-
۲۲ آذر ۱۳۸۸
-
بازدید: ۳۳۱
نمایندگی های شرکت های خارجی از کشورهای سوئیس ، ترکیه ، کره جنوبی ،آلمان و امارات متحده عربی در نمایشگاه تخصصی بین المللی هتلداری و صنایع وابسته مشهد حضوری فعال دارند .مدیر امورنمایشگاه های بین المللی مشهد در مراسم گشایش دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی هتلداری و صنایع وابسته در مشهد با بیان این مطلب گفت: خرسندیم که محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد به مدت 4 روز پذیرای دست اندرکاران صنعت هتلداری و همچنین فعالان بخش خدمات مسافرتی و موسسات گردشگری و خطوط هوایی است ...
سیدی افزود: امروزه گردشگری به عنوان صنعت پاک در زمره صنایع پر در آمد و کم هزینه جهان به شمار می رود که درصد اشتغالزایی بالایی نیز دارد .
وی تصریح کرد: ایران که دارای رتبه پنجم جاذبه های طبیعی و دهم جاذبه های باستانی و تاریخی در جهان است می تواند جهت کسب در آمد سرشار از این موقعیت ممتاز استفاده کند .
سیدی اضافه کرد: برای تحقق این امر وجود زیرساخت های مناسب که یکی از آنها وجود هتل های فراوان با کیفیت و با استانداردهای لازم است ضروری است .
وی ادامه داد: صنعت هتلداری را تنها حرفه ای معرفی می کنند که نیاز به صدور کالایی ندارد ولی به خوبی می تواند مقدار قابل توجهی ارز به کشور وارد کند .
وی در ادامه با اشاره به گردشگری تجاری و اهمیت آن گفت : گردشگری تجاری از برگزاری گردهمایی های تجاری و نمایشگاه ها تغذیه می کند و بخش وسیعی از سفرها را تشکیل می دهد .
سیدی خاطرنشان کرد: این شاخه از گردشگری از معدود بخش هایی است که وابسته به فصل تعطیلات نیست و به همین دلیل می تواند در ماه هایی که معمولا فصل سفر نیست و تعداد مسافران اندک است سطح اشغال هتل ها را بالا ببرد .
وی با بیان اینکه بخشی از گردشگری تجاری را برگزاری نمایشگاه ها تشکیل می دهند ، اضافه کرد: صنعت نمایشگاه در هر کشوری برای صنعت گردشگری بسیار مهم است چرا که میانگین هزینه غرفه داران و بازدید کنندگان نمایشگاه معمولا بیشتر از گردشگران معمولی است و در گروه بازدید کنندگان پربازده قرار می گیرند .
سیدی افزود: با توجه به بیش از یک دهه فعالیت شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد در برگزاری نمایشگاه های تجاری در این شهر و مراکز نمایشگاهی خارج از ایران و به طور خاص آسیای میانه و افغانستان این شرکت به عنوان قلب تپنده حیات اقتصادی منطقه مطرح شده است .
وی اضافه کرد: در همین راستا و به منظور بهره برداری ویژه از این موقعیت ممتاز در جهت جذب بیشتر گردشگر تجاری و ایجاد زیرساخت های لازم نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری انتخاب شده است .
وی گفت: یکی از نخستین اقدامات در این زمینه انجام مقدمات احداث هتل 5 ستاره با هدف اقامت غرفه داران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، برگزاری جلسات و مذاکرات تجاری و برگزاری سمینارهای تخصصی و آموزشی است .
وی افزود: نمایشگاه بین المللی مشهد در جهت توسعه گردشگری تاکنون اقداماتی را انجام داده و امسال نیز اقدام به برگزاری "دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت هتلداری و صنایع وابسته" همزمان با "نخستین نمایشگاه تخصصی دفاتر خدمات مسافرتی و موسسات گردشگری و خطوط هوایی" و "دومین نمایشگاه تخصصی آشپزخانه های صنعتی" کرده است .
سیدی تصریح کرد: در این نمایشگاه ها که در فضایی به مساحت 12 هزار متر مربع برگزار می شوند 132 شرکت توانمند داخلی و خارجی به ارایه توانایی ها دستاوردها و تجربیات خود می پردازند .
وی خاطرنشان کرد: عمده ترین زمینه های فعالیت این شرکت ها آژانس های مسافرتی ، تجهیزات هتلداری ، دکوراسیون هتل ها ، مواد مصرفی غذایی و بهداشتی هتل ، تجهیزات ساختمانی هتل ها ، سرمایه گذاری در بخش هتل و گردشگری و نیز خدمات سفر است .
منبع:میراث آریا