دیپلماسی❜ گردشگری/ نمایشگاه بین المللی مشهد منطقه نمونه ملی گردشگری شد

  • بازدید: ۲۹۲

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری انتخاب شد. به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد سیدی صبح پنجشنبه در افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی هتلداری و صنایع وابسته افزود: یک دهه فعالیت شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد در برگزاری نمایشگاه های تجاری در این شهر و مراکز نمایشگاهی خارج از ایران به ویژه آسیای میانه آن را به عنوان قلب تپنده حیات اقتصادی منطقه مطرح کرده است....

وی گفت: در این راستا و به منظور بهره برداری ویژه از این موقعیت ممتاز در جهت جذب بیشتر گردشگر تجاری و ایجاد زیررساخت های لازم، نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری انتخاب شد.


مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد یکی از اولین اقدامات در این زمینه را احداث هتل 5 ستاره  با هف اقامت غرفه داران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، برگزاری جلسات و مذاکرات تجاری و سمینارهای تخصصی و آموزشی عوان کرد و اظهار داشت: این هتل که هفت تالار همایش در آن پیش بینی شده در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث می شود که تعداد 200 عدد اتاق، سوئیت و آپارتمان برای آن در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاه در هر کشوری برای صنعت گردشگری بسیار مهم است، تصریح کرد: میانگین هزینه غرفه داران و بازدید کنندگان نمایشگاه، معمولا بیشتر از گردشگران معمولی است و در گروه بازدید کنندگان پربازده قرار می گیرد.


سیدی ادامه داد: گردشگری تجاری از برگزاری گردهمایی های تجاری و نمایشگاه ها تغذیه می کند و بخش وسیعی از سفرها را تشکیل می دهد و از معدود بخش هایی است که وابسته به فصل تعطیلات نیست بنابراین می تواند در ماه های کم مسافر، سطح اشتغال هتل ها را بالا ببرد.


مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد، گردشگری را به عنوان صنعت پاک در زمره صنایع پر درآمد و کم هزینه جهان که درصد اشتغالزایی بالایی دارد معرفی کرد و گفت: ایران دارای رتبه پنجم جاذبه های طبیعی و هشتم جاذبه های باستانی و تاریخی در جهان است، می تواند برای یک درآمد سرشار از این موقعیت ممتاز استفاده نماید که برای تحقق این امر، وجود زیرساخت های متناسب که یکی از آنها وجود هتل های فراوان، با کیفیت و استانداردهای لازم می باشد، ضروری است.


سیدی خبر داد: 132 شرکت توانمند داخلی و خارجی به ارائه توانایی ها، دستاوردها و تجربیات خود می پردازند که نمایندگی شرکت های خارجی از کشورهای سوئیس، ترکیه ، کریه جنوبی، آلمان و امارات متحده عربی هستند.


وی عمده ترین زمینه های فعالیت این شرکت ها را در آزانس های مسافرتی، تجهیزات هتلداری، دکوراسیون هتل ها، مواد مصرفی غذایی و بهداشتی هتل، تجهیزات ساختمانی هتل ها، سرمایه گذاری در بخش هتل و گردشگری بیان کرد و افزود: نمایشگاه بین المللی مشهد برای توسعه گردشگری تا کنون اقداماتی را انجام داد و امسال نیز اقدام به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی - بین المللی صنعت هتلداری و صنایع وابسته همزمان با دومین نمایشگاه تخصصی آشپزخانه های صنعتی و اولین نمایشگاه تخصصی دفاتر خدمات مسافرتی و موسسات گردشگری و خطوط هوایی به مدت چهار روز کرده است.


دومین نمایشگاه بین المللی صنعت هتلداری تا 21 آذرماه جاری از ساعت 16 تا 22 برای متخصصین و علاقمندان برپا است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7320


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو