جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگزاری است.
بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ نمایشگاهی / خاکسار از برگزاری سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان خبر داد

  • بازدید: ۳۷۲

عباسعلی خاکسار در محل برگزاری سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان، با اشاره به کیفیت برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان در سال 87، موجب شد تا در تعمیق روابط میان این دو کشور تاثیرگذار باشد و بتواند به عنوان مبدا حرکت و نفوذ در بازار عمان تلقی شود.وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه کالاهای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عمان در سال 87 تاثیر بسزایی در آینده روابط اقتصادی و شناخت تخصص صنایع جمهوری اسلامی ایران در عمان داشت و تولید‌کنندگان و صادرکنندگان کشور توانستند سطح گسترده‌ای از روابط اقتصادی را میان ایران و عمان برقرار کنند...

وی گفت: کشور عمان با افزایش درخواست محصولات مصرفی بازار مناسبی را برای کشورهای جهان آماده کرده است و در عین بی‌طرفی آزادی تجاری کشورمان با بهره‌گیری از فرصت‌های بوجود آمده در بسترهای تجاری، صنعتی و گردشگری به یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف تبدیل شده است و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با رویکردی که به سمت نیاز عمان است تاییدی بر نشان استقبال و استفاده هزاران دیدار‌کننده از این نمایشگاه‌ها است.

مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد اذعان داشت: طبق برنامه دولت عمان، این کشور باید تا سال 2020 میلادی اقتصاد خود را به اقتصادی کاملا غیرنفتی بدل کند و نفت و درآمد نفتی جای خود را به دیگر صنایع دهد که برگزاری این نمایشگاه می‌تواند سهم سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی ایران و عمان را بیش از پیش رونق بخشد.

وی اضافه کرد: نکته ویژه سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در مقایسه با سایر نمایشگاه‌های برگزار شده در بازارهای هدف ایران، توجه به توسعه صنعت گردشگری بود که بیش از یک‌سوم فضای سومین دوره برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان در اختیار سازمان‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

خاکسار گفت: برگزاری نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی در عمان فرصت مناسبی را برای گفتگوهای فعال میان تولیدکنندگان دو کشور ایجاد می‌کند و سازمان‌دهندگان این نمایشگاه همه شرایط لازم را برای بازدیدکنندگان و صاحبان غرفه‌ها برای آشنایی با یکدیگر فراهم کردند تا در مدت برگزاری این نمایشگاه و در جریان دیدار‌کنندگان این نمایشگاه فضا برای مذاکرات تجاری و اقتصادی داشته باشند و همچنین مردم عمان بتوانند به خوبی با توانمندی ایران در زمینه‌های مختلف آگاه شوند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7363


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو