دیپلماسی با سرمایه‌گذاری حدود 2000 میلیارد تومانی، اجرای خط 3 قطار شهری مشهد به یک کنسرسیوم ایرانی خارجی واگذار شد

  • ۳
اجرای خط 3 قطار شهری مشهد به یک کنسرسیوم ایرانی خارجی واگذار شد. به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، امروز، 20 فروردین ماه در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، توافق‌نامه اجرای خط 3 قطار شهری به تصویب رسید. بر اساس این لایحه دو فوریتی، شهرداری مشهد باید ظرف مدت چهار ماه قرارداد نهایی میان خود و این کنسرسیوم برای اجرای خط 3 قطار شهری را به شورای اسلامی شهر ارائه کند. این کنسرسیوم شامل شرکت‌های "سرمایه‌گذاری رفاه" و "کیسون" است. مهندس سید محمد پژمان، شهردار مشهد در خصوص این لایحه گفت: خوشبختانه وضعیت خط یک قطار شهری مناسب بوده و اجرای خط 2 نیز با جدیت دنبال می‌شود و سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان در حوزه ریلی شهر مشهد هزینه شد.... وی ادامه داد: دلیل توقف اجرای مناقصه خط 3 قطار شهری در سال 90 این بود که می‌خواستیم پشتیبانی از خط 2 به مرحله قابل قبولی برسد که در حال حاضر پایداری و شرایط خوبی در خط 2 داریم و بهترین زمان برای اجرای عملیات خط 3 است.پژمان خاطرنشان کرد: خط 3 قطار شهری مشهد حدود 2000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این کنسرسیوم شرایط خوب و مناسبی برای اجرای این پروژه دارد.شهردار مشهد تصریح کرد: در واگذاری اجرای خط 3 به این کنسرسیوم تمام اقدامات و شرایط در اجرای مناقصه بین‌المللی خط 2 لحاظ شده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.دکتر سید کمال سروی‌ها، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با دو فوریت لایحه شهرداری عنوان کرد: مخالفتی با لایحه ندارم ولی با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در خط سه قطار شهری بهتر است تامل بیشتری در این رابطه کنیم و پیشنهاد می‌دهم لایحه به صورت یک فوریتی اجرا شود.به گزارش ایسنا - منطقه خراسان، مهندس جواد داوودآبادی، رییس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مخالفت با این لایحه گفت: ما در حال توافق برای ترک تشریفات هستیم و نمی‌دانم آیا اجازه این کار را داریم؟وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خطوط 3 و 4 قطار شهری باید از سال گذشته آغاز می‌شد، افزود: شنیده بودم که عملیات اجرایی خط 3 قرار است به قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران واگذار شود ولی در حال حاضر که خط 3 را این گونه واگذار می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم خط 4 نیز با همین روش به این قرارگاه واگذار شود تا آن‌ها بابت سرمایه‌گذاری‌های خود در شهر مشهد نشوند.مهندس اسماعیل مفیدی، رییس کمیسیون برنامه بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با نظرات این دو عضو شورا گفت: رای به این تفاهم‌نامه باعث می‌شود که بتوانیم به امید خدا در نیمه اول سال جاری قرارداد خط 3 اجرا شود و دو فوریت آن هیچ منعی ندارد.وی ادامه داد: اگر اجرای این پروژه با اعتبارات نقدی دولتی صورت می‌گرفت می‌توان نسبت به ترک تشریفات آن اعتراض کرد ولی الان جای هیچ بحثی نیست.وی خطاب به داوودآبادی ادامه داد: رای به ابطال مصوبه دولت در مورد تشکیل شهرستان بینالود جزو اختیارات ما نیست و به آن رای می‌دهیم ولی تعجب می‌کنم که می‌گویید اجرای این توافق‌نامه جزو اختیارات ما نیست.مفیدی تصریح کرد: هیچ شکی نسبت به ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء ندارم اما نباید تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذاریم.رییس کمیسیون برنامه بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء باید در خصوص خط 2 قطار شهری مشهد خود را به اثبات برساند و اگر توانست مطمئنا گزینه خوبی برای اجرای خط 4 است.مهندس غلامرضا زعیمی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز با دفاع از لایحه شهرداری گفت: این اولین پروژه ترک تشریفات نیست و آخرین هم نخواهد بود ضمن اینکه نباید کارهای مهم و حیاتی شهر را در یک پیمانکار انحصاری کرد.غلامرضا بصیری‌پور، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز به صحبت‌های داوودآبادی واکنش نشان داد و گفت: تعجب می‌کنم که شورا را زیر سوال می‌برید؛ ترک تشریفات نیاز به اجازه ندارد و خلاف قانون نیست، تازه دیگران باید برای کارهای خود از ما اجازه بگیرند.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

جستجو در سایت


خبرنامه خودکار

دنبال کردن وبگاه