دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن کریم عراق در شهر کربلا به همت عتبه حسینی

  • بازدید: ۵۰۱
نمایشگاهی/ حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن کریم عراق در شهر کربلا به همت عتبه حسینی
آستان قدس رضوی

با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی انجام شد؛

حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن کریم عراق

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن کریم کشور عراق خبر داد.


حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، در گفتگو با آستان‌نیوز، به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در شهر کربلا اشاره و عنوان کرد: این نمایشگاه از امروز ۲۷ رجب مصادف با عید سعید مبعث پیامبر(ص) افتتاح شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی بیان کرد: با ابتکار مسئولان حرم امام حسین(ع) روز عید مبعث به عنوان روز قرآن در جهان اسلام معرفی شده و امسال دومین سالی است که نمایشگاه قرآن کریم با همکاری، موسسات قرآنی داخل و خارج کشور عراق و سایر عتبات مقدسه در کربلا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری همچنین به حضور مجموعه‌های آستان قدس رضوی در این نمایشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه الغه القرآن و سر البلاغه» از سوی بنیاد پژوهشهای اسلامی، نفایس قرآنی موجود در موزه حرم مطهر رضوی از سوی سازمان کتابخانه و موزه‌ها و اسناد حرم مطهر رضوی و.... برخی از آثاری است که در این نمایشگاه عرضه شده است. 

 وی در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه به صورت موضوعی برگزار شده است، گفت: چاپ‌های مختلف قرآن کریم نیز توسط موسسه به نشر، کتاب‌های ابراهیم سلطان و بایسنقر از سوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و ترجمه‌های مختلف قرآن کریم به زبانهای ترکی، آذری، انگلیسی، اردو و روسی نیز از سوی امور بین‌الملل آستان قدس رضوی از دیگر محصولات عرضه شده در این نمایشگاه قرآنی است.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: در کنار حضور در این نمایشگاه، به منظور برقراری ارتباطات هر چه بیشتر با عتبات مقدسه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان؛ مدیر مرکز قرآن کریم حرم مطهر رضوی به عنوان نماینده آستان قدس رضوی در این نمایشگاه حضور یافت تا در خصوص همکاریهای دوجانبه بین آستان قدس رضوی و عبات مقدسه بحث و گفتگوهایی انجام شود.

>>> مشاهده گزارش تصویری ...

حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن کریم عراق

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8371


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها