دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ استاندار خراسان رضوی: ظرفیت‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد باید به جهانیان معرفی شود

  • بازدید: ۶۸

استاندار خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد با داشتن ظرفیت‌های فراوان باید به همه فعالان حوزه نمایشگاهی در دنیا معرفی شود.محمود صلاحی امروز در جلسه با جمعی از اعضای هیئت مدیره شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: مشهد قطب نمایشگاهی شرق کشور است که در حال حاضر 200 روز از سال با ظرفیت کامل فعالیت می‌کند اما باید با برنامه‌ریزی مدون در تمام سال از این ظرفیت بهره‌برداری صورت می‌گیرد...

وی بر لزوم توجه به جاذبه‌های بصری و گردشگری داخل مجموعه نمایشگاهی مشهد تاکید کرد و افزود: علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و تلاش برای استانداردسازی فضای نمایشگاه باید به گونه‌ای عمل شود محیط نمایشگاه، نیز جاذبه داشته و سبب جلب بازدیدکننده باشد.

استاندار خراسان رضوی همچنین خواستار تقویت حضور نمایشگاه مشهد در کشورهای خارجی شد و ادامه داد: به منظور تاثیرگذاری بیشتر نمایشگاه‌های خارجی، باید قبلا ذائقه مردم کشور هدف شناسایی شود.

صلاحی با اشاره به حلقه‌های فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی دانش و امکانات تولید فراهم است اما باید بخش فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری تقویت شود.

وی ترانزیت، تجارت و تلاش برای تبدیل شدن کالاهای استان به برند بین‌المللی را مراحل بعدی فعالیت اقتصادی خواند و ادامه داد: نمایشگاه بهترین و مهم‌ترین ابزار معرفی کالا و توانمندی‌های هر منطقه و کشور است، حتی در کشورهایی که از خدمات الکترونیکی بهره می‌برند، نمایشگاه را برای معرفی کالاهای خود ترجیح می‌دهند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان داشت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان یک پایگاه مهم نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور در حال پیشرفت است.

سعید حسین‌پور با تقدیر از تلاش شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد اضافه کرد: درصورت ایجاد و تقویت حلقه ارتباط میان نمایشگاه و کارآفرینان و صاحبان صنایع سرعت پیشرفت این بنگاه اقتصادی شتاب بیشتری می‌گیرد.

محمد پژمان شهردار مشهد نیز در این جلسه به اهمیت نمایشگاه در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: فضای نمایشگاهی در مشهد باید افزایش باید و در کنار توسعه فضاهای روباز و سالن‌ها نیاز به هتل، فضاهای برگزاری کنفرانس و تالار همایش، رستوران و دیگر مراکز خدماتی و رفاهی به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در نمایشگاه به شدت احساس می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7312


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها