دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد: یارانه نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان افزایش یافت

  • بازدید: ۲۸۵

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: یارانه برگزاری سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عمان با هماهنگی سازمان توسعه تجارت به تشکل‌های صادراتی و تولیدی کشور 60 درصد اعلام شد. محمد سیدی اظهارداشت: رایزنی‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و عمان به درک مشترک نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تقریب دیدگاه‌های دو کشور موجب شده است تا همگرایی و آمادگی دائمی دو کشور برای توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش افزایش یابد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری سومین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در مسقط عمان افزود: این نمایشگاه در فضایی به مساحت یک‌هزار و 200 مترمربع در ناحیه سیب و در محل رسمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مسقط عمان، از پنج تا 9 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.


مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خاطرنشان کرد: سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه بازارهای هدف کشور در حوزه تجاری، صنعتی و گردشگری بوده و به‌صورت ویژه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تمامی سازمان‌های استانی و انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس انجمن‌های نمایشگاه‌های ایران اظهار داشت: در جریان برگزاری سومین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در مسقط عمان، دفتر تجاری ایران و عمان نیز به طور رسمی با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و مقامات بلندپایه دو کشور افتتاح می‌شود.

وی گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان، 60 درصد یارانه به هیئت‌هایی که از سوی تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صادراتی حضور یابند، اختصاص خواهد یافت و طبق موافقت سازمان توسعه تجارت ایران، 30 درصد یارانه به مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در سال‌های گذشته هیئت‌های متعدد اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی صنایع مادر توجه خاصی از خود نشان داده و همچنین مشارکت ایرانیان در اجرای پروژه‌های مختلف فنی ـ مهندسی در عمان حرکت رو به توسعه در پی داشته است.

سیدی خاطرنشان کرد: افزایش برنامه‌های تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و عمان در سال‌های اخیر به منظور حفظ امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و از سوی دیگر، همجواری و اعتماد متقابل و تسلط دو کشور بر تنگه هرمز که مهم‌ترین آب راه انرژی جهان است، باعث شده تا روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عمان در منطقه خلیج فارس تبدیل به روابطی راهبردی شود.

وی اضافه کرد: تجربه حضور کشور در دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته نشان داد که روابط اقتصادی ایران در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، لوازم خانگی و صنایع غذایی و گردشگری بیش از دیگر حوزه‌ها بوده و اکنون نیز با هدف تعمیم این جریان و تقویت بستر توسعه صادات غیر نفتی کشور، سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان از پنجم بهمن ماه با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، معاون گردشگری کشور، استاندار خراسان رضوی، استاندار فارس، به طور رسمی افتتاح می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7340


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو