام آن‌ها بسیار ضروری است و در نتیجه سرمایه‌گذاری در ارائه خدمات با کیفیت و تبلیغات گسترده به وجود می‌آید و به معنای اتخاذ یک استراتژی اقتصادی-فرهنگی است. بای سلامی البته برندسازی را یک کار تخصصی و مبتنی‌بر دانش توصیف کرد و این تصور را که بتوان در این زمینه یک کار آنی انجام داد، مردود دانست.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6141


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو