دیپلماسی❜ آلودگی هوا،مهم ترین عامل کاهش عمر خط کشی معابر مشهد

  • بازدید: ۲۰۱
با رشد شهرنشینی و پیدایش اتومبیل و همه‌گیر شدن استفاده از آن، نیاز به ایجاد مقررات و قوانین برای استفاده بهینه از این تکنولوژی نوین امری ضروری به‌نظر می‌رسید.مسلما یکی از نخستین مواردی که نیاز به تغییر و قانونمندی جهت افزایش ایمنی مردم داشت، مسیر رفت‌وآمد وسایل نقلیه بود.در این میان یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به ایمنی خیابان‌ها، علائم هشدار دهنده‌ای همچون خط‌کشی‌ها هستند که علاوه بر ایجاد زیبایی شهری موجب کاهش تخلفات شده و با توجه به رنگ و فرم، آگاهی راننده را نسبت به مسیر مورد نظر افزایش می‌دهند.  قابل رویت بودن و درخشندگی خطوط معابر طی شبانه‌روز یکی از مهم‌ترین نکات در خط‌کشی معابر است. این خطوط همچنین نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه دارند و می‌توانند بدون منحرف کردن توجه راننده از مسیر هشدار‌های لازم را به وی منتقل کرده و پیام‌های ایمنی را به وی انتقال دهند.کارشناسان و تولید‌کنندگان رنگ‌های صنعتی و ترافیکی برای هرچه بهتر انجام شدن این وظایف استاندارد‌های خاصی را برای رنگ‌های ترافیکی مورد استفاده در خطوط معابر مشخص کرده‌اند که رعایت آنها می‌تواند در افزایش طول عمر این خطوط تاثیر بسزایی داشته باشد.در نشستی در این زمینه کارشناسان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مشهد و مشاوران فنی به بحث درخصوص انواع رنگ و نوع مناسب آن برای خط‌کشی معابر، همچنین روش‌های نگهداری از آن پرداختند.مجید تباشیری، کارشناس و تولید‌کننده رنگ‌های صنعتی درخصوص انواع رنگ‌های ترافیکی می‌گوید: رنگ‌های ترافیکی به‌صورت کلی به 2 دسته گرم و سرد تقسیم‌بندی می‌شوند که هر‌کدام بنا به شرایط و فرمول به کار گرفته شده دارای طول عمر و کیفیت متفاوتی هستند.این کارشناس می‌افزاید: رنگ‌های گرم دارای شاخصه‌های عدم‌آلایندگی محیط‌زیست و عمر طولانی‌تر  هستند و به همین دلیل بیشتر در کلانشهر‌ها و مناطق دارای بار ترافیکی بالا یا مناطق دارای آلودگی جوی مورد استفاده قرار می‌گیرد و رنگ‌های سرد نیز به‌دلیل طول عمر کمتر با توجه به شرایط خاص شهرها و فصول مختلف مانند بازگشایی مدارس یا اعیاد و جشن‌های ملی و مذهبی قابلیت استفاده دارند.به گفته این کارشناس در ایران عمر متوسط رنگ‌های سرد  بین 6 تا 9 ماه و عمر متوسط رنگ‌های گرم بین یک سال و نیم تا 3 سال است که با  افزایش کیفیت آسفالت تا 50 درصد قابل افزایش است.به گفته تباشیری، گرد و غبار استفاده از لاستیک‌های فرسوده توسط اتومبیل‌ها در سطح شهر، مرغوب نبودن  نوع آسفالت، ‌تنظیم  نبودن وسایط نقلیه موتوری از نظر فنی و کاهش نزولات آسمانی از عوامل مؤثر در پاک شدن زود هنگام خطوط معابر در مشهد است. شفاعت، تولید‌کننده رنگ‌های صنعتی نیز درخصوص لاستیک‌های فرسوده و تاثیر آن بر خط‌کشی معابر می‌افزاید: هنگامی که سطح لاستیک اتومبیل‌ها به زیر 65 درصد می‌رسد، به‌دلیل تخریب شبکه‌های ساختاری لاستیک و متصاعد شدن کربن از آن، باعث تخریب آسفالت و به تبع‌ آن خط‌کشی معابر می‌شود.وی ایران را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز ساخت مواد اولیه رنگ‌های ترافیکی در جهان و  استاندارد‌های تولیدی و اجرایی رنگ در ایران را قابل رقابت با  استاندارد‌های روز اروپا دانست و افزود: هم‌اکنون رنگ‌های تولیدی در ایران در تمامی کشورهای آسیای میانه، کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و در مناطقی از آفریقا توسط شرکت‌های ایرانی و اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین در این نشست مهندس مسعود بیژنی، معاون هماهنگی امور مهندسی ترافیک مشهد، از خط‌کشی بیش از 775 کیلومتر از محورهای بزرگراهی شهر مشهد خبر داد که 221 کیلومتر از محورهای بزرگراهی و شریان‌های اصلی درجه یک مشهد به روش اسکرید، 65 کیلومتر از محورهای بزرگراهی مشهد به روش اکستروژن(لقمه‌ای) و 49 کیلومتر به روش اسپری است.بیژنی از استفاده 2 نوع رنگ سرد و گرم در مشهد با  انجام تحقیقات گسترده خبر داد و افزود: تلاش این سازمان بر انجام دقیق خط‌کشی‌هاست و در بیشتر معابر شهری خط‌کشی به روش گرم با طول عمر بیشتر و جرم پذیری کمتر استفاده شده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2411


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو