دیپلماسی❜ ورزشی/ افشین داوری: مشهد آماده برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی است

  • بازدید: ۲۵۸

دبیر ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در خراسان گفت: مشهد آمادگی لازم را برای برگزاری این مسابقات دارد. افشین داوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ترمیم، آماده‌سازی و تجهیز سالن‌های محل برگزاری مسابقات در مشهد، بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: این میزان اعتبار صرف آماده‌سازی سالن‌های ورزشی شهید بهشتی، ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع)، پایگاه قهرمانی و خانه کشتی شده است. دبیر ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در خراسان با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات خاطرنشان کرد: این میزبانی فرصت خوبی برای معرفی قابلیت‌های فکری، فرهنگی و اجرایی نظام اسلامی است.


داوری تصریح کرد: اگر بتوانیم این رقابت‌ها را خوب میزبانی کنیم، برای ایران در حکم یک فرصت محسوب می‌شود و اگر خلاءای در کار باشد، توانایی ما را تهدید می‌کند. وی اضافه کرد: هرچند ماهیت بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی یک فعالیت ورزشی است، اما ذات این مسابقات جنبه فرهنگی و سیاسی دارد، بنابراین تمام دست‌اندرکاران وظیفه دارند این مسابقات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند. مدیرکل تربیت بدنی خراسان رضوی با اشاره به میزبانی مشهد در این مسابقات گفت: باید از وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان، بیشترین بهره را ببریم و نقش تربیتی و فرهنگی حضرت رضا (ع) را به خوبی برای همه کشورهای اسلامی تشریح کنیم. وی ادامه داد: از آنجا که ورزش زورخانه‌ای ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد، می‌تواند نقش مهمی در معرفی شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، بنابراین در برگزاری این مسابقات نیز برنامه ریزی خاصی صورت گرفته است. دبیر ستاد اجرایی دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز گفت: از زمان تشکیل ستاد اجرایی فعالیت خود را در قالب 13 کمیته آغاز کردیم. هاشم حسینی افزود: این کمیته‌ها شامل: امنیت، آموزش فنی ورزشی، پزشکی، روابط بین‌الملل، فنی و تجهیزات، ترانسپورت، تشریفات، داوطلبان، روابط عمومی و خبر، صدا و سیما، ارزشیابی و نظارت، فرهنگی و مدیریت پیشگیری از بحران است. ‏ وی با بیان اینکه در این کمیته‌ها بالغ بر 80 نفر فعالیت دارند، اظهار داشت: البته بعد از اعلام تغییر زمان برگزاری این مسابقات، 80 درصد این افراد به دلیل آنکه دیگر کاری در ستاد نداشتند، همکاری خود را به طور موقت با ستاد قطع کردند. حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان جدید اعلام شده برای برگزاری مسابقات، هنوز به ‌طور جدی ابلاغ نشده و با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال، بهتر است حداقل دو ماه قبل از برگزاری مسابقات به ما اعلام کنند تا بتوانیم دوباره همکاران خود را در کمیته ها مستقر کنیم. مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و خبر دومین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در خراسان نیز گفت: تاکنون 297 جلسه کاری برگزار کرده‌ایم که 45 جلسه آن به نشست‌های خبری اختصاص داشته است. مهدی سلیمانی افزود: به منظور اطلاع‌رسانی دقیق از کارهای صورت گرفته در مشهد، تاکنون گزارش تصویری و خبر به رسانه‌ها ارسال شده است. دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قرار بود با حضور ورزشکاران 57 کشور از‏ 24 مهر تا هشت آبان ماه امسال در سه شهر تهران (پایتخت سیاسی)، مشهد (پایتخت معنوی) و اصفهان (پایتخت فرهنگی) برگزار شود اما شیوع بیماری آنفلوانزا در ایران و چند کشور اسلامی و به ویژه عربستان سبب شد تا مسئولان ورزشی ایران، به منظور حفظ صحت و سلامت میهمانان شرکت‌کننده در این مسابقات، زمان برگزاری را به 20 فروردین تا دوم اردیبهشت ماه سال 1389 موکول کنند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7335


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها