-
۲۰ فروردين ۱۳۹۱
-
بازدید: ۴۱۵
اجرای خط 3 قطار شهری مشهد به یک کنسرسیوم ایرانی خارجی واگذار شد. به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، امروز، 20 فروردین ماه در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، توافقنامه اجرای خط 3 قطار شهری به تصویب رسید. بر اساس این لایحه دو فوریتی، شهرداری مشهد باید ظرف مدت چهار ماه قرارداد نهایی میان خود و این کنسرسیوم برای اجرای خط 3 قطار شهری را به شورای اسلامی شهر ارائه کند. این کنسرسیوم شامل شرکتهای "سرمایهگذاری رفاه" و "کیسون" است. مهندس سید محمد پژمان، شهردار مشهد در خصوص این لایحه گفت: خوشبختانه وضعیت خط یک قطار شهری مناسب بوده و اجرای خط 2 نیز با جدیت دنبال میشود و سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان در حوزه ریلی شهر مشهد هزینه شد....
وی ادامه داد: دلیل توقف اجرای مناقصه خط 3 قطار شهری در سال 90 این بود که میخواستیم پشتیبانی از خط 2 به مرحله قابل قبولی برسد که در حال حاضر پایداری و شرایط خوبی در خط 2 داریم و بهترین زمان برای اجرای عملیات خط 3 است.پژمان خاطرنشان کرد: خط 3 قطار شهری مشهد حدود 2000 میلیارد تومان سرمایهگذاری نیاز دارد که این کنسرسیوم شرایط خوب و مناسبی برای اجرای این پروژه دارد.شهردار مشهد تصریح کرد: در واگذاری اجرای خط 3 به این کنسرسیوم تمام اقدامات و شرایط در اجرای مناقصه بینالمللی خط 2 لحاظ شده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.دکتر سید کمال سرویها، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با دو فوریت لایحه شهرداری عنوان کرد: مخالفتی با لایحه ندارم ولی با توجه به حجم بالای سرمایهگذاری در خط سه قطار شهری بهتر است تامل بیشتری در این رابطه کنیم و پیشنهاد میدهم لایحه به صورت یک فوریتی اجرا شود.به گزارش ایسنا - منطقه خراسان، مهندس جواد داوودآبادی، رییس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مخالفت با این لایحه گفت: ما در حال توافق برای ترک تشریفات هستیم و نمیدانم آیا اجازه این کار را داریم؟وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خطوط 3 و 4 قطار شهری باید از سال گذشته آغاز میشد، افزود: شنیده بودم که عملیات اجرایی خط 3 قرار است به قرارگاه خاتمالانبیاء سپاه پاسداران واگذار شود ولی در حال حاضر که خط 3 را این گونه واگذار میکنید، پیشنهاد میکنم خط 4 نیز با همین روش به این قرارگاه واگذار شود تا آنها بابت سرمایهگذاریهای خود در شهر مشهد نشوند.مهندس اسماعیل مفیدی، رییس کمیسیون برنامه بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با نظرات این دو عضو شورا گفت: رای به این تفاهمنامه باعث میشود که بتوانیم به امید خدا در نیمه اول سال جاری قرارداد خط 3 اجرا شود و دو فوریت آن هیچ منعی ندارد.وی ادامه داد: اگر اجرای این پروژه با اعتبارات نقدی دولتی صورت میگرفت میتوان نسبت به ترک تشریفات آن اعتراض کرد ولی الان جای هیچ بحثی نیست.وی خطاب به داوودآبادی ادامه داد: رای به ابطال مصوبه دولت در مورد تشکیل شهرستان بینالود جزو اختیارات ما نیست و به آن رای میدهیم ولی تعجب میکنم که میگویید اجرای این توافقنامه جزو اختیارات ما نیست.مفیدی تصریح کرد: هیچ شکی نسبت به ظرفیتهای قرارگاه خاتمالانبیاء ندارم اما نباید تمام تخممرغهای خود را در یک سبد بگذاریم.رییس کمیسیون برنامه بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: قرارگاه خاتمالانبیاء باید در خصوص خط 2 قطار شهری مشهد خود را به اثبات برساند و اگر توانست مطمئنا گزینه خوبی برای اجرای خط 4 است.مهندس غلامرضا زعیمی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز با دفاع از لایحه شهرداری گفت: این اولین پروژه ترک تشریفات نیست و آخرین هم نخواهد بود ضمن اینکه نباید کارهای مهم و حیاتی شهر را در یک پیمانکار انحصاری کرد.غلامرضا بصیریپور، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز به صحبتهای داوودآبادی واکنش نشان داد و گفت: تعجب میکنم که شورا را زیر سوال میبرید؛ ترک تشریفات نیاز به اجازه ندارد و خلاف قانون نیست، تازه دیگران باید برای کارهای خود از ما اجازه بگیرند.
:: لینک کوتاه مطلب ::
farhikhtt.ir/post/5446
موضوعات: