دیپلماسی❜ مقاومت/ تقویم فرهیخت: ۷ تا ۹ تیر ۱۴۰۳؛ برپایی کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت از هفت کشور منطقه در حرم مطهر رضوی

  • بازدید: ۲۶۸
مقاومت/ تقویم فرهیخت: ۷ تا ۹ تیر ۱۴۰۳؛ برپایی کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت از هفت کشور منطقه در حرم مطهر رضوی
ستاد شهدای مدافع حرم

کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با عنوان بزرگ ترین تجمع خانواده معظم شهدای جهان اسلام در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام علی شیرازی مسئول ستاد بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، علاوه بر خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی، خانواده‌های شهدای مدافع حرم از هفت کشور سوریه، عراق، لبنان، پاکستان، یمن، فلسطین و افغانستان نیز در این اجلاسیه حضور خواهند داشت. 

شیرازی در نشست خبری که در حوزه هنری برگزار شد تأکید کرد: قرار بود زمان برگزاری اجلاسیه، حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهید پورجعفری و شهید حاج‌ رحیمی به عنوان عضو ستاد کنگره حضور داشته باشند و حتی سخنران اصلی هم آیت‌الله رئیسی انتخاب شده بود؛ ولی همه این عزیزان به شهادت رسیدند.

در این نشست خبری همچنین از 3 فراخوان کنگره با موضوعات شعر، عکاسی و هنرهای تجسمی رونمایی شد.

محمدرضا هراتی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، درباره این فراخوان‌ها گفت: علت انتخاب این 3 حوزه این بود که اولاً نیاز به زیرساخت و سخت‌افزار ندارند و در ثانی هنرهای اصیل ایرانی هستند.

هراتی یادآور شد: ما در کشور عزیزمان ایران بیش از 500 شهید مدافع حرم داریم که طبق برآورد اولیه، برای حدود 300 نفر از این عزیزان، محتوای فرهنگی و هنری از قبیل شعر، کتاب، طراح گرافیکی و ... تولید شده است. 

هدف ما این است که برای همه شهدای عزیز مدافع حرم ایرانی و غیرایرانی، حداقل یک اثر هنری داشته باشیم.وی ادامه داد: جشنواره عکاسی با موضوع عکس از شهدای مدافع حرم، صحنه‌های حماسی و خاطره‌انگیز از شهدا و عکاسی جنگ در 2 بخش آماتور و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

جشنواره هنرهای تجسمی هم با موضوع خلق آثار با نام و چهره شهدای مدافع حرم در قالب نقاشی، طراحی چهره، نقاشی خط و خوشنویسی ویژه تمامی رده‌های سنی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

جشنواره شعر این کنگره نیز در موضوع شهدای مدافع حرم و خانواده‌های معزز شهدا در تمام قالب‌های شعری پذیرش آثار خواهد داشت. 

هر یک از این بخش‌ها با دبیران مجرب و متخصص اداره می‌شوند و داوری آثار توسط این عزیزان صورت می‌گیرد.

عضو ستاد کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت خاطر نشان کرد: بعد از فرایند داوری، آثار برتر در قالب کتاب و با نام پدیدآورندگان و هنرمندان، منتشر شده و در اختیار مردم عزیز ایران و خانواده معزز شهدا قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم ضمن دعوت از علاقمندان برای شرکت در جشنواره‌های عکاسی، هنرهای تجسمی و شعر تصریح کرد: راه ارتباطی به منظور ارسال آثار، علاوه بر پیام‌رسان‌های داخلی که شناسه آن در پوستر فراخوان اعلام شده، سامانه ketabkhooon.ir است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را به شماره تلفن 09351603466 در پیام‌رسان ایتا و شناسه کاربری Kongereh_setad در پیام‌رسان بله ارسال کنند و یا به سامانه ketabkhooon.ir مراجعه کنند.

زمان برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت:  شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ در حرم مطهر امام رضا (ع)

خبر تکمیلی: کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- ۹ تیر ۱۴۰۳- کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت امروز، شنبه در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس دفتر مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان ارشد نظامی کشور از جمله مهمانان این کنگره بین المللی هستند.

فیلم دیدار اعضای برگزار کننده این کنگره و بعضی از خانواده شهدا با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این مراسم پخش می شود.

در این کنگره برخی از خانواده‌ شهدا از کشورهای فلسطین، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و عراق شرکت کرده‌اند.

فرمانده سپاه قدس و تولیت آستان قدس رضوی در این کنگره سخنرانی خواهند کرد.

خبر تکمیلی دوم: پیام سید حسن نصرالله برای نشست بین‌المللی شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت در مشهد 

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد پیروزی نهایی یعنی آزادسازی فلسطین و آزادی منطقه از سلطه آمریکا به ادامه تلاش و جهاد بدون خستگی و یقین به وعده الهی درباره پیروزی نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی برای نشست بین‌المللی شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت در مشهد گفت: همه اطمینان داریم که شهدای ما زنده و نزد پروردگارشان هستند و از سوی دیگر دستاوردهایشان و چیزی را می‌بینیم که با خونشان محقق کردند و پیروزی‌ها و آزادی‌هایی که به ما تقدیم کردند. ما در مقابل خونی هستیم که بر شمشیرهای طاغیان و ظالمان پیروز شده است. شهدای گرامی پیروزی و شهادت را با هم به دست آوردند.

وی افزود: به شهدا و آنچه تقدیم کردند و همچنین خانواده‌های شهدا که با از دست دادن عزیزانشان با صبر و تسلیم کامل در برابر مشیت الهی مواجه شدند، افتخار می‌کنیم. ای شریف‌ترین مردم در تمام میدان‌ها و کشورهای جبهه مقاومت باید میزان دستاوردها و پیروزی‌هایی را که تاکنون به دست آمده و پیروزی هایی که در طول ده‌ها سال گذشته به دست آمده است به ویژه پیروی انقلاب اسلامی ایران را درک کنیم.

در پیام سید حسن نصرالله آمده است: امروز مردم ما در نوار غزه ده‌ها هزار شهید و مجروح داده‌اند و با مهاجرت، گرسنگی، محاصره و نسل کشی مواجه هستند و جبهه‌های مقاومت به ویژه در لبنان، یمن و عراق به آن‌ها کمک می‌کنند. این دستاوردها و پیروزی‌ها امت ما را در مسیر پیروزی بزرگ و نهایی یعنی آزادی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها و آزادی تمام منطقه ما از سلطه آمریکا قرار داده است.

وی تاکید کرد: این پیروزی نهایی به ادامه تلاش و جهاد بدون خستگی و زمان بیشتر نیاز دارد و اینکه اطمینان و یقین کامل به وعده الهی داشته باشیم که مومنان صادق پیروز می‌شوند. این پیروزی به وحدت ما نیاز دارد و بعد از این همه جانفشانی‌ها کسی حق ندارد تردید داشته باشد یا ضعیف باشد یا متوقف شود. ما ملت‌های مظلوم در این منطقه که از سوی شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌ایم و ما در این زمان یک فرصت الهی بزرگ داریم و آن جمهوری اسلامی مبارک در ایران با نظام مقدس و ملت ایثارگر آن و با وجود این رهبر حکیم و شجاع امام سید علی خامنه‌ای است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4632


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان