دیپلماسی❜ دانشگاهی/ گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوفه و جامعه الاسلامیه عراق 1400-1391

  • بازدید: ۵۸۷
دانشگاهی/ گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوفه و جامعه الاسلامیه عراق 1400-1391

در طی سفر دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی به کشور عراق روز سه‌شنبه دکتر قبول با دکتر یاسر حسون رئیس دانشگاه کوفه دیدار داشت. دکتر قبول ضمن اشاره به پیشینه همکاری‌های گسترده و مناسب میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوفه در طی سال‌های گذشته از جمله تبادل استاد، تبادل دانشجو، رساله‌های مشترک، همایش‎های مشترک و .... آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای ورود به حوزه‌های جدید همکاری‌های علمی ‌بین‌المللی از جمله برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع دکتری، به‌روز رسانی مشترک برنامه‌های درسی، تبادل استاد در رشته‌های مختلف، تدریس استادان به صورت مجازی در رشته‌های مختلف، برگزاری مشترک پنجمین همایش ادبیات تطبیقی فارسی و عربی، همکاری در چاپ مشترک مقالات بین‌المللی و ... ارائه کرد. دکتر یاسر حسون رئیس جدید دانشگاه کوفه ضمن استقبال از پیشنهادهای دکتر قبول، از دانشگاه فردوسی مشهد برای تأثیرگذاری مثبت و سازنده در حوزه روابط علمی و دانشگاهی با دانشگاه کوفه طی سالیان گذشته، تقدیر و تشکر کرد و آمادگی دانشگاه کوفه را برای اجرائی سازی همه پیشنهادها اعلام کرد و مقرر شد که مجموعه این پیشنهادها در قالب یک قرارداد اجرایی آماده شود و در طی سفر اخیر رئیس دانشگاه کوفه به دانشگاه فردوسی مشهد به امضاء رؤسای دو دانشگاه برسد. همچنین دکتر قبول با معرفی اتحادیه دانشگاه‌های تفتاش (تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز) از رئیس دانشگاه کوفه درخواست کرد که بنیان تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های برتر عراق را تعریف و برنامه‌ریزی نماید تا روابط میان اتحادیه دانشگاه ها نیز برقرار شود.

1400031703

دیدار با رؤسای دانشکده‌های زبان‌های خارجی، دانشکده ادبیات، معاون علمی دانشگاه و مدیر روابط فرهنگی و بین المللی دانشگاه کوفه از دیگر برنامه‌های دکتر قبول در دانشگاه کوفه بود.

در دیدار دیگر دکتر قبول و دکتر عمار اسلامی، رئیس دانشگاه اسلامی نجف در خصوص اجرایی سازی تفاهم‌نامه پیشین گفت و گو  شد و پس از چند دور گفت و گو قرارداد اجرایی میان دکتر قبول و دکتر سلامی، رئیس دانشگاه با محوریت موضوعات زیر به امضا رسید: گسترش زبان فارسی در دانشگاه اسلامی در قالب دوره‌های آزاد و فارسی اختیاری، همکاری دو طرف برای پایان‌نامه‌های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل استادان دانشگاه‌ اسلامی در قالب دوره های پسادکتری در دانشگاه فردوسی مشهد، برگزاری یک همایش در حوزه مطالعات اسلامی، همکاری در ارزیابی پایان نامه ها و مقالات و بنا شد با پیگیری دو طرف مفاد این قرارداد تا سال آینده اجرایی شود.

دیدار با مدیر روابط عمومی عتبه علوی (ع) و گفتگو در خصوص همکاری‌های دانشگاه فردوسی مشهد با آن عتبه برای برنامه‌های علمی – آموزشی در عتبه علوی از جمله موضوعات گفتگو میان دکتر قبول و دکتر مصطفی مدیر روابط عمومی عتبه علوی بود.

 

برگزاری آزمون جامع زبان فارسی و آزمون زبان انگلیسی در مؤسسه حیاة النفوس از دیگر برنامه های دکتر قبول در طی این سفر در نجف بود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7956


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها