دیپلماسی❜ در راستای حمایت از تولیدات داخلی صورت می‌گیرد؛ رشد 4 برابری عوارض تبلیغات خارجی در سطح شهر مشهد

  • بازدید: ۵۲۶
در سال‌های اخیر در اکثر مواقع آگهی‌های خارجی با منابع مالی غنی خود در مبارزه با تبلیغات کالاهای تولید داخل کشور پیروز میدان بوده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد چنین رویه‌ای کم‌ و ‌بیش بر فضای تبلیغات محیطی کشور حکمفرما بوده است اما با اعلام ابلاغ آیین‌نامه محدودسازی تبلیغات کالاهای ‌خارجی در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی به نظر می‌رسد که دوران امپراتوری کالاهای خارجی در کشور به سر رسیده باشد. مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در این خصوص گفت: طبق مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد در راستای حمایت از تولیدات داخلی عوارض دریافتی از تبلیغات خارجی در سال جاری 4 برابر افزایش خواهد یافت. جلال قربانی تصریح کرد: این افزایش عوارض برای تولیدات داخلی تنها یک چهارم میزان افزایش عوارض تولیدات خارجی خواهد بود که نشان از عزم این سازمان برای حمایت از کالاهای داخلی است.... قربانی با اشاره به اینکه در سطح شهر مشهد میزان تبلیغات صدرصد خارجی بسیار محدود است گفت: در سطح شهر مشهد تبلیغات کالاها با برند صد‌درصد خارجی تنها5 درصد تبلیغات در سطح شهر را تشکیل می‌دهد و 90 درصد برندها ترکیبی از تولید داخلی و خارجی می‌باشد.مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری گفت: در حال حاضر قانون مدوّنی برای ممنوعیت این‌گونه تبلیغات وجود ندارد و این در حالی است که کالاهای خارجی به صورت آزادانه اقدام به تبلیغ کالاهای خود در سطح شهرهای بزرگ می‌کنند.وی گفت: این سازمان در راستای ساماندهی تابلوهای تبلیغات در سطح شهر، از ابتدای سال جاری به طور مستمر اقدام به جمع‌آوری تابلوهای فاقد مجوز کرده است که امیدواریم با همکاری شهرداری مناطق سطح شهر این حرکت به نحو احسن انجام شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5483


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو