دیپلماسی❜ گردشگری/ قرارگیری ۹۰ درصد گردشگران ورودی در بخش فرهنگی؛ خراسان رضوی در جذب گردشگر خارجی پیشروست

  • بازدید: ۵۳۱
گردشگری/ قرارگیری ۹۰ درصد گردشگران ورودی در بخش فرهنگی؛ خراسان رضوی در جذب گردشگر خارجی پیشروست

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خراسان رضوی نقش و جایگاه مهمی در بازارهای هدف گردشگری و جذب گردشگران خارجی ایفا می‌کند. ولی تیموری در حاشیه بازدید از غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران اظهار کرد: خراسان رضوی مثل همیشه یکی از غرفه‌های خوب، مهم و موثر نمایشگاه را به خود اختصاص داده است که با تلاش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همکاران این اداره‌کل بوده است. وی درباره نقش خراسان رضوی در توسعه گردشگری کشور اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که رویکرد غالب در گردشگری کشور تا امروز فرهنگی بوده است و عموما گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند نیز با این رویکرد بوده است.

وی تصریح کرد: اگر زیرشاخه‌های فرهنگ را بررسی کنیم، بیش از ۹۰ درصد گردشگران ورودی در بخش فرهنگی قرار می‌گیرند و در میان گردشگران فرهنگی، گردشگری مذهبی و زیارت جایگاه بالایی دارد، بخش عمده‌ای از گردشگران خارجی ورودی، از بازارهای اصلی هدف گردشگری شیعه هستند و عموما زائرانی هستند که به قصد زیارت امام‌رضا(ع) به کشور ما می‌آیند بنابراین با این نگاه و تحلیل این درست است که خراسان رضوی و مشهد به‌عنوان یکی از نقاط کانونی و جذب گردشگر است.

تیموری یادآور شد: با تلاش همکاران ما درخراسان رضوی و به‌ویژه در مشهد نه تنها در گردشگری زیارتی بلکه تنوع محصول ایجاد شده است و گردشگری سلامت به عنوان پیوست گردشگری زیارت تبدیل شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در سال‌های اخیر با اقدامات و ابتکاراتی که در شهرها و روستاهای مجاور مشهد انجام شده است، انواع دیگری از گردشگری هم در حال توسعه است.

وی تصریح کرد: بنابراین خراسان رضوی نقش و جایگاه مهمی در بازارهای هدف گردشگری و جذب گردشگران خارجی ایفا می‌کند، امیدواریم که با گشایش‌هایی که اتفاق خواهد افتاد با تلاش همکاران ما از این فضای رکود خارج شده و مجدد با عزمی راسخ‌تر بخش بزرگ‌تری از این بازارهای هدف را فعال کنند.

تیموری گفت: هنوز در برخی از کشورها از جمله لبنان و سوریه افرادی هستند که آرزو دارند به مشهد سفر کنند و بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را زیارت کنند که با برقراری آرامش در سوریه و آغاز سفرهای مشتاقان از این کشور به مشهد، به طور یقین نقش خراسان رضوی در گردشگری بیشتر از این نیز خواهد شد.

خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی 


نقش مهم خراسان رضوی در جذب گردشگر خارجی به کشور


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7775


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها