دیپلماسی❜ ورزشی / آخرین تلاش سینا غلامپور شناگر خراسانی برای کسب سهمیه المپیک، عزیمت به صربستان

  • بازدید: ۶۲۸
ورزشی / آخرین تلاش سینا غلامپور شناگر خراسانی برای کسب سهمیه المپیک، عزیمت به صربستان

سینا غلامپور شناگر نیشابوری تیم ملی برای حضور در المپیک، چهارشنبه به صربستان می‌رود و آخرین شانس خود را امتحان می‌کند. مسابقات صربستان آخرین آزمون شناگران ایرانی برای رسیدن به المپیک توکیوست و دراین‌میان سینا غلامپور، هم آخرین تیر در ترکش ورزش استان برای رسیدن به دهکده المپیک است. شناگری که این روزها امتیاز رده‌بندی جهانی‌اش در میان همه شناگران کشور از همه بیشتر است و به‌نوعی امید اول کاروان چهارنفره اعزامی به صربستان برای کسب آخرین سهمیه‌های شنا در المپیک محسوب می‌شود.

آخرین رقابت‌های کسب سهمیه در رشته شنا برای المپیک توکیو شنبه و یکشنبه هفته آینده در شهر بلگراد برگزار خواهد شد و شناگر نیشابوری همراه با 3ملی‌پوش دیگر، مهدی انصاری، بنیامین قره‌حسنلو و متین بالسینی، عازم این رویداد است.

سینا غلام‌پور در این خصوص اظهار کرد: من و 3شناگر دیگر تیم اعزامی به بلگراد، خیلی امیدواریم بتوانیم رکورد لازم را برای ورودی المپیک به‌دست آوریم، این پیکارها روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در کشور صربستان و شهر بلگراد برگزار خواهد شد. ما روز چهارشنبه عازم صربستان خواهیم شد.

وی ادامه داد: من در مواد 50 و 100متر کرال‌سینه شنا می‌کنم و اگر بتوانم رکورد مدنظر برای ورودی به المپیک توکیو را بزنم، می‌توانم سهمیه را به‌دست آورم. شناگران برای ماده 50متر باید زمان 22ثانیه و 67صدم‌ثانیه را از خود به‌جا بگذارند و در 100متر کرال‌سینه هم زمان 50ثانیه و 3صدم‌ثانیه حدنصاب ورودی المپیک توکیوست.

شناگر خراسانی تیم ملی تصریح کرد: به‌طورکلی المپیک 898شناگر را قبول می‌کند و ممکن است همان‌طور که گفتید در دنیا شناگران زیادی این رکورد را بزنند. در آن صورت هرکسی رکورد بهتری از خود برجا بگذارد در وهله اول المپیکی می‌شود. اما اگر باز تعداد نفرات بیشتری از 898نفر رکورد مشابهی را که حدنصاب است، بزنند آن‌وقت امتیاز نفرات در رده‌بندی جهانی مدنظر قرار داده می‌شود.

غلامپور درخصوص حضور شناگران کشورمان در المپیک عنوان کرد : از کل ایران تاکنون فکر می‌کنم فقط یک نفر، یک‌بار رکورد ورودی المپیک را زده است. از مشهد آریا نسیمی‌شاد و حمید مبرز هرکدام یک‌بار وایلدکارت گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که به‌دلیل مسائل کرونا و تعطیلی‌ها از سال2018 به این‌ سمت، من رکوردی نزدم و اصلا می‌توانم بگویم در مسابقه بین‌المللی آن‌چنانی شرکت نکردم. الان نمی‌توانم بگویم رکوردم چقدر است و در چه سطحی هستم. از طرفی چون امتیاز جهانی من در بین شناگران ایرانی از همه بیشتر است، فشار زیادی روی دوش من است.

 پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی،

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7971


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها