-
۳ دی ۱۳۸۸
-
بازدید: ۳۹۲
رایزن بازرگانی ایران در نیجریه گفت: نمایشگاه بینالمللی مشهد با توجه به گسترش روابط تجاری ایران، بهترین پایلوت برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور نیجریه است.احمد دیلان در جریان دیدار با مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی مشهد با اشاره به ظرفیتهای تجاری کشور نیجریه اظهار داشت: یک چهارم جمعیت آفریقا در نیجریه زندگی میکنند و فراوانی و نیاز مردم این کشور به برقراری ارتباطات تجاری افزایش یافته و در حال حاضر سطح توسعه همکاریهای دوجانبه ایران و نیجریه به مرحلهای تاثیرگذار رسیده است که باید از آن به خوبی بهرهبرداری کرد.
وی افزود: صنعت نمایشگاهی در نیجریه بسیار ضعیف است و برخی نمایشگاههای بینالمللی و یا عمومی که در این کشور برگزار میشود جنبه بازار و خرید عمومی دارد و تنها میتوان محصولات چینی و هندی را در این نمایشگاهها مشاهده کرد.
رایزن بازرگانی ایران در نیجریه با اشاره پیش شرطهای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه اضافه کرد: نمایشگاه اختصاصی ایران در نیجریه باید با برنامهریزی دقیق، اطلاعرسانی فراگیر و منطقهای انجام شود تا از این طریق علاوه بر برگزاری و حضور جدی شرکتهای داخلی، برای کسب بازار بالقوه این کشور، زمینه حضور هیئتهای تجاری را نیز فراهم کنیم.
دیلان با اشاره به گستره فعالیتهای بینالمللی و تجربه برگزاری نمایشگاههای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف گفت: هدف از برگزاری نمایشگاههای اختصاصی ایران باید معرفی جایگاه صنعت نمایشگاه ایران در تمام بخشها از جمله زیرساختهای نمایشگاهی، چگونگی برگزاری، پشتیبانی، خدمات جهانی، غرفهآرایی، فضاسازی نمایشگاهی باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با نگاه تخصصی و ویژه به دنبال فرهنگسازی و انتقال تجربههای بینالمللی در کشور نیجریه باشیم تا از این طریق، صنعت نمایشگاهی ایران و همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در توسعه بازارهای خارجی به سمت سویی فراتر از گذشته حرکت کند و صنعت نمایشگاهی در نیجریه به عنوان مرکز تجارت و توسعه صاردات غیرنفتی ایران در آفریقا تبدیل شود.
منبع:خبرگزاری فارس