دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ استاندار خراسان رضوی: ظرفیت‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد باید به جهانیان معرفی شود

  • بازدید: ۹۱

استاندار خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد با داشتن ظرفیت‌های فراوان باید به همه فعالان حوزه نمایشگاهی در دنیا معرفی شود.محمود صلاحی امروز در جلسه با جمعی از اعضای هیئت مدیره شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: مشهد قطب نمایشگاهی شرق کشور است که در حال حاضر 200 روز از سال با ظرفیت کامل فعالیت می‌کند اما باید با برنامه‌ریزی مدون در تمام سال از این ظرفیت بهره‌برداری صورت می‌گیرد...

وی بر لزوم توجه به جاذبه‌های بصری و گردشگری داخل مجموعه نمایشگاهی مشهد تاکید کرد و افزود: علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و تلاش برای استانداردسازی فضای نمایشگاه باید به گونه‌ای عمل شود محیط نمایشگاه، نیز جاذبه داشته و سبب جلب بازدیدکننده باشد.

استاندار خراسان رضوی همچنین خواستار تقویت حضور نمایشگاه مشهد در کشورهای خارجی شد و ادامه داد: به منظور تاثیرگذاری بیشتر نمایشگاه‌های خارجی، باید قبلا ذائقه مردم کشور هدف شناسایی شود.

صلاحی با اشاره به حلقه‌های فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی دانش و امکانات تولید فراهم است اما باید بخش فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری تقویت شود.

وی ترانزیت، تجارت و تلاش برای تبدیل شدن کالاهای استان به برند بین‌المللی را مراحل بعدی فعالیت اقتصادی خواند و ادامه داد: نمایشگاه بهترین و مهم‌ترین ابزار معرفی کالا و توانمندی‌های هر منطقه و کشور است، حتی در کشورهایی که از خدمات الکترونیکی بهره می‌برند، نمایشگاه را برای معرفی کالاهای خود ترجیح می‌دهند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان داشت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان یک پایگاه مهم نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور در حال پیشرفت است.

سعید حسین‌پور با تقدیر از تلاش شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد اضافه کرد: درصورت ایجاد و تقویت حلقه ارتباط میان نمایشگاه و کارآفرینان و صاحبان صنایع سرعت پیشرفت این بنگاه اقتصادی شتاب بیشتری می‌گیرد.

محمد پژمان شهردار مشهد نیز در این جلسه به اهمیت نمایشگاه در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: فضای نمایشگاهی در مشهد باید افزایش باید و در کنار توسعه فضاهای روباز و سالن‌ها نیاز به هتل، فضاهای برگزاری کنفرانس و تالار همایش، رستوران و دیگر مراکز خدماتی و رفاهی به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در نمایشگاه به شدت احساس می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7312


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو