دیپلماسی❜ ورزشی / کسب نخستین مدال بین‌المللی تاریخ تکواندو مشهد با درخشش «محمدامین کارساز» در آوردگاه آسیایی هوشیمینه ویتنام

  • بازدید: ۵۷۴
ورزشی / کسب نخستین مدال بین‌المللی تاریخ تکواندو مشهد با درخشش «محمدامین کارساز» در آوردگاه آسیایی هوشیمینه ویتنام
اداره کل ورزش و جوانان
نخستین مدال بین‌المللی تاریخ تکواندو مشهد با درخشش «محمدامین کارساز» در آوردگاه آسیایی هوشیمینه ویتنام رقم خورد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ یازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو نوجوانان آسیا با کسب پنج مدال طلا، دو نقره و دو برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید. دراین‌میان، یک برنز سهم نوجوان مشهدی بود که توانست نخستین مدال برون‌مرزی تاریخ تکواندو استان خراسان‌رضوی را به‌دست بیاورد.
محمدامین کارساز، تکواندوکار وزن ۷۸-کیلوگرم کشورمان در این دوره از مسابقات توانست مقابل حریف چینی‌اش، یو فان، به برتری برسد و ۱۴ بر ۷ او را شکست دهد. کارساز در مرحله بعد بازهم حریفی دیگر از جنوب‌شرق آسیا را ۱۱ بر ۴ شکست داد و به نیمه نهایی رسید.
تکواندوکار خراسانی در این مرحله برابر پارک، حریف کره‌ای، شکست خورد تا به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها برسد. نوجوان هفده‌ساله مشهدی حالا نخستین کسی است که از خراسان‌رضوی توانسته است در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال برسد. کارساز که از خانواده‌ای ورزشی به این رشته معرفی شده، پدرش تکواندوکار بوده و خواهرش هم یکی از قهرمانان کبدی استان است.
وی با اشاره به چگونگی ورودش به این رشته گفت: «پدرم از همان هشت‌سالگی به من تکواندو یاد داد و به این رشته علاقه‌مند شدم.» کارساز خاطرنشان کرد: «از دوره نونهالی تکواندو را زیر نظر مرحوم مجید نکته‌سنج آغاز کردم و در ادامه مسیر هم مربیانی مانند عسگری، وثوقی، بی‌ریا و مزارزهی برای من زحمت کشیدند.»
او درباره عناوینی که تاکنون به‌دست آورده است، اظهار کرد: «اعزام به مسابقات جهانی ازبکستان ۲۰۱۹، سه سال افتخارآفرینی با تیم فتح صدر البرز در لیگ‌برتر، رنک یک تکواندوکاران کشور در سال ۱۴۰۰ و مقام دومی کشور ازجمله افتخاراتی است که تاکنون به‌دست آورده‌ام.» دارنده مدال برنز رقابت‌های تکواندو نوجوانان قهرمانی آسیا در هوشیمینه ویتنام یادآور شد: «کیفیت رقابت‌ها بسیار خوب بود و برای رسیدن به این مدال زحمت زیادی کشیدم و مسیر سختی در پیش داشتم.»
وی تصریح کرد: «حالا باید خودم را برای اردوی تیم‌های ملی امید آماده کنم و می‌خواهم آینده درخشانی در تکواندو داشته باشم و پا جای پای بزرگان این رشته بگذارم.» محمدامین کارساز که قرار است سه‌شنبه بعد از بازگشت با سایر ملی‌پوشان، به مشهد بیاید، جزو معدود کشف‌های تکواندو یا بهتر بگوییم رشته‌های رزمی استان در سال‌های گذشته است که توانستند به پیراهن تیم‌ملی برسند. باید دید حالا هیئت تکواندو خراسان‌رضوی که رئیسش دبیری فدراسیون را هم برعهده دارد، برای حمایت از این ورزشکار در راستای رشد و توسعه بیشتر تکواندو چه اقداماتی خواهد داشت.
هیئتی که در سال‌های گذشته نه‌تن‌ها در حوزه قهرمان‌پروری خروجی نداشته، بلکه عمدتا در لیگ‌های کشور هم حضور ندارد و همین مسئله سبب شده است تکواندو در مشهد به قهقرا برود. تکواندویی که انتظار می‌رود باتوجه‌به جایگاهی که ایران در دنیا دارد و امروزه یکی از رشته‌های مدال‌آور برای ماست، در مشهد هم به‌عنوان یکی از کلان‌شهر‌های بزرگ ایران که در رشته‌هایی مانند جودو سابق بر این سرآمد بوده است، جایگاهی برای خودش دست‌وپا کند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/548


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها