دیپلماسی❜ سیاسی / «سینان جم باش» سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد

  • بازدید: ۲۹۰
سیاسی / «سینان جم باش» سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد
سرکنسولگری ترکیه

سرکنسول جدید ترکیه فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد

مشهد-ایرنا- "سینان جم باش"، سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در مشهد پس از دیدار با رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی فعالیت رسمی خود را در این شهر آغاز کرد.

به گزارش نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد، سرکنسول جدید ترکیه روز شنبه با احمد معصومی فر، مشاور وزیر امور خارجه و رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در محل این نمایندگی در مشهد دیدار و پیرامون روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌های تجاری، ترانزیتی، علمی و دانشگاهی گفت و گو کرد.

بر اساس اعلام نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد، ۲ طرف در خصوص افزایش مبادلات تجاری ۲ کشور تا سطح ۳۰ میلیارد دلارِ مورد نظر ابراز امیدواری کردند.

همچنین همکاری در زمینه‌های ترانزیتی و حمل و نقلی و فعالیت شرکت‌ها و بازرگانان ترک در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد کشورمان به ویژه خراسان رضوی و تولیدات مشترک و همکاری‌های علمی و دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه‌های استان و شهرهای ترکیه و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی از اهم گفت‌وگوهای میان طرفین بود.

همچنین معصومی‌فر با تبریک انتصاب "جم‌باش" به عنوان سرکنسول ترکیه در مشهد، به عنوان دومین شهر بزرگ جمهوری اسلامی ایران، برای وی اقامتی خوش در این شهر و توفیقات روزافزون در مأموریت پیشِ رو آرزو کرد.

پایان خبر

خبر تکمیلی: 

سینان جم باش سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد پس از انتصاب به این مسئولیت ، طی پیامی که در صفحه ی این کنسولگری در وبگاه رسمی وزارت امور خارجه ترکیه درج شده، مراتب اظهار خرسندی و آمادگی کامل خود را برای خدمت به اتباع ترکیه در ایران و تلاش برای توسعه و تعمیق روابط دوستی میان دو ملت و دو کشور ابراز کرده است. متن این پیام بدین شرح است:

پیام سرکنسول

 همشهریان محترم، دوستان ارزشمند ایرانی و بازدیدکنندگان محترم صفحه ما، مفتخرم که از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۴ شهریور ۱۴۰۲) به عنوان سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد فعالیت خود را آغاز کردم. 

مأموریت سرکنسولگری کشورمان که از اول سپتامبر ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده است،  سه استان جمهوری اسلامی ایران را در بر می گیرد. اینها؛ خراسان رضوی که دومین شهر بزرگ کشور یعنی مشهد و استان های خراسان شمالی و جنوبی را شامل می شود.

مایلم تاکید کنم که ما به همراه همکارانم آماده هستیم تا همه نوع حمایت از شهروندان خود را در حیطه وظیفه خود انجام دهیم و هرگز شهروندان خود را تنها نخواهیم گذاشت. 

ما به منظور کمک به توسعه روابط حسن همجواری خود با ایران، توجه ویژه ای به مسائل تجاری-اقتصادی در حوزه وظیفه خود داریم که پتانسیل قابل توجهی برای همکاری دارد. 

در این زمینه، می‌توانید تمام سؤالات و درخواست‌های خود را ارسال کنید و با وابسته بازرگانی ما که در ژوئن ۲۰۲۳ فعالیت خود را در سرکنسولگری ما آغاز کرد، مشورت کنید. 

همچنین هدف ما تقویت روابط خود در زمینه های فرهنگی، گردشگری، دانشگاهی و علمی در حوزه وظیفه است. درهای سرکنسولگری ما همیشه به روی شهروندان ما باز خواهد بود. 

از دیدار و آشنایی با شما خوشحال خواهیم شد. به همین مناسبت بهترین آرزوهای خود را می کنم و با احترام به شما سلام می کنم. 

سینان جم باش

سرکنسول 

رزومه سرکنسول 

سرکنسول سینان جم باش در سال ۱۹۷۹ در ازمیر به دنیا آمد، از دبیرستان آتاتورک ازمیر و دانشکده حقوق دانشگاه مرمره فارغ التحصیل شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی است. 

در وزارت امور خارجه، جایی که در سال ۲۰۰۴ وابسته بود، در ستاد کار می کرد. او در واحد‌های مشاوره حقوقی، نمایندگی ادرنه، ناتو و واحد‌های امنیت و امور دفاعی یورو-آتلانتیک کار می کرد. 

 او خدمت سربازی خود را در آنکارا به عنوان افسر رابط GNAT بین سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ انجام داد. 

وی در خارج از کشور؛ بین سالهای ۲۰۰۷-۲۰۱۲، در سفارت ترکیه در کپنهاگ آلمان، مشاور حقوقی، دبیر دوم بود، او بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در سفارت ترکیه در تیرانا - آلبانی در سمت معاون سفارت فعالیت کرد. 

 او بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در سفارت ترکیه در کوالالامپور مالزی در سمت معاون اول سفارت ترکیه فعالیت می کرد. 

وی در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ به عنوان سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

منبع: وبگاه رسمی وزارت امور خارجه ترکیه 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6020


Share
  • در مشهد چه خبره؟ چرا هیچ صحبتی راجع به امام رضا علیه الصلواة والسلام در گفتگوهای نماینده وزارت خارجه در مشهد با سرکنسول ترکیه در مشهد نیست؟ او هم هیچ چیزی در این دیدار نگفته حتی در پیامش هم نیست !! گویی که اصلاً امام رضایی در این شهر وجود ندارد!! اینها یعنی چه ؟ مگر در ترکیه ۸۵ میلیون نفری، ۹۷ درصد مسلمان نیستند؟ مگر ۱۵ میلیون شیعه علوی ندارد؟ این طرز صحبت شایسته دیدار با سرکنسول یک کشور کمونیستی و از خدا بیخبر مثل چین هست نه ترکیه همسایه مسلمانان!!! واقعاً برای هر دو طرف متأسفم که خورشید عالم اسلام و امام هشتم شیعیان جهان را ندیدند!!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها