دیپلماسی❜ ورزشی/ تقویم فرهیخت: سال ۱۴۰۱، برپایی یازدهمین دوره مسابقات شطرنج جام بین‌المللی فردوسی در مشهد

  • بازدید: ۴۱۲
ورزشی/ تقویم فرهیخت: سال ۱۴۰۱، برپایی یازدهمین دوره مسابقات شطرنج جام بین‌المللی فردوسی در مشهد
اداره کل ورزش و جوانان
رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی درباره برنامه‌های پیش روی این هیات گفت: اگر مساله‌ای رخ ندهد، یازدهمین دوره مسابقات جام بین‌المللی فردوسی را در مشهد برگزار خواهیم‌کرد.
رضا پاشانجاتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های هیات شطرنج خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ دوره مربی‌گری و داوری فدراسیون شطرنج در سطح هیات استان برگزار شده است. همچنین نخستین دوره مسابقات جام بین‌المللی استاد علیرضا تفرشی را در استان برگزار کردیم که از ۲۸ تا ۳۱ شهریور ماه با حضور هفت کشور و ۲۰۰ شطرنج‌باز برپا شد.
وی ادامه داد: همچنین در سال جاری بیش از پنج مسابقه ریتد(ارزیابی و رده‌بندی) آزاد کشور در استان برپا و بیش از ۱۰ مورد از این رقابت‌ها نیز در خود مشهد برگزار شده است.  
رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی با بیان اینکه به غیر از این موارد کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی نیز در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده، عنوان کرد: از ۲ هفته آینده اردوی منتخبان مشهد و استان به صورت جداگانه آغاز خواهد شد که به صورت رایگان برگزار می‌شود. ۲ دوره اردوی منتخبان دیگر نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به افتخارات خراسان رضوی و مشهد در عرصه شطرنج نیز بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ شطرنج‌بازان هم‌استانی ما در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان هم در بخش پسران و هم دختران توانسته‌اند به مقامات قهرمانی در سطح کشور دست پیدا کنند. در کنار این‌ها چند مورد کسب مدال‌های بین‌المللی نیز توسط شطرنج‌بازان استان صورت گرفته که شاخص‌ترین آن شامل قهرمانی زیر هشت سال آسیا توسط سلما همتیان بوده است. همچنین سبحان زحمتی‌ قهرمان آماتورهای آسیا شد. کوروش بلندنظر نیز در رده سنی زیر هشت سال توانسته چهار مدال آسیایی کسب کند.  
پاشانجاتی با بیان اینکه معمولا در سطح کشور رده‌های سنی پایین شطرنج باز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: با این حال از ۲ هفته آینده برای رده‌های سنی هفت تا بالای ۶۵ سال مسابقه منتخبان استان در قالب یک اردوی هدفمند برگزار می‌شود و منتخبان تا انتهای سال تحت پوشش هیات قرار می‌گیرند. انتهای سال نیز رقابت‌های مربوط به رده‌های سنی هشت تا ۲۰ سال را برگزار خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که در سال جاری دنبال می‌شود، برای بانوان نیز پیش‌بینی شده است. از همین رو دنبال این بودیم که مسابقات بین‌المللی جام فردوسی را در ۲ بخش آقایان و بانوان به صورت جداگانه برگزار کنیم.
رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی درباره وضعیت و ظرفیت‌های بانوان استان در زمینه شطرنج خاطرنشان کرد: به طور کلی میزان استقبال آقایان از شطرنج ۲ برابر بانوان است. با این حال خراسان رضوی هشت ملی‌پوش دختر در سطح نونهالان و نوجوانان دارد که این نشان‌دهنده وضعیت و روند خوب بانوان استان در زمینه شطرنج است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4240


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها