دیپلماسی❜ ورزشی/ شهردار مشهد: توان میزبانی مسابقات جهانی را داریم

  • بازدید: ۳۶۹
ورزشی/ شهردار مشهد: توان میزبانی مسابقات جهانی را داریم

شهردار مشهد گفت: این کلانشهر با دارا بودن زمینه‌های درخشان فرهنگی و ورزشی و با توجه به زیرساخت‌های موجود، می‌تواند بزرگ‌ترین مسابقات ورزشی ملی، بین‌المللی و حتی جهانی را میزبانی کند. محمدرضا کلایی، یکشنبه به مناسبت نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی جام امام‌ رضا(ع) در پیامی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وجوه مهم شهر امام رضا (ع)، وجهه فرهنگی و اهمیت مشهد در فرهنگ امروز ایران است، از طرفی ورزش مشهد نیز همواره در کانون توجه همه ایرانیان قرار داشته و در موارد بسیاری برای کشور عزیزمان افتخارآفرین بوده است.

وی گفت: از سوی دیگر، تجربه زیستن در شرایط کرونایی به ما آموخته است که در عین حال که باید آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه را رعایت کنیم و بیش از هر زمان دیگری مراقب سلامت خود و اطرافیانمان و عموم مردم باشیم، نباید زندگی را تعطیل کنیم و باید با عادت‌ کردن به رعایت ویژه‌تر بهداشت، بکوشیم روزهای کرونایی را با سلامت و نشاط بگذرانیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: این باعث افتخار است که یکی از مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی ورزشی با امتیاز و جایگاه بالای جهانی در شهر مقدس مشهد و با نام متبرک امام ‌رضا(ع) برگزار می‌شود. کلایی ادامه داد: نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی جام امام‌ رضا(ع)، گرامی‌داشت استاد علی باغبانباشی، در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین‌ در مجموعه ورزشی امام ‌رضا(ع) برگزار می‌شود و از آنجا که شعار ویژه این دوره از مسابقات «به کرونا نه بگوییم» است، این رویداد می‌تواند نشان‌دهنده تلفیق هرچه مبارک‌تر سلامت و نشاط باشد.

وی گفت: استاد علی باغبانباشی، که ۲۹ سال رکورددار دو ماراتن ایران بوده و علاوه بر آن صاحب ۲۱۹ نشان رنگارنگ ملی و بین‌المللی در عرصه دو و میدانی است، حق بزرگی در عرصه فرهنگ و ورزش بر گردن اهالی ورزش شهر مشهد و کشور عزیزمان دارد و برگزاری این مسابقات محملی برای بزرگداشت ایشان و بزرگداشت مقام همه قهرمانان و پهلوانان ایرانی است.

کلایی خاطرنشان کرد: پخش زنده این مسابقات از شبکه‌های مختلف صداوسیما می‌تواند بار دیگر ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی شهر مقدس مشهد در عرصه برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی را در برابر نگاه همه ایرانیان بگذارد تا نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی جام امام ‌رضا(ع) مقدمه‌ای برای برگزاری دیگر مسابقات بزرگ ورزشی در پایتخت معنوی ایران باشد.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) در بخش مردان صبح امروز، ۲۲ فروردین، با حضور ۹ تیم خارجی و ۳۲ تیم داخلی و با مشارکت ۲۲۴ دونده در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد آغاز شد که فردا صبح و عصر نیز این رقابتها ادامه خواهد یافت.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7848


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها