60

  اندیشکده بین المللی فرهیــخت 

  11 سال دیده بان و مستندنگار   رویکرد بین المللی   مشهد
  رصد   شش هزار  رویداد و تعامل در قالب 21 دیپلماسی
دستاورد صدها خادم بین المللی رضوی در ۵ قاره

www.farhikhtt.ir

اندیشکده بین المللی فرهیخت» ، پژوهشگاهی است سایبری و قرارگاهی است مردمی که با رسالت دیده بانی و مستندنگاری «رویکرد بین المللی» کلان شهر «مشهد»، فعالیت خود را از تاریخ سوم خرداد 1388 به همت خادمان بین المللی امام رضا(ع) در سرتاسر جهان آغاز نموده و تاکنون بیش از یازده سال، توفیق رصد و پایش نزدیک به شش هزار رویداد و مناسبات و تعاملات توسعه ی روابط خارجی کلان شهر رضوی را با جهان پیرامون در عرصه های مختلف دیپلماسی داشته است. شما فرهیخته ی گرامی نیز به جمع «خادمان بین المللی رضوی» بپیوندید.

  برترین های دیپلماسی

از سرگیری پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی مشهد
پس از شیوع کرونا تاکنون به کشورهای تاجیکستان ، افغانستان و در نهایت به دوحه قطر، بغداد و ترکیه
اطلاعات بیشتر

ورود واژگان لاتین از فرهنگ مغرب زمین به حریم «ادبیات فارسی»، رخداد تازه ای نیست و جای تعجب چندانی ندارد، اما ورود این واژه های نامأنوس به حوزه ی «ادبیات دینی» و اعتقادات و باورهای مذهبی قطعاً شایسته نیست، خاصه اگر این لغات بیگانه ...| به قلم عبدالرضا زرگری

شهریار آل شیخ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری در خصوص برگزاری سومین همایش «گفت‌وگوهای انتقال تجربه» در مشهد، در حالی تحقق این آرزو را وعده داد که حتی یک میهمان غیرایرانی به این همایش دعوت نشده! ...| به قلم محمد منصف پور

امسال، شاهد برپایی چندمین دوره از برپایی نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد هستیم که کشور گل و گیاه، ایرانی ترین همسایه یعنی پاکستان و دیگر کشورهای همسایه ی شرقی کشور از جمله افغانستان ... | به قلم عبدالرضا زرگری

دیپلماسی

دینی/ تمهیدات رسانه‌ای آستان قدس در محرم‌الحرام؛ شور حسینی «بین‌المللی» مخابره می‌شود، فعالیت شبانه روزی با 10 زبان در بستر اینترنت

   |  سه شنبه 4 شهریور 1399
align=bottom
تمهیدات رسانه‌ای آستان قدس در محرم‌الحرام/ شور حسینی «بین‌المللی» مخابره می‌شود. آستان قدس رضوی امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی، تمهیدات ویژه‌ای در حوزه رسانه‌ خود در ایام محرم و صفر دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آستان قدس رضوی از دیرباز در زمینه پوشش رسانه‌ای ایام عزاداری محرم و صفر حسینی همواره پیشگام بوده و همواره برنامه‌های متنوعی مناسب این ایام تدارک دیده است....

یکی از ویژگی‌های برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام این بوده که این برنامه‌ریزی متناسب با گروه‌های سنی مختلف انجام شده و ملیت‌های مختلف نیز حتی در این برنامه‌ها کاملا دیده شده‌اند.

امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا اما شکل و شمایل برنامه‌ها تا حدود زیادی تغییر کرده و برنامه‌ها بیشتر با محوریت رسانه‌های بصری و شنیداری و البته فضای مجازی تدارک دیده شده‌اند.

در این میان فضای مجازی نقش پررنگ‌تری در این ایام برعهده دارد و تکیه مجازی آستان قدس رضوی نیز در این راستا برنامه‌هایی را تدارک دیده است. همچنین در سطح بین‌المللی و ویژه زائران غیرایرانی نیز برنامه‌های مختلفی توسط معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی و اداره امور زائران غیرایرانی تدارک شده است.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد؛ مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی درباره فعالیت‌های این مدیریت در فضای مجازی به ویژه در شرایط حال حاضر حرم مطهر رضوی بیان کرد: بخش فضای مجازی پورتابل معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با توجه به کاهش سفرهای زائران و مخاطبان خارج از کشور به مشهد به صورت شبانه روزی با 10 زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو، اسپانیولی، آذری، ترکی و اندونزیایی، روسی و پشتو در شبکه‌های اجتماعی مختلف در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: در این بخش تمامی تولیدات و مدیریت صفحات توسط نیروهای متخصص آشنا به زبان‌های خارجی و همچنین با کمک شیفتگان و دلدادگان حضرت رضا(ع) از دورترین نقاط جهان انجام می‌شود.                       

هاشمی نژاد ادامه داد: تمام مراحل تولید شامل ایده‌پردازی، تحقیقات، سناریونویسی، ضبط و تدوین، انتشار و... به صورت کامل در همین مجموعه انجام می‌شود که به نوبه خود در فضای شبکه‌های فعال معارفی منحصر به فرد است.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری کمپین‌ها در مناسبت‌های ویژه مطرح کرد: این روش یکی از شیوه‌های نوینی است که در این بخش با هدف تعامل و ایجاد انس و الفت میان مخاطبان خارج از کشور و حرم مطهر امام رضا(ع) مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که از ابتدای سال جاری کمپین های بزرگی از جمله »تنها امید به مناسبت نیمه شعبان»، «ماه مبارک رمضان با بیش از هزار اثر تولیدی به 6 زبان»دهه کرامت» و... توسط این مجموعه برگزار شده است.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان خارج از کشور از تولیدات منتشر شده این مدیریت در فضای مجازی اظهار کرد: در دهه کرامت سال جاری و به خاطر شرایط خاص حاکم بر اماکن متبرکه و مذهبی از جمله بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) که متاثر از ویروس کرونا بوده است، فعالیت‌های خوبی توسط این مدیریت در فضای مجازی انجام شد که با استقبال خوب مخاطبان خارج از کشور همراه بود.  

مدیر امور زائران غیرایرانی با اشاره به این فعالیت‌ها عنوان کرد: تولیدات رسانه‌ای، پخش زنده، برنامه تولیدی، کمپین‌های دهه کرامت، پست گذاری در کانال‌ها و شبکه‌های فضای مجازی، معرفی کتاب، تهیه موشن گرافی، سرود، پوستر، پخش زنده و مستقیم از حرم مطهر، ویدئوهایی در مورد امام رضا(ع)، پخش موارد تولید شده در مجموعه آستان قدس در دهه کرامت، مولودی خوانی پخش زنده مشترک با سه نفر از مداحان مطرح جهان عرب، کمپین عبق الرضا(ع)، زیارت نیابتی و برنامه‌های مشترک با سایر اعتاب مقدسه جهان اسلام، و... از جمله فعالیت های انجام شده در فضای مجازی در دهه کرامت سال جاری بوده است.


آخرین ویرایش: سه شنبه 4 شهریور 1399
Share
 یادآوری:  درج رتبه ای موضوعات و رویدادها و مناسبات بین المللی  مشهد از آن سو برای پژوهشگران و علاقه مندان رصد تعاملات روابط خارجی این کلان  شهر اهمیت دارد که با کلیک بر روی هر گزینه، تمامی پست هایی که مرتبط با آن موضوع  هستند، به ترتیب درج به نمایش در خواهند آمد اما نکته ی مهمتر، نمایش سرفصل  ها به ترتیب رتبه و فراوانی هر موضوع، است که خود حکایت از فعال یا نیمه  فعال و یا غیرفعال بودن آن حوزه دارد. ضمناً این اطلاعات، تا تاریخ 15 تیر ماه 1399 به روز شده است!
کل رویدادها و مناسبات:  5.242
  اخبار   4030      بین  الملل   3236      آسیا   2822      مراسم  بین المللی / داخل و خارج   1058      دانشگاهی/دیپلماسی   849      زیارت،  زائر/ امام رضا(ع)/ دیپلماسی،   820      جهان  اسلام   819      اقتصادی  / دیپلماسی   747      افتخارات/خبرخوش/مفاخر   740      علمی/دیپلماسی   720      میهمان/میهمانان  خارجی   695      گردشگری  / دیپلماسی   675      اروپا   665      دینی  (مذهبی و قرآنی) /دیپلماسی   651      آموزشی/دیپلماسی   622      آیا  می دانید که مشهد/ آمارها   578      فرهنگی/دیپلماسی   577      دانشگاه  فردوسی مشهد   507      تصاویر / گزارش  های تصویری / نگارخانه   452      آستان  قدس رضوی   433      شهرداری  مشهد   398      جلسات،ملاقات،  بازدید، سفر، نمایشگاه/ داخل و خارج   359      عراق   338      نمایشگاهی/دیپلماسی   326      عمومی  (حاکمیتی و ملی)/دیپلماسی   324      استانداری  خراسان رضوی   319      افغانستان   291      شهری/دیپلماسی   276      پاکستان   273      سیاسی/دیپلماسی   263      ورزشی/دیپلماسی   259      هنری  / دیپلماسی   258      سلامت،  پزشکی و بهداشت/دیپلماسی   258      سرمایه  گذاری داخلی   258      دوجانبه   232      صادرات  و واردات   232   کشورهای  همسایه   165      پژوهشی  و آینده پژوهی   157      نمایشگاه بین  المللی مشهد   145      مسابقات، آزمونها،  برنامه ها، نشریات و... / داخل و خارج   141      مشهد  2017   139      سرمایه گذاری خارجی   134   ادامه ...








اندیشکده بین المللی فرهیخت، دعوت به همکاری می نماید: از سطح اندیشه و پژوهش گرفته که مخاطب آن محققان، نویسندگان، اساتید مجرب دانشگاه، فضلای معظم حوزه، مدیران، کارشناسان و پیش کسوتان در رشته های مختلف، دانشجویان و دانش آموزان و در کل، تمامی دغدغه داران توسعه ی روابط خارجی مشهد با جهان پیرامون هستند، تا سطح اجرایی که شامل فعالان و کاربران ساده وب و علاقه مندان به درج محتوا در وبگاه اینترنتی اندیشکده است. توضیح بیشتر بخش اجرایی آن که، شدیداً نیازمند همکاری افتخاری آن دسته از آقایان و خانم های دلداده و سرسپرده به امام مهربانی ها حضرت امام رضا(ع) هستیم که حاضرند همچون پژوهشگران داخلی و خارجی این اندیشکده، به عشق آن امام همام، در شناسایی و رصد و نیز درج کلیه ی رویدادها و مناسبات بین المللی کلان شهر رضوی از منابع مختلف بویژه در بستر اینترنت به ما کمک کرده و حتی از طریق نصب یک اپلیکیشن ساده در گوشی همراه یا تبلت خود، نسبت به درج محتوا در وبگاه اقدام نمایند. بدیهی است در صورت تمایل نویسنده یا تهیه کننده مطالب، نام وی به عنوان ارسال کننده در کلیه ی پست های منتشره به نمایش در خواهد آمد. برای ارتباط گیری با مدیر تارنما، از طریق سیستم پاسخگویی آنلاین می توانید اقدام فرمایید. مأجور باشید


عضویت در اندیشکده بین المللی فرهیخت
ارزیابی، رصد و پایش رویدادها، مناسبات بین المللی و روابط خارجی کلان شهر رضوی
تا 15 تیر ماه 99
  نمایه فعالان دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»
  نمایه فعالان دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی، رسانه و ورزش با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»
  نمایه فعالان دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»
  نمایه فعالان دیپلماسی زیارت و خدمات گردشگری و سلامت با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic