دیپلماسی❜ صادرات بیش‌از ۱۶ هزار ماهی تزئینی از خراسان رضوی به ترکمنستان

  • بازدید: ۲۶۲
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۱۶ هزار و ۸۵۰ ماهی تزئینی از استان در ۳۴ نوبت به کشورهای ترکمنستان و افغانستان صادر شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی، مجید روحانی‌نژاد اظهار داشت: مجید روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای سال تاکنون 16 هزار و 850 ماهی تزئینی تولیدی مزارع تکثیر و پرورش استان، در 34 نوبت به کشور‌های ترکمنستان و افغانستان صادر شده است. وی ماهی کوی، گلد فیش، آنجل، دیسکاس، اسکار، مولی و فایتر را از جمله ماهی‌های صادر شده بر‌شمرد و افزود: این کار علاوه بر اشتغال‌زایی و ارز آوریسبب افزایش شرایط بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی به‌دلیل رقابت با کشور های جنوب شرقی آسیا و چین می‌شود. مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 2‌میلیون قطعه ماهی زینتی در 8 مرکز تکثیر ماهیان زینتی استان تولید شده است، تصریح کرد: عملیات پایش بیماری و نمونه‌برداری از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی و اجرای سیستم مراقبت فعال و ردیابی بیماری‌ها بر طبق برنامه تدوین شده‌ای به صورت مستمر صورت می‌پذیرد و از نظر بیماری‌های ویروسی، قارچی و انگلی رصد می‌شوند... وی با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری در مزارع پرورش و تکثیر استان مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: تمام مزارع پرورشی و مراکز تکثیر آبزیان تزئینی استان، باید دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند و ضمن ارتقای شرایط امنیت زیستی در مزارع خود، جابه جایی و فروش ماهیان تزئینی خود را با اخذ گواهی‌های بهداشتی و حمل از شبکه‌های دامپزشکی انجام دهند.روحانی‌نژاد از پرورش‌دهندگان ماهیان زینتی خواست تا هرگونه تلفات در مراکز تولیدی خود را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند و از خرید بچه ماهی، غذا، دارو و سایر نهاده‌های غذایی از مراکز غیرمجاز خودداری و نسبت به ارتقای سلامت بهداشتی و اصلاح ساختار بهداشتی مراکز پرورشی خود زیرنظر دامپزشکان اقدام کنند.انتهای پیام/

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6134


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو